Jump to content
IGNORERAD

Vad äter du INTE ?


Tallviking

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    7

  • rolba

    4

  • 65Selander

    4

  • Rillex

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Chrille Columbus

1 poäng brysselkål. 

Men resten är ätligt några  goda och några är urk vid fel kombinaton lever är gott och appelsin är gott men inte tillsammans . Feltillagad kan ju vissa ingredienser på listan smaka blä men det gills inte för vadsomhelst smakar kasst feltillagat .

 

Krabba och tofu är jag inte så förtjust i men det går ner om nån bjuder.

 

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Man brukar säga att man skall vara nyfiken på mat och våga prova allt.

För egen del så känner jag "Visst, inom vissa ramar...."

Finns definitivt massor av saker jag enbart skulle käka under pistolhot.

Blir nog 4 prylar på listan som går bort.

Ost exempelvis, anser jag skall vara vit-gul. Alla andra skumma färger går tokbort....

 

:-)   

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Chrille Columbus:

1 poäng brysselkål. 

Men resten är ätligt några  goda och några är urk vid fel kombinaton lever är gott och appelsin är gott men inte tillsammans . Feltillagad kan ju vissa ingredienser på listan smaka blä men det gills inte för vadsomhelst smakar kasst feltillagat .

 

Krabba och tofu är jag inte så förtjust i men det går ner om nån bjuder.

 

Brysselkål, stekt i smör med lite vitlök, är fantastiskt gott!

De flesta som hatar brysselkål gör det antagligen för att de bara fått den sönderkokt i vatten, i bästa fall saltat vatten...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Äter allt, testar åtminstone. 

Finns "bra" och "dålig" tofu. 

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Snigel har jag aldrig smakat. Vet ej om jag skulle smaka om jag blev bjuden. Men det verkar ju finnas många här som äter sniglar så varför inte. Brukar smaka det mesta i matväg. 

 

Rå fisk är jag faktisk inte säker på vad som räknas till rå fisk. Brukar inte äta fisk som är obehandlad efter det att den tas upp ur vattnet. Det är jag säker på att det är rå fisk. Knepigt att så många verkar äta rå fisk!

 

Plaa ra äter jag inte heller, men är den rå. Isåfall räknas sushi och gravad röding eller insaltad röding som rå fisk? Då äter jag definitivt rå fisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

 En måltid av ketchup som man lösa upp en hel rostig gammal cykelram, eller majonnäs bara…

allt går att dra ytterligheten med skulle inte iallafall förkovra mig i dessa ”maträtter “ enbart. 
Som jag tycker om svamp i dess hela form.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Äter under inga omständigheter "Barilla-pasta" kokad enligt instruktionerna på paketet!

Knapriga Penne, som kokat i 11-12 minuter är ingen höjdare, "Al dente perfection" så fan heller...

barilla.jpg.20ea46eebe42d145850e1533b5ddc047.jpg

 

Är det någon här som klarar att koka pastan ovan ätbar, på 11-12 minuter?

 

Ca 20 minuter kör jag, och då kokar det ordentligt.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Wangthong:

Snigel har jag aldrig smakat. Vet ej om jag skulle smaka om jag blev bjuden. Men det verkar ju finnas många här som äter sniglar så varför inte. Brukar smaka det mesta i matväg. 

 

Rå fisk är jag faktisk inte säker på vad som räknas till rå fisk. Brukar inte äta fisk som är obehandlad efter det att den tas upp ur vattnet. Det är jag säker på att det är rå fisk. Knepigt att så många verkar äta rå fisk!

 

Plaa ra äter jag inte heller, men är den rå. Isåfall räknas sushi och gravad röding eller insaltad röding som rå fisk? Då äter jag definitivt rå fisk.

Jag å grabben var och fiskade bla tonfisk som skars upp som vi åt rå direkt,var förvånansvärt gott.

Ändrades av berlitz
Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Wangthong:

Snigel har jag aldrig smakat. Vet ej om jag skulle smaka om jag blev bjuden. Men det verkar ju finnas många här som äter sniglar så varför inte. Brukar smaka det mesta i matväg. 

 

Rå fisk är jag faktisk inte säker på vad som räknas till rå fisk. Brukar inte äta fisk som är obehandlad efter det att den tas upp ur vattnet. Det är jag säker på att det är rå fisk. Knepigt att så många verkar äta rå fisk!

 

Plaa ra äter jag inte heller, men är den rå. Isåfall räknas sushi och gravad röding eller insaltad röding som rå fisk? Då äter jag definitivt rå fisk.

Har ätit en hel del sniglar men kan inte påstå att jag vet hur de smakar. Det är vitlöken och oljan som gör det magiskt, snigeln är bara där som tuggmotstånd. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 5/16/2021 at 2:15 AM, rolba said:

Har ätit en hel del sniglar men kan inte påstå att jag vet hur de smakar. Det är vitlöken och oljan som gör det magiskt, snigeln är bara där som tuggmotstånd. 

Exakt, lite vitlök och olja så går de lätt ned. Vi fick sniglar som förrätt på en fin restaurang i Osaka för några år sedan och man skulle försöka lirka ut dem ur skalet med en tandpetare. Den var helt naturell men jag har inget minne av att den smakade något speciellt; det jag dock kommer ihåg är att oavsett hur mycket jag än tuggade så hände inget annat än att den bara växte och kändes alldeles för stor för att svälja hel. Det kändes som minuter, men var förmodligen inte det, men till slut fick jag ta en stor klunk Sake och hoppas på att snigeljäveln skulle följa med ner. Det gjorde den, men typ bara halvvägs, resten av middagen kändes det som att alla råa fisk-, val- och sjögurksbitar stoppades upp av snigeln på vägen ned, ingen höjdare.

 

Jag äter allt på listan om det bjuds men det finns rätt mycket grejer jag aldrig skulle få för mig att beställa själv.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Ungefär noll, undviker helst lever.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Råa ostron är inget jag skulle beställa...

 

Jag har provat, fast omständigheterna var nog inte de bästa...

 

Jobbade i Marinen och vi hade en vecka med "Dyk prov", alltså våra dykare utsattes för en mängd olika situationer som de skulle klara av.

 

På onsdagen hade de dykt vid en ostronbank och fått tillåtelse att plocka ostron, som serverades på kvällen då vi förtöjt i Lysekil (På onsdagar/lillelördag hände det att vi förtöjde en hamn som hade stadshotell eller nattklubb...).

 

Jag vägrade äta ostron, de ser äckliga ut, men fram på småtimmarna kom min närmaste chef (Maskinchefen, Hasse) till mej och undrade om han fick bjuda på en wisky?

Gärna sa jag!

Då måste du först äta ett ostron!

OK, kan jag väl, hur äts de?

Man tar ett ostron, öppnar det och droppar lite citron över köttet, sen sväljer man det!

 

Med respekt för Hasse så gick jag med på att äta ett ostron, i utbyte mot en "Wisky".

 

Vi lyckades inte hitta nån citron, på nåt av fartygen vi hade i hamn, så, va fan sa Hasse "Det går bra med vitlök istället"

 

Smakade som en stor snorloska med vitlök, fick min "wisky", som visade sej vara Hasses hembrända finkelsörja...

 

Jag är fortfarande lite avvaktande till ostron...

 

 

MVH

 

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
9 timmar sedan, skrev Tommy:

Råa ostron är inget jag skulle beställa...

 

Jag har provat, fast omständigheterna var nog inte de bästa...

 

Jobbade i Marinen och vi hade en vecka med "Dyk prov", alltså våra dykare utsattes för en mängd olika situationer som de skulle klara av.

 

På onsdagen hade de dykt vid en ostronbank och fått tillåtelse att plocka ostron, som serverades på kvällen då vi förtöjt i Lysekil (På onsdagar/lillelördag hände det att vi förtöjde en hamn som hade stadshotell eller nattklubb...).

 

Jag vägrade äta ostron, de ser äckliga ut, men fram på småtimmarna kom min närmaste chef (Maskinchefen, Hasse) till mej och undrade om han fick bjuda på en wisky?

Gärna sa jag!

Då måste du först äta ett ostron!

OK, kan jag väl, hur äts de?

Man tar ett ostron, öppnar det och droppar lite citron över köttet, sen sväljer man det!

 

Med respekt för Hasse så gick jag med på att äta ett ostron, i utbyte mot en "Wisky".

 

Vi lyckades inte hitta nån citron, på nåt av fartygen vi hade i hamn, så, va fan sa Hasse "Det går bra med vitlök istället"

 

Smakade som en stor snorloska med vitlök, fick min "wisky", som visade sej vara Hasses hembrända finkelsörja...

 

Jag är fortfarande lite avvaktande till ostron...

 

 

MVH

 

Ostron som är så gott

Ostron och musslor skördades i hamnen hemma hos PD på Orust för två år sedan. Serverades sedan hemma hos Kongo i Partille, väldigt nära en en thairestaurang.

Ostron.JPG.1a6d886847f88a82cb44cbd7d3de5738.JPG

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ostron som är så gott

Ostron och musslor skördades i hamnen hemma hos PD på Orust för två år sedan. Serverades sedan hemma hos Kongo i Partille, väldigt nära en en thairestaurang.

Ostron.JPG.1a6d886847f88a82cb44cbd7d3de5738.JPG

Jag håller med Tommy, det är som att få en snorloska i munnen.

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
10 minuter sedan, skrev kongo24:

Jag håller med Tommy, det är som att få en snorloska i munnen.

Ju fler får jag 😉

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Ungefär noll, undviker helst lever.

så bra ... då får jag mera....

 

 

Du kan få bondbönssoppa av mig i stället

 

Enis

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Enis:

så bra ... då får jag mera....

 

 

Du kan få bondbönssoppa av mig i stället

 

Enis

 

Vet du om bondbönor heter åkerböna i sitt korrekta namn?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Bondbönssoppa! Så jävla gott, trodde jag nästan var ensam om att den maträtten existerade!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-04-10 at 03:44, skrev Tommy:

Råa ostron är inget jag skulle beställa...

 

Jag har provat, fast omständigheterna var nog inte de bästa...

 

Jobbade i Marinen och vi hade en vecka med "Dyk prov", alltså våra dykare utsattes för en mängd olika situationer som de skulle klara av.

 

På onsdagen hade de dykt vid en ostronbank och fått tillåtelse att plocka ostron, som serverades på kvällen då vi förtöjt i Lysekil (På onsdagar/lillelördag hände det att vi förtöjde en hamn som hade stadshotell eller nattklubb...).

 

Jag vägrade äta ostron, de ser äckliga ut, men fram på småtimmarna kom min närmaste chef (Maskinchefen, Hasse) till mej och undrade om han fick bjuda på en wisky?

Gärna sa jag!

Då måste du först äta ett ostron!

OK, kan jag väl, hur äts de?

Man tar ett ostron, öppnar det och droppar lite citron över köttet, sen sväljer man det!

 

Med respekt för Hasse så gick jag med på att äta ett ostron, i utbyte mot en "Wisky".

 

Vi lyckades inte hitta nån citron, på nåt av fartygen vi hade i hamn, så, va fan sa Hasse "Det går bra med vitlök istället"

 

Smakade som en stor snorloska med vitlök, fick min "wisky", som visade sej vara Hasses hembrända finkelsörja...

 

Jag är fortfarande lite avvaktande till ostron...

 

 

MVH

 

Du tror inte att det är den dåliga spriten som gör dig skeptisk?

 

On 2022-04-10 at 14:36, skrev kongo24:

Jag håller med Tommy, det är som att få en snorloska i munnen.

Vet inte att jag någonsin fått en snorloska i käften men i så fall låter det betydligt värre än vad det är.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev rolba:

Du tror inte att det är den dåliga spriten som gör dig skeptisk?

 

Vet inte att jag någonsin fått en snorloska i käften men i så fall låter det betydligt värre än vad det är.

Tänk dej att du är rejält snorig, men du har inga näsdukar eller liknande i närheten...

Så istället suger du in snoret "Bakvägen" och just när du tänker spotta ut slemmet, så kommer du på att det vore väldigt olämpligt där du befinner dej...

 

Så, vad göra?

Jag sväljer skiten, OCH ungefär så tycker jag att Ostron smakar, lika salt fast mycket slemmigare.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ostron är gott om du går på en bra fransk krog i Sthlm, jag har lärt mig att äta det men surströmming kommer aldrig in min mage

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...