Jump to content
IGNORERAD

Tappat lusten helt nu. Blev skumt nästan direkt.


honken

Recommended Posts

Om man blir hotad med pistol har man ju gjort nått dumt.

2 beer please and u get a gun in your face,njaaaaaaa

Exactemente, att pistolhot förekommer mot dumma är helt naturligt och inget som kreti och pleti bör fästa någon notis om såvida de inte är dumma förstås.

Odumme Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • honken

    6

  • Maitan

    4

  • Sabura

    4

  • conservator

    3

Mest aktiva i denna tråd

Be din kompis och hans TGF att bjuda hit tjejen på semester (på deras bekostnad naturligtvis) och sen kan ni träffas och känna lite på varandra utan några som helst utlovanden från dig

Gör det helt klart för din kompis redan innan

Då får du se dels hur bra kompis han är och dels hur seriösa och omtänksamma dom är

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

va tusan damen i fråga vill ju bara vara artig .. kanske ordförådet är lite begränsat. åk till USA där "I love U" mest helatiden. kompis snack.

Näru åk ner bilda dej en egen uppfattning. Du ska se vad mycket dörrar som öppnar sig :-)

If You want something done...Do it Your self..

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte bara ordförådet som är lite tunt alla gånger, utan även (o)förmågan att sammanföra folk.

Snabbt ska det gå, det skall vara 100% seriöst efter andra sms'et och bindningstiden skall vara livet ut.

Den här tjejen är kanske "the one"... Men nu blir det istället bara jobbigt för dig för att det har hypats upp, och du har fått kalla fötter, eller som du säger bara tappat lusten.

Tänk om ni kanske bara växlat några mail, några sms och enkelt kommit överrens om att nästa gång du är nere så kanske ni kan ses och göra nåt kul. Inga förpliktelser.

Har personligen varit med om ungefär samma sak (gick inte ens så långt som kontakt), och hört många liknande exempel på hur nåt som börjar som ett gulligt försök till blind-date snabbt förvandlas till ett olustigt fösa-ihop-experiment med helt olika förväntningar.

För övrigt så fick jag förra julen ett chokladhjärta av min thailändske svärfar som det stod " I Love You" på.

Kändes mest konstigt. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

86 dagar kvar.. jo fan det är plågeri :suicide:

Syns vi i Pattis på Song kran pilot??

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får ju känslan att en del thaidamer observerat hur det gått för en syster, kusin eller annan släkting efter dom fick till det med en farang. Krävs kanske inte så mycket för att det ska se ut som en avundsvärd situation vad gäller kärlek, ekonomi och annan trygghet. Även om det kanske egentligen inte riktigt är så.

"Jag vill också ha en farang!"

Själv känner jag som sagt ingen plikt att hjälpa till med det, men det är kanske tuffare för fru Chang att säga nej...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

@Maitan:

Chilla ner lite nu, djupa andetag... Innnn och Utttt.

Upprepa 10 ggr.

Och tänk på isbjörnar under tiden.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller kärlek kan det aldrig gå för fort framåt, fruntimmer som är redo skall inte behöva gå väntandes!

Vid nästa konversation bör Ni alltså inflika: I löve you to.

Relationsterapeuten Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Att dra ned som sexturist verkar vara mångas favoritsyssla då man kan vända hem utan eftergifter..tror man. Du blir äten lite i taget varje gång och till slut kan du inte ta dig ur det alls.

Att bli rädd när någon pushar på för mycket är bra och ger relationen balans. Jag tycker du ska åka ned och se om det kan bli något, och om det inte känns bra så kan du leka av dig då. Jag tror inte att tjejen blir imponerad av att du är två veckor i Pattaya innan du hälsar på henne. ;)

Sedan måste jag slå ett slag för din kompis som faktiskt gett dig gott ord. Han tycker nog med största sannolikhet att du är en bra kille och så gör även hans tjej. Tycker det blivit lite felvänt då jag inte tror de vill pracka på dig något du inte vill ha utan de gör det för omtanke till båda parter.

Det är inte fel att träffa en thaitjej för ett längre förhållande. Träffar du en bra tjej som inte har för mycket ryggsäck så är det enligt min mening något av det bästa du kan ha som partner.

Ta dessa råd med en nypa salt och känn efter själv vad DU känner.

Att träffa sin älskade via internet, kompisar eller olika dejtingsajter är vanligt men väldigt många försöker dölja det...av någon anledning..ändå sitter de och betalar avgifter på E-kontakt, Matchmaker osv. Finns säkert en del här som tror sig ha raggat på vanliga sättet i Thailand och genom detta träffat sin fru..men de döljer väldigt gärna att de träffades på en bar, att killen betalade för henne osv. Nä..va? Alla träffar väl sina flickvänner och framtida fruar med inledningsorden "Får jag lov?" :whistle:

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Att träffa sin älskade via internet, kompisar eller olika dejtingsajter är vanligt men väldigt många försöker dölja det

Får man skryta med att jag träffade frugan på gamla TT? :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Att bli rädd när någon pushar på för mycket är bra och ger relationen balans. Jag tycker du ska åka ned och se om det kan bli något, och om det inte känns bra så kan du leka av dig då. Jag tror inte att tjejen blir imponerad av att du är två veckor i Pattaya innan du hälsar på henne. ;)

Sedan måste jag slå ett slag för din kompis som faktiskt gett dig gott ord. Han tycker nog med största sannolikhet att du är en bra kille och så gör även hans tjej. Tycker det blivit lite felvänt då jag inte tror de vill pracka på dig något du inte vill ha utan de gör det för omtanke till båda parter.

Stefan håller med dig, klart han ska träffa tjejen

och kolla läget s.a.s

Men en sak jag tänkt på kan det inte vara kompisens

tjej som trycker på båda, för att hon i egenintresse

vill ha en kompis i samma stad. (hon kanske saknar det)

Har sett samma tendens några gånger. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Åk till LOS och ha en skön semester, träffar du någon så njut av det, men låt inte någon polare välja åt dej. Välj själv.

Säg även till din polare att du vill inte binda upp dej på din kommande semester. Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man skryta med att jag träffade frugan på gamla TT? :dance1:

Klart du ska! Av det man kan utröna om dina ord för din tjej så har ni det riktigt bra och det är verkligen bara att gratulera. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan håller med dig, klart han ska träffa tjejen

och kolla läget s.a.s

Men en sak jag tänkt på kan det inte vara kompisens

tjej som trycker på båda, för att hon i egenintresse

vill ha en kompis i samma stad. (hon kanske saknar det)

Har sett samma tendens några gånger. :drinks:

Mycket riktigt så har troligen tjejerna pratat om att vara nära varandra och ha roligt som kompisar. Men det innebär inte att tjejen är dålig. Tjejen kan vara rent underbar...så man ska nog vara försiktig att döma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Klart du ska! Av det man kan utröna om dina ord för din tjej så har ni det riktigt bra och det är verkligen bara att gratulera. :great:

Exakt det är kanske därför som jag reagerar starkt över tex BTT´s domedags profetior om hur det går om man har thaitjej.

Men som det ser ut har det inte gått så bra för några och det är tragiskt att se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt det är kanske därför som jag reagerar starkt över tex BTT´s domedags profetior om hur det går om man har thaitjej.

Men som det ser ut har det inte gått så bra för några och det är tragiskt att se.

Det är väldigt många helsvenska par som skiljer sig...också...

Inget illa om smått mytomspunne BTT, men jag befarar att han har fastnat och kommer nog aldrig ut ur behovet att tillfredställa sina lustar via köp av prostituerade. Det har blivit en livsstil vad jag kunnat utröna av det som skrivits. Sedan är det upp till var och en att bedöma vad man anser om det. Klart att man befarar att leva tillsammans med en thaitjej om man enbart är i vissa distrikt och inom vissa ökända områden för att träffa "sina" tjejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

måste ju framförallt spendera lite tid med varandra innan några beslut kan fattas annars blir det lite väl mkt lotteri!

kan väl knappats ha några förpliktelser mot någon som man inte ens har träffat

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta mig nu har ja kommit upp på rummet och är förbannat trött på min dama, finns det inget där uppe i skallen man undrar!!!!!

F-n man driver ett service företag inte nåt thai..va...

Mvh Maitan

Lugn igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT skulle väl varva ner och försöka finna en livskamrat har jag för mig han har sagt,så det är bara att önska lycka till :friends: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

BTT skulle väl varva ner och försöka finna en livskamrat har jag för mig han har sagt,så det är bara att önska lycka till :friends: Mvh Måne

Ja Pla eller vad hon hette såg okej ut och verkar ha huvudet på skaft.

Fast nu var det väl någon annan han var mer intresserad av :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Hej Honken

Jag borde kanske inte lägga mig i men det verkar lite ogenomtänkt såväl den snabba kontakten som det snabba avståndstagandet!

Din kompis flickvän som presenterat er vad berättade hon om den tjejen hur väl känner de varandra och hur väl känner de dig?

Det är ett vanligt sätt att träffas genom släktingars och vänners presentationer såväl här som i Thailand det som man dock bör ha i åtanke är hur väl de som gör presentationen känner de inblandade risken att det blir fel och uppstår missförstånd är stor om de som gör presentationen ej känner de inblandade väl!

Har du träffat din kompis tjej vid många tillfällen eller är det enbart kompisen du känner och som känner dig? Hur gick konversationen på telefon med tjejen det kanske vore bättre om ni nästa gång valde att skriva e-post exempelvis det går snabbt samt ger er båda tid att tänka igenom hur ni formulerar er.

Då minskar ni antalet missförstånd, ni kan ej utesluta missförstånd.

Men vid telefonsamtal på ett språk som ej är ert modersmål lär antalet missförstånd var avsevärt högre än om ni skriver!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Honken

Jag borde kanske inte lägga mig i men det verkar lite ogenomtänkt såväl den snabba kontakten som det snabba avståndstagandet!

Din kompis flickvän som presenterat er vad berättade hon om den tjejen hur väl känner de varandra och hur väl känner de dig?

Det är ett vanligt sätt att träffas genom släktingars och vänners presentationer såväl här som i Thailand det som man dock bör ha i åtanke är hur väl de som gör presentationen känner de inblandade risken att det blir fel och uppstår missförstånd är stor om de som gör presentationen ej känner de inblandade väl!

Har du träffat din kompis tjej vid många tillfällen eller är det enbart kompisen du känner och som känner dig? Hur gick konversationen på telefon med tjejen det kanske vore bättre om ni nästa gång valde att skriva e-post exempelvis det går snabbt samt ger er båda tid att tänka igenom hur ni formulerar er.

Då minskar ni antalet missförstånd, ni kan ej utesluta missförstånd.

Men vid telefonsamtal på ett språk som ej är ert modersmål lär antalet missförstånd var avsevärt högre än om ni skriver!

Mvh

Magnus-Chumphae

Visst är det vanligt både i Sverige och Thailand att släkt och vänner bekymrar sig om att det finns två personer som inte har någon respektive. Den stora skillnaden är väl att dessa personer redan lever i samma land och sannolikt är uppvuxna i samma kultur. Man behöver inte bli alltför upprörd om man till exempel på en släktmiddag föses ihop med någon. Kostar väl just ingenting pengamässigt eller tidsmässigt.

En viss skillnad då om man ombes att reservera en del av sin efterlängtade Thailandsresa till att ägna sig åt en ganska okänd person. Bara för att vänner eller släkt och den personen man ska träffa tycker det vore en bra ide? Om jag sökte efter en ny livspartner skulle jag nog föredra att göra det på egen hand, utan rekommendationer från vänner och släkt med varierande agendor...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...