Jump to content
IGNORERAD

Hur använda mobilen för internet i Thailand


Marlon

Recommended Posts

Hej,

Är det någon som vet hur man använder sin mobil som modem i Thailand?

- Har en Nokia 6300 med inbyggt modem

- Använder Bluetooth mot datorn

- Har ett DTAC sim-kort med nyladdad internet-tid

- Försöker ringa upp med *99***1#

Kollade att det funkade att ansluta till internet via mobilen innan jag åkte hemifrån. Funkade fint i Telias nät med ovan nummer och det borde funka även i Thailand.

Tips mottages tacksamt, just nu slut på ideer...

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

När du bytte till DTACs sim-kort fick du nåt SMS med info om att spara inställningar för internet?

Om inte ring till DTACs support på tel 1678 (med din mobil) och be dem skicka dig dem igen.

För att sedan spara dessa inställningar och starta om mobilen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Är det någon som vet hur man använder sin mobil som modem i Thailand?

- Har en Nokia 6300 med inbyggt modem

- Använder Bluetooth mot datorn

- Har ett DTAC sim-kort med nyladdad internet-tid

- Försöker ringa upp med *99***1#

Kollade att det funkade att ansluta till internet via mobilen innan jag åkte hemifrån. Funkade fint i Telias nät med ovan nummer och det borde funka även i Thailand.

Tips mottages tacksamt, just nu slut på ideer...

Marlon

Hej,

Jag kom precis hem från Thailand och surfade och ringde med kort från www.landncall.com. Fördelen med deras kontantkort (också DTAC) är du kan ha kvar ditt vanliga nummer kopplat till det Thailändska kontantkortet. Och bli uppringd som vanligt utan någon extra kostnad. På deras sajt www.landncall.com finns en perfekt länk till hur du ska göra. De har också en länk till mobiltips där det står. Hör av dig om det inte funkade. Mvh Ubbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en Nokia 3120 classic och kabel till datorn och kopplar upp mig via PC Suite. Köpte 12Call och Manges fru ringde nått ställe

så fick man 100 timmar för 350 bath

Väldigt långsamt här ute på landet men på mornar å kvällar går det hyffsat

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Har en Nokia 3120 classic och kabel till datorn och kopplar upp mig via PC Suite. Köpte 12Call och Manges fru ringde nått ställe

så fick man 100 timmar för 350 bath

Väldigt långsamt här ute på landet men på mornar å kvällar går det hyffsat

Lika här med instalerade Nokia skivan sen ansluter mobilen med kabeln bara att följa PC Suite klicka på anslut till internet vips så är man online aldrig sett något nummer.

Men nu sitter jag och inväntar avresa mot Thailand och Ayuttahaya.

Ska omgående iväg till True ovh kolla in deras internet alternativ

Kabel eller Mobilt gprs ?? beror på vilken hastighet gprs erbjuder mobilt internet passar mig bäst isåfall

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Grejen är att jag använder Bluetooth via USB (IVT BlueSoleil). I det tillhörande programmet behöver jag ange ett nummer för att ringa upp mot fjärrdatorn (telenätet). Funkar klockrent i Sverige och borde funka här också. Ingen som vet om det är *99***1# som gäller eller något annat? Har även provat *99*1# men funkar inte heller.

Även för PCSuite behöver i alla fall jag ange ett fjärruppringningsnummer

Blir tokig...

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag kom precis hem från Thailand och surfade och ringde med kort från www.landncall.com. Fördelen med deras kontantkort (också DTAC) är du kan ha kvar ditt vanliga nummer kopplat till det Thailändska kontantkortet. Och bli uppringd som vanligt utan någon extra kostnad. På deras sajt www.landncall.com finns en perfekt länk till hur du ska göra. De har också en länk till mobiltips där det står. Hör av dig om det inte funkade. Mvh Ubbe

:kort:

Den här snubben verkar spamma varje Thaiforum som finns , 300 kr för ett simkort som kostar 100 Bath i inköp

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Funkar med *99#.

Det är iaf det nummer min mobil ringer just nu.

*139# ger förövrigt kvarvarande antal minuters internettid.

(Har ett 30 timmars SIM)

Ganska segt - uppskatter hastigheten till marginellt över 56 kbit/s.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

:kort:

Den här snubben verkar spamma varje Thaiforum som finns , 300 kr för ett simkort som kostar 100 Bath i inköp

För 299 får du samtalspott på ca 600 Bath och det ingår att bli uppringd från Sverige i 2 timmar (vad skulle det kosta m internationella samtal från ditt 100 bathskort?). Och landncall tar dessutom bara 23 öre per minut för GPRS/ mobilsurf via DTAC som har det snabbast GPRS nätet.

För ett 100 Baths kort du talar om så kommer du inte långt. Testa och ring Sverige i två minuter så är det slut och du måste gå och handla ett nytt.

Med landncalls kort för 299 så kan du snacka med Sverige i 2,5 timmar om du vill. Utan strul och du vet vad det kostar innan du åker. Jag rekommenderar alla att köpa kort från www.landncall.com

U

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...