Jump to content
IGNORERAD

Övertagande av bredband abonnemang!


Amigo

Recommended Posts

Kollar hur stort intresse finnes på forumet?

Överlåter min internet abonnemang 100/20 Mbps bundet till 16.07.2022. Kostnad 239 SEK/mån fn.

Den levereras via stadsnätet/fiber och man kan kolla sin adress A3 kolla om tjänsten kan levereras till ditt adress!   Annars får ni ringa dem om kostnaden blir detsamma vid  överlåtelse, övertagaren står för månadskostnaden efter 01.07.2021
 

Jag överlåter den from 01.07.2021 och står för överlåtelsekostnaden och när överlåtelsen är bekräftat/genomfört och A3 har godkänt övertagaren ger jag 800 SEK i reda pengar som ersättning.

 

På deras hemsida kan Du läsa om deras kampanjer, vad jag förstår har de just nu ett erbjudande att man får 3 månader för 0 SEK därefter 309 SEK/mån om man tecknar o binder likvärdig abonnemanget i 24 månader.

kuva.png.5f66fcb0e8cfe152fca52e8435e135b3.png

 

Hos Telge stadsnät, halva priset i tre mån sedan 299 / mån. Andra orter får ni kolla på resp statsnäts hemsidor. Alltså kortare bindingstid och billigare månadskostnad samt 800 kronor cash av mig.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    14

  • Dolemon

    5

  • Mankan

    4

  • Enis

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nog större chans om du lägger ut en trevare på Facebook Marketplace

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Enis:

Nog större chans om du lägger ut en trevare på Facebook Marketplace

 

/Enis

Det har jag gjort! Tack!

 

Förresten kör ner Piteå - Stockholm med 11 cbm släp med kåpa 01. juli 2021 Kan ta mindre flyttlass ner längst E4, ej avstick. Endast transport, ej lastning eller lossning. Meddela snarast så kan vi komma överens om detaljer, annars väljer jag envägs släp! Framme i Stockholm 02. juli 2021 fm

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Amigo:

Kollar hur stort intresse finnes på forumet?

Överlåter min internet abonnemang 100/20 Mbps bundet till 16.07.2022. Kostnad 239 SEK/mån fn.

Den levereras via stadsnätet/fiber och man kan kolla sin adress A3 kolla om tjänsten kan levereras till ditt adress!   Annars får ni ringa dem om kostnaden blir detsamma vid  överlåtelse, övertagaren står för månadskostnaden efter 01.07.2021
 

Jag överlåter den from 01.07.2021 och står för överlåtelsekostnaden och när överlåtelsen är bekräftat/genomfört och A3 har godkänt övertagaren ger jag 800 SEK i reda pengar som ersättning.

 

På deras hemsida kan Du läsa om deras kampanjer, vad jag förstår har de just nu ett erbjudande att man får 3 månader för 0 SEK därefter 309 SEK/mån om man tecknar o binder likvärdig abonnemanget i 24 månader.

kuva.png.5f66fcb0e8cfe152fca52e8435e135b3.png

 

Hos Telge stadsnät, halva priset i tre mån sedan 299 / mån. Andra orter får ni kolla på resp statsnäts hemsidor. Alltså kortare bindingstid och billigare månadskostnad samt 800 kronor cash av mig.

Jag är intresserad av att hjälpa dig.

100/10 menar du ?

Är kostnaden 239/mån bindningstiden ut till 20220716 ?

 

 

Mvh.Dolemon

Ändrades av Dolemon
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är vad gäller mig idag. Du kan kolla med A3 tel:  0770 910 000 mellan 09=17 om priset gäller i nya adressen efter övertagande. Jag pm:r mitt kund nr.

 

100/20 är hastigheten in till dig 100 mbps, ut 20 mbps. Obegränsat datamängd. Själv har jag förbrukat ca 450 Gb/mån, tittar mycket tv.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Amigo:

Ja, det är vad gäller mig idag. Du kan kolla med A3 tel:  0770 910 000 mellan 09=17 om priset gäller i nya adressen efter övertagande. Jag pm:r mitt kund nr.

Ok jag kollar i morgon vad dom säger om överlåtande till annan person.

 

Mvh.Dolemon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får tacka Dolemon men det gick inte att genomföra, skulle blivit dyrt för mig! Hans lägenhet ingår i en annan statsnät och A3 ville höja månadspriset till gällande prislista på orten som är 70 SEK mer än vad som står i mitt avtal. Han tyckte det blev för dyrt och jag vill inte stå för ytterlgare 840 SEK så det blev ingen överlåtande. Tack anyway.

 

Nu verkar inte A3:s kundtjänst inte veta vad som gäller, den ena killen sa att enbart inflyttande hyresgäst i min nuvarande bostad kan ta över, inte nån på annan ort? Sen vlev jag vidare kopplat till annan avd och killen där sa att så länge de levererar på orten, abonnemanget kan överlåtas oavsett område. Men han sa även att det är gällande prislista på nya orten som gäller och i detta fall skulle det varit 309 SEK/mån. Verkligen stela o enl mig rena lurendrejeri.

 

Iallafall var han på kundtjänst klokare o jag kunde konvertera abonnemanget till ett mobilt internet 4G och 40 Gb/ mån för +10 SEK. Det är bättre än ingenting och jag gick med på det. Så detta tråd kan låsas, men låt den gärna vara synlig så blir det en varnande exempel, för alla att undvika A3 för all framtid. Men jag är lite skeptiskt om denna case tar slut vid detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Amigo:

Jag får tacka Dolemon men det gick inte att genomföra, skulle blivit dyrt för mig! Hans lägenhet ingår i en annan statsnät och A3 ville höja månadspriset till gällande prislista på orten som är 70 SEK mer än vad som står i mitt avtal. Han tyckte det blev för dyrt och jag vill inte stå för ytterlgare 840 SEK så det blev ingen överlåtande. Tack anyway.

 

Nu verkar inte A3:s kundtjänst inte veta vad som gäller, den ena killen sa att enbart inflyttande hyresgäst i min nuvarande bostad kan ta över, inte nån på annan ort? Sen vlev jag vidare kopplat till annan avd och killen där sa att så länge de levererar på orten, abonnemanget kan överlåtas oavsett område. Men han sa även att det är gällande prislista på nya orten som gäller och i detta fall skulle det varit 309 SEK/mån. Verkligen stela o enl mig rena lurendrejeri.

 

Iallafall var han på kundtjänst klokare o jag kunde konvertera abonnemanget till ett mobilt internet 4G och 40 Gb/ mån för +10 SEK. Det är bättre än ingenting och jag gick med på det. Så detta tråd kan låsas, men låt den gärna vara synlig så blir det en varnande exempel, för alla att undvika A3 för all framtid. Men jag är lite skeptiskt om denna case tar slut vid detta?

Härligt att det löste sig lite för dig.

 

Mvh.Dolemon

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Jag får tacka Dolemon men det gick inte att genomföra, skulle blivit dyrt för mig! Hans lägenhet ingår i en annan statsnät och A3 ville höja månadspriset till gällande prislista på orten som är 70 SEK mer än vad som står i mitt avtal. Han tyckte det blev för dyrt och jag vill inte stå för ytterlgare 840 SEK så det blev ingen överlåtande. Tack anyway.

 

Nu verkar inte A3:s kundtjänst inte veta vad som gäller, den ena killen sa att enbart inflyttande hyresgäst i min nuvarande bostad kan ta över, inte nån på annan ort? Sen vlev jag vidare kopplat till annan avd och killen där sa att så länge de levererar på orten, abonnemanget kan överlåtas oavsett område. Men han sa även att det är gällande prislista på nya orten som gäller och i detta fall skulle det varit 309 SEK/mån. Verkligen stela o enl mig rena lurendrejeri.

 

Iallafall var han på kundtjänst klokare o jag kunde konvertera abonnemanget till ett mobilt internet 4G och 40 Gb/ mån för +10 SEK. Det är bättre än ingenting och jag gick med på det. Så detta tråd kan låsas, men låt den gärna vara synlig så blir det en varnande exempel, för alla att undvika A3 för all framtid. Men jag är lite skeptiskt om denna case tar slut vid detta?

Nu fick du ju till en bra deal trots allt, så varför ska du varna alla för A3 fattar jag inte?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har själv A3 och har hittills bara positivt att säga om dom. Samma med flera jag känner som har dom som leverantör

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Nu fick du ju till en bra deal trots allt, så varför ska du varna alla för A3 fattar jag inte?

 

 

Ja det kan Du undra, Tog två veckor lösa en enkel sak som normalt tar ca 15-20 min när man väl kommit i kontakt med kundtjänsten. Väldigt stel inställning, inte ens erbjuda en alternativ, olika svar vid olika tillfällen, fick rådet att jag själv ska skaffa en övertagare, sen visste inte kundtjänst ens om det kunde överlåtas till annat ort, sen skulle de ha mer betalt vid överlåtelse, om jag inte förslagit mobilt istället hade jag fått betala nåt som jag inte behävde/de inte kunde leverera, och till slut jag fick sämre deal (obegransad mot 40 Gb) ungefär ca 10 % av det som jag använder per månad.

 

Jag har bett moderator låsa tråden, vill inte veta av dem (A3) mer. Kommer aldrig rekommendera dem till nån. Kanske är jag ingen bra kund eller kund man vill behålla, men markerar på detta sätt. Har själv drivit företag i flera decinnier o vet att ofta tillmötesgående ger bättre resultat än tvär nej. Sen hade de gjort en kredit värdering på mig, befintlig kund som byter abonnemang!

 

På en branch där kunder ofta inte fattade ens att om man beställt en flytt från A till B åker man inte via C för att hämta mer bohag.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

Och som konsumet i detta ärende, enda sättet jag kan protestera är med fötter. Redan på -60 talet lärde farsan att om Du är missnöjd med servicen, gå aldrig mer dit igen.

 

Är väldigt glad att @Tallviking & co är nöjda, nu är det ju så marknaden verkar funka, vissa känner sig åsidosatta, vissa är nöjda även på samma tjänst/service.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft A3 obundet, bytte genast när de höjde priset... så nu provar jag T1ng (Deras kundservice sög då getpung via mail, svarade på min fråga angående inkopplingsbekräftelse ett par veckor efter jag blivit inkopplad)

 

Men hastighet, pris och tillgänglighet inget att klaga på än.... höjer de priset eller nått blir sämre byter man igen direkt. Freeeeeeeedom

 

 

 

 

 

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Amigo:

Jag får tacka Dolemon men det gick inte att genomföra, skulle blivit dyrt för mig! Hans lägenhet ingår i en annan statsnät och A3 ville höja månadspriset till gällande prislista på orten som är 70 SEK mer än vad som står i mitt avtal. Han tyckte det blev för dyrt och jag vill inte stå för ytterlgare 840 SEK så det blev ingen överlåtande. Tack anyway.

 

Nu verkar inte A3:s kundtjänst inte veta vad som gäller, den ena killen sa att enbart inflyttande hyresgäst i min nuvarande bostad kan ta över, inte nån på annan ort? Sen vlev jag vidare kopplat till annan avd och killen där sa att så länge de levererar på orten, abonnemanget kan överlåtas oavsett område. Men han sa även att det är gällande prislista på nya orten som gäller och i detta fall skulle det varit 309 SEK/mån. Verkligen stela o enl mig rena lurendrejeri.

 

Iallafall var han på kundtjänst klokare o jag kunde konvertera abonnemanget till ett mobilt internet 4G och 40 Gb/ mån för +10 SEK. Det är bättre än ingenting och jag gick med på det. Så detta tråd kan låsas, men låt den gärna vara synlig så blir det en varnande exempel, för alla att undvika A3 för all framtid. Men jag är lite skeptiskt om denna case tar slut vid detta?

Hej

 

Rekommenderas som en av de bättre operatörerna.

Aldrig några som helst problem med A3.

 

 

Jag har A3 100/100 Mbit/s till 2 olika fastigheter på fiber.

157Kr. /mån. Ingen bindningstid.

 

(100/10 Mbit/s kostar 127Kr. /mån. Ingen bindningstid)

 

 

 

A3 - 100/100 Mbit/s KAMPANJ: HALVA PRISET I 3 MÅNADER. INGEN BINDNINGSTID.

Kampanjpris

78,50 kr

Kampanjtid

3 mån

Månadskostnad efter kampanj

157 kr

Startavgift

0 kr

Bindningstid

Ingen

Uppsägningstid

1 mån

 

A3 - 100/10 Mbit/s - KAMPANJ: HALVA PRISET I 3 MÅNADER. INGEN BINDNINGSTID.

Kampanjpris

63,50 kr

Kampanjtid

3 mån

Månadskostnad efter kampanj

127 kr

Startavgift

0 kr

Bindningstid

Ingen

Uppsägningstid

1 mån

 

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Ja det kan Du undra, Tog två veckor lösa en enkel sak som normalt tar ca 15-20 min när man väl kommit i kontakt med kundtjänsten. Väldigt stel inställning, inte ens erbjuda en alternativ, olika svar vid olika tillfällen, fick rådet att jag själv ska skaffa en övertagare, sen visste inte kundtjänst ens om det kunde överlåtas till annat ort, sen skulle de ha mer betalt vid överlåtelse, om jag inte förslagit mobilt istället hade jag fått betala nåt som jag inte behävde/de inte kunde leverera, och till slut jag fick sämre deal (obegransad mot 40 Gb) ungefär ca 10 % av det som jag använder per månad.

 

Jag har bett moderator låsa tråden, vill inte veta av dem (A3) mer. Kommer aldrig rekommendera dem till nån. Kanske är jag ingen bra kund eller kund man vill behålla, men markerar på detta sätt. Har själv drivit företag i flera decinnier o vet att ofta tillmötesgående ger bättre resultat än tvär nej. Sen hade de gjort en kredit värdering på mig, befintlig kund som byter abonnemang!

 

På en branch där kunder ofta inte fattade ens att om man beställt en flytt från A till B åker man inte via C för att hämta mer bohag.

Ja det självklara hade väl varit att du fått en dyrare produkt mobilt utan begränsning trots att det faktiskt är du som vill bryta avtalet. Helt logiskt 🤣

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det skiljer så mycket! 100/20 på Telge statsnät idag 299 sek per mån!

Screenshot_20210427-202937_Firefox.thumb.jpg.6223ad060ebaaa13ba22eec73db24d82.jpg

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja det självklara hade väl varit att du fått en dyrare produkt mobilt utan begränsning trots att det faktiskt är du som vill bryta avtalet.

Kan du visa var jag skrivit så? Det du skriver används på sandlådan. Har du inget att ge, håll skäften

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev biker:

Hej

 

Rekommenderas som en av de bättre operatörerna.

Aldrig några som helst problem med A3.

 

 

Jag har A3 100/100 Mbit/s till 2 olika fastigheter på fiber.

157Kr. /mån. Ingen bindningstid.

 

(100/10 Mbit/s kostar 127Kr. /mån. Ingen bindningstid)

 

 

 

A3 - 100/100 Mbit/s KAMPANJ: HALVA PRISET I 3 MÅNADER. INGEN BINDNINGSTID.

Kampanjpris

78,50 kr

Kampanjtid

3 mån

Månadskostnad efter kampanj

157 kr

Startavgift

0 kr

Bindningstid

Ingen

Uppsägningstid

1 mån

 

A3 - 100/10 Mbit/s - KAMPANJ: HALVA PRISET I 3 MÅNADER. INGEN BINDNINGSTID.

Kampanjpris

63,50 kr

Kampanjtid

3 mån

Månadskostnad efter kampanj

127 kr

Startavgift

0 kr

Bindningstid

Ingen

Uppsägningstid

1 mån

 

 

mvh

biker

 

Jag ger 78 kr/mån för fiber 100/10

 

Första tre månaderna kostade 38 kr/mån

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Amigo:

Att det skiljer så mycket! 100/20 på Telge statsnät idag 299 sek per mån!

Screenshot_20210427-202937_Firefox.thumb.jpg.6223ad060ebaaa13ba22eec73db24d82.jpg

Kan du visa var jag skrivit så? Det du skriver används på sandlådan. Har du inget att ge, håll skäften

Du gnäller ju på att du nu får ett begränsat mobilt internet som ger 10% av vad du använder idag. Snacka om sandlåda

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Du gnäller ju på att du nu får ett begränsat mobilt internet som ger 10% av vad du använder idag. Snacka om sandlåda

Men du kunde inte visa var jag skrivt som du påstår!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag ger 78 kr/mån för fiber 100/10

 

Första tre månaderna kostade 38 kr/mån

Få se vem är det första som får betalt för att ha abonnemang? I sann maipenrai anda.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag ger 78 kr/mån för fiber 100/10

 

Första tre månaderna kostade 38 kr/mån

Seniorrabatt via PRO? 😜

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

Men du kunde inte visa var jag skrivt som du påstår!

Men det var ju ett jävla gnällande ang att du tappar några kronor när du inte uppfyller kontraktet som du signerat.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev berlitz:

Men det var ju ett jävla gnällande ang att du tappar några kronor när du inte uppfyller kontraktet som du signerat.

Men hoppa över mina inlägg då, om du känner så. Himla enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Amigo:

Men hoppa över mina inlägg då, om du känner så. Himla enkelt.

Jag läser inläggen..måste jag hålla med då?

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Amigo:

Men du kunde inte visa var jag skrivt som du påstår!

Det är ju innebörden av vad du skrev i inlägget jag citerade plus i en annan tråd rörande samma ämne.

 

 

"När jag/de upptäckte att de inte kan leverera via fiber skulle de ha skrvit: Men istället, för att behålla Dg som en bra kund, kan vi ge Dig mobilt bredband 200 GB/ mån även om det är dyrare men gengäll Du avstår från obegränsat surfmängd.

 

Det anser jag hade varit acceptabelt överenskommelse."

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...