Jump to content
IGNORERAD

Soundtracs


Alarik

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Ett bra soundtrack är naturligtvis när filmscenen och låten synkar till i det närmaste 100 %.Flera goda exempel på det i den här tråden. Ingen har konstigt nog ännu nämnt "Den onde den gode den fule", vilket förvånar mig lite. Men jag skiter i den jag med och går ännu högre: Den siste mohikanen, där soundtracket är verkligen är helt avgörande för slutscenerna i filmen. Bättre blir det inte. Eller hur?

 

 

 

 

Mer episkt än det där blir det inte... hur kunde jag inte tänka på den

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 87
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nakhon

    15

  • Alarik

    15

  • Tallviking

    10

  • edvardpop

    7

Mest aktiva i denna tråd

Grym film, grym scen, riktigt bra musik....

 

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaques Tatis Semestersabotören. Alain Romans gjorde ledmotivet till filmen.

 

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att tänka sig En studie i brott(Vertigo) utan Bernard Herrmans dramatiska musik i filmen...

 

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Air, ett av mina franska favoritband, stod för musiken till Sofia Coppolas The Virgin Suicides...

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu höll jag på att glömma Sveriges bästa film genom tiderna. Roy Anderssons mästerverk sånger från andra våningen. Ett sound track är enligt mig special skrivet för filmen i fråga och sång det är det inte, då är det låtar....

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

 

Harrison Ford i Polanskis Frantic från 1988

 

Annars, generellt, så tycker jag John Barry, Ennio Morricone, Hans Zimmer, John Williams, Goldsmith, Vangelis, Carpenter och några till har gjort en hel del fin musik till filmvärlden. 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Höll på att glömma detta musikaliska mästerverk av Mästaren Kito Kitaro! Som jag skulle se spela live i Bangkok 1992, nåt kom i vägen tyvärr.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En ganska omtalad film när den kom 1980

Men låten är ganska mysig, finns en låt till i mitten av filmen som spelas till en mindre mysig scen, dock väldigt effekt full!

//S

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

För er som kollar/kollat/vill kolla på The Serpent på Netflix så finns det med lite juste gammal thaipop/thaifunk eller vad det kan kallas. Denna låt är med i avsnitt 2. Finns mycket skön musik inom denna musikgren tycker jag.

 

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev dtbkk:

För er som kollar/kollat/vill kolla på The Serpent på Netflix så finns det med lite juste gammal thaipop/thaifunk eller vad det kan kallas. Denna låt är med i avsnitt 2. Finns mycket skön musik inom denna musikgren tycker jag.

 

 

Lyssnat rätt mycket på The sound of Siam som kom för ett tiotal år sedan. Min favorit är nog denna 

låt med Chaweewan Dumnern som också finns med på den där samlingen...

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken film kommer denna ifrån?

 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

The Godfather från 1974 med Marlon Brando, Al Pacino, Robert Duval, James Caan, Diane Keaton

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...