Jump to content
IGNORERAD

Var ligger Bangkok?


Joints

Recommended Posts

Och med den frågan menar jag lite mer exakt. När man åker in till BKK står det tex att det är 58 km kvar. Vad är det då man räknar på? BKK är ju ganska stort så jag antar att det inte är den yttre gränsen som menas utan en bestämd plats man har som riktmärke. Vad kan det vara - Grand Palace, tågstationen, Lumphini park, patpong? Är det någon som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Victory monument. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört att det Thailändska namnet på Bangkok innehåller 17 ord, det börjar med Krung thep osv. Har jag helt fel eller ?

Khun Lasse

Det du uträttar i dag, det får du tillbaks i din framtid

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört att det Thailändska namnet på Bangkok innehåller 17 ord, det börjar med Krung thep osv. Har jag helt fel eller ?

Khun Lasse

Du tänker på,

Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Yuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Phiman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och med den frågan menar jag lite mer exakt. När man åker in till BKK står det tex att det är 58 km kvar. Vad är det då man räknar på? BKK är ju ganska stort så jag antar att det inte är den yttre gränsen som menas utan en bestämd plats man har som riktmärke. Vad kan det vara - Grand Palace, tågstationen, Lumphini park, patpong? Är det någon som vet?

Nana plaza så klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer i Buzzens svar :yes:

Har för övrigt på känn att MaiChai inte behövde googla på Krung Theps

fullständiga namn...

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...