Jump to content
IGNORERAD

Vaccinerad? Dela med dig


Koh Changer

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev gst:

Knappast kunskap, sen beror det väl på var du får din information från :(

Det spelar ingen roll vad man tror eller tycker, eller var man får sin info från, det måste vara frivilligt att vaccinera sig.

Sen kanske man inte kan resa eller andra saker som kommer kräva vaccination, men de här kraven på tvångsvaccinering från gamla gubbar är ju nästan läskigt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 805
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    72

  • Tallviking

    41

  • spooncreek

    33

  • Risifrutti

    28

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

7 minuter sedan, skrev gst:

Knappast kunskap, sen beror det väl på var du får din information från :(

Kanske från ATM 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Batting:

Nu har jag fått min första dos av Pfizer och jag är still screaming and kicking!

Hittade du en full dos........🙉?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Den typen av strutsargumentation är omöjligt att föra en konstruktiv argumentation mot så jag ger upp och känner mig besegrad. Inser det totalt meningslösa med att ens försöka diskutera detta med en person som resonerar så.....

Märkligt att du inte hade en motfråga!

 

Vad har hänt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Talar för mej själv här...

 

JAG vaccinerade mej så fort jag fick en chans, av egoistiska skäl och trots att jag redan hade Antikroppar mot Covid.

Många reagerar med avundsjuka när jag nämner att jag fick vaccinet för ett bra tag sedan, mitt favoritsvar på frågan "Hur kan du ha fått det redan? är "Man har väl kontakter!".

 

Sug på den!

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Hur man kan vara egoistisk om man inte tar vaccinet får du nog förklara lite bättre. Dom som tar det är ju skyddade så jag kan ju inte smitta dom. Du menar att jag är egoistisk för att jag kan smitta andra egoister?

Så du kan alltså inte smitta någon som är vaccinerad? Vilket vaccin skyddar så bra?

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tallviking:

jag försökte vädja till din medmänsklighet men det var tydligt att den saknades....

Det finns stora mängder människor som av olika anledningar EJ får vaccineras.

Det är miljoner som ej vaccineras, pga t.ex. allergier.

De saknar medmänsklighet enligt dig. De bör ej få resa, också fråntas uppehållstillsånd

och visum mm.

Det är naturligtvis helt frivilligt att vaccinera sig. Mot Covid, såväl som alla andra influensor.

 

Who avråder vaccinationspass.

 

Man kan väl tatuera in en symbol på alla som är vaccinerade.

Då har man det alltid med sig. Metoden har ju använts av

makthavare tidigare......

 

https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/952880-darfor-avrader-who-fran-vaccinpass

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev biker:

Det finns stora mängder människor som av olika anledningar EJ får vaccineras.

Det är miljoner som ej vaccineras, pga t.ex. allergier.

De saknar medmänsklighet enligt dig. De bör ej få resa, också fråntas uppehållstillsånd

och visum mm.

Det är naturligtvis helt frivilligt att vaccinera sig. Mot Covid, såväl som alla andra influensor.

 

Who avråder vaccinationspass.

 

Man kan väl tatuera in en symbol på alla som är vaccinerade.

Då har man det alltid med sig. Metoden har ju använts av

makthavare tidigare......

 

https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/952880-darfor-avrader-who-fran-vaccinpass

Var har TV nämt att dessa personer måste vaccineras. 

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev biker:

Det finns stora mängder människor som av olika anledningar EJ får vaccineras.

Det är väl just därför som vi som kan vaccinera oss bör göra det just för att

skydda dessa från Covid som inte kan vaccinera sig .

 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev gst:

Knappast kunskap, sen beror det väl på var du får din information från :(

Samma källor som du antar jag. Vi tolkar det lite olika bara.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Krille:

Så du kan alltså inte smitta någon som är vaccinerad? Vilket vaccin skyddar så bra?

 

/Krille

Det är väl det som är tanken med vaccin, att man inte ska bli sjuk. Varför skulle man annars ta det?

 

Är ju lite osäkert om man kan bli smittad även om man tagit vaccin trots allt men sjuk ska man ju inte kunna bli.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu måste jag dela, första dosen Pfizer i tisdag. Igår torsdag ovanlig pigg, överaktiv (som man kan läsa här i viss tråd) låg vaken för det mesta inatt. Idag otroligt trött, orkar just ingenting, sovit i tre timmar, helt väck.

 

Misstänker att det är vaccinet som spökar.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 hours ago, Esspe said:

Jag kommer inte att ta vaccin om jag inte blir tvungen till det för att kunna resa

I Thailand kommer det att bli ett indirekt tvång om man ska kunna resa såväl inom landet som utomlands om man önskar att få återvända.. Som bekant är det redan infört på vissa inrikesdestinationer t.ex din nygamla favorit: bevisa att du är vaccinerad, eller betala för ett snabbtest, som vid positivt svar ger 14 dagar i karantän. Du, liksom kanske till och med @Surin P3 😉 får stoppa undan principerna för att kunna leva normalt.  Detta med att man riskerar åka in i karantän om man smittats genom att grannen/släktingen/familjemedlemmen varit ute och "slarvat" är dessutom en verklighet vi lever med redan nu.

 

Du vet att jag grunden  likt du tycker att Covid19 inte är så allvarligt att det ska kräva en vaccinering för andra än de som befinner sig i riskgrupp, men för andra eventuella läsare slänger jag in den disclaimern. Principen får emellertid för min del stå tillbaka  för en dos pragmatism som intages i samband med första vaccindosen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

I Thailand kommer det att bli ett indirekt tvång om man ska kunna resa såväl inom landet som utomlands om man önskar att få återvända.. Som bekant är det redan infört på vissa inrikesdestinationer t.ex din nygamla favorit: bevisa att du är vaccinerad, eller betala för ett snabbtest, som vid positivt svar ger 14 dagar i karantän. Du, liksom kanske till och med @Surin P3 😉 får stoppa undan principerna för att kunna leva normalt.  Detta med att man riskerar åka in i karantän om man smittats genom att grannen/släktingen/familjemedlemmen varit ute och "slarvat" är dessutom en verklighet vi lever med redan nu.

 

Du vet att jag grunden  likt du tycker att Covid19 inte är så allvarligt att det ska kräva en vaccinering för andra än de som befinner sig i riskgrupp, men för andra eventuella läsare slänger jag in den disclaimern. Principen får emellertid för min del stå tillbaka  för en dos pragmatism som intages i samband med första vaccindosen. 

Ja det har jag redan deklarerat ett flertal gånger. Blir jag till det för att kunna leva ett normalt så tar jag den. Alternativet till att inte ha fri rörlighet är inte så lockande.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför måste man ta vaccin även om man har haft covid19. Antagligen det bästa skyddet i framtiden. Eller har det att göra med jämställdhet eller egoism att göra som Tallviking surrar om?

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit

Tycker det är lite kul att ingen utav er som bor utomlands reflekterar att många internationella medier rapporterar från både vd o chefsutvecklare säger att tar man Pfizer måste man ta 3 doser för att få ett fullgott skydd. Hoppsan 🤧 den såg vi inte komma 
Eller så e ja bara sen på bollen 😷

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev frogfish:

Hittade du en full dos........🙉?

Hur länge ska du hålla på?
Det där är inte bara tecken på omognad, du verkar ju faktiskt även efterbliven. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 hour ago, Efraim Barkbit said:

Tycker det är lite kul att ingen utav er som bor utomlands reflekterar att många internationella medier rapporterar från både vd o chefsutvecklare säger att tar man Pfizer måste man ta 3 doser för att få ett fullgott skydd. Hoppsan 🤧 den såg vi inte komma 
Eller så e ja bara sen på bollen 😷

Det slutar inte vid 3.

Lockdowns och Pampers munblöja kommer att finnas i många länder tills man har övertalat/tvingat befolkningen att ta sprutorna.

IMG-20210417-WA0010.thumb.jpg.38018594bc0812df256362e655250499.jpg

 

 

IMG-20210417-WA0003.thumb.jpg.71926465381b00664ebde8161cdbdf0d.jpg

 

 

IMG-20210417-WA0005.thumb.jpg.44a1828bae77e74953448b6d7a2c5d96.jpg

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

När man betänker vilka det är som hittar på alternativa fakta, tror på knasiga konspirationsteorier, mobbar och är motståndare till att vaccinera sig så kanske utlandsresorna kan bli riktigt trivsamma ett tag framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, Esspe said:

Hur man kan vara egoistisk om man inte tar vaccinet får du nog förklara lite bättre. Dom som tar det är ju skyddade så jag kan ju inte smitta dom. Du menar att jag är egoistisk för att jag kan smitta andra egoister?

Bara en gissning vad TV menar.

Ju färre som tar vaccin desto längre kommer smittan spridas i samhället, vilket i sin tur kan leda till värre mutationer och därmed även göra vaccinerade oskyddade.

 

Han har ju en poäng isf, om vaccinerade inte sprider smittan i lika hög omfattning.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
34 minuter sedan, skrev Mr atm:

Det slutar inte vid 3.

Lockdowns och Pampers munblöja kommer att finnas i många länder tills man har övertalat/tvingat befolkningen att ta sprutorna.

IMG-20210417-WA0010.thumb.jpg.38018594bc0812df256362e655250499.jpg

 

 

IMG-20210417-WA0003.thumb.jpg.71926465381b00664ebde8161cdbdf0d.jpg

 

 

IMG-20210417-WA0005.thumb.jpg.44a1828bae77e74953448b6d7a2c5d96.jpg

Pampers är för amatörer, mördande reklam får amatörerna att tro.

’din hand är numer avslöjad 🤥

’du är en memes guy 😎

’kan du kommentera alt bekräfta att tar men Pfizer måste man ta 3 doser? 

Ändrades av Efraim Barkbit
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, Själv har jag åkt ut o in på sjukhuset efter haft Cov 19, Låg på Ava i fyra dygn kanon vård i mitt tycke fick djävulska bröst ryggsmärtor helt plötsligt. Hittade inget på hjärtat , Men fick besked om några fläckar på lungan så det håller de på att kolla upp nu med fler röntgen ...Men iaf har nu träffat fyra olika Läkare o diskuterat i o med att jag har antikroppar mot Cov 19 vad de skulle gjort om att ta eller inte Vaccin vilket jag kunde fått via jobbet..Alla Läkarna sa samma, Vänta o ta i och med du har antikroppar två sa även att detta säger jag privat ....Själv är jag absolut inte mot Vaccin men tvång nej nej ....Samtidigt tror jag att detta med vaccin appar o intyg kommer att försvinna lika fort som det kommer,  Finns ingen hållbarhet att ha intyg som inte håller mer än ett knappt år.....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

Hur länge ska du hålla på?
Det där är inte bara tecken på omognad, du verkar ju faktiskt även efterbliven. 

Sluta grina. Du drar ju själv upp det när ingen nämnt det på ett tag. Var glad att du inte fick en full english (AZ), det verkar ingen vilja ha......🙉

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
46 minutes ago, Efraim Barkbit said:

Pampers är för amatörer, mördande reklam får amatörerna att tro.

’din hand är numer avslöjad 🤥

’du är en memes guy 😎

’kan du kommentera alt bekräfta att tar men Pfizer måste man ta 3 doser? 

Nej.

Vad jag menar är att dom allmänt inte kommer att sluta med 1,2,3 sprutor.

Det kommer givetvis att behöva fler.

Covid-19-.....+ Mutationer

Läkemedelsindustrin vill ju tjäna mera pengar. Sedan om det blir följdsjukdomar så tror jag inte att dom kommer att gråta blod.

Gå till ett vaccineringskontor idag och fråga hur många olika vacciner det finns tex.

Det görs reklam för vaccin mot det mesta.

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...