Jump to content
IGNORERAD

Vaccinerad? Dela med dig


Koh Changer

Recommended Posts

18 timmar sedan, skrev Mr atm:

Menar du döda med corona eller av corona?

 

IMG-20210417-WA0006.thumb.jpg.f44777962f23f77c6dee1ed75a76f9f6.jpg

IMG-20210417-WA0002.thumb.jpg.67ff12f48dfc34299e9bb6ee57dff6db.jpg

Jag googla på antal som dött av Corona  i våra granländer

Jag tänker på debatten som visa hade med Knasen förra året Han van en jordskreds seger

Så här många har dött i corona dagens datum

Danmark 2465

Estland 1109

Finland 899

Island 29

Norge 734

Sverige 13863

Och Danmark Norge Finland har kvinnliga statsministrar

Norges gjorde ju en tabbe i förra månaden bad om ursäkt och betalade 20.000 i Norska pengar

Svettsloppan som inte vågar ta ansvar

blir det något så blir det en utredning

i valet nästa år åker han ut garanterat att oppositionen kommer använda Covid i debaten

Han står i talar stolen och ska vara allvarlig och säger att nu måste vi undvika Galerior och köpcentrum ( gud så allvarlig han vad)

Dagen efter fastnade han på bild med byxorna nere i en Galeria

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 805
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    72

  • Tallviking

    41

  • spooncreek

    33

  • Risifrutti

    28

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad
57 minutes ago, evert 1 said:

Ni ska int skylla något på svetsarn, har har nämligen överlåtet allt till folkhälsomyndigheten + de lokala sjuk och vårdinrättningarna (äldrevården bl.a.)

Att det sedan dött nästan 14 000 av covid i Sverige beror endast på att svensk äldrevård (fattigvård) inte fungerar, detta kan du inte skylla svetsarn för.

För vi alla vet väl att svensk sjukvård är bäst i världen - eller?

Att sedan fattigvården inte fungerar beror till syvende och sist på våra lokala politiker/tjänstemän/kvinnor.

Denna grupp människor satsar mer på byråkrati och egen bekvämlighet i stället för att verkligen tjäna folket.

Ursäkta om jag ändrar ett par ord.

Dom absolut flesta har inte dött AV covid utan MED covid + av morfin på fattighusen.

P.S Vilka tror ni politikerna tjänar? Folket eller läkemedels/matindustrin.

IMG-20210408-WA0004.jpg.169e8fd9a1efb9766f961dd05e3a627b.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev clion:

Jag googla på antal som dött av Corona  i våra granländer

Jag tänker på debatten som visa hade med Knasen förra året Han van en jordskreds seger

Så här många har dött i corona dagens datum

Danmark 2465

Estland 1109

Finland 899

Island 29

Norge 734

Sverige 13863

Och Danmark Norge Finland har kvinnliga statsministrar

Norges gjorde ju en tabbe i förra månaden bad om ursäkt och betalade 20.000 i Norska pengar

Svettsloppan som inte vågar ta ansvar

blir det något så blir det en utredning

i valet nästa år åker han ut garanterat att oppositionen kommer använda Covid i debaten

Han står i talar stolen och ska vara allvarlig och säger att nu måste vi undvika Galerior och köpcentrum ( gud så allvarlig han vad)

Dagen efter fastnade han på bild med byxorna nere i en Galeria

 

Glömde Drivern tog ju Astra för ett par dagar sen ( tror han skrev  att nästa är om 12 veckor)

Han blev öm i armen  och svettades mycket på natten

Jag tog Pfizers igår och har inte känt något och jag ska ta nästa om 6 veckor

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mr atm:

Ursäkta om jag ändrar ett par ord.

Dom absolut flesta har inte dött AV covid utan MED covid + av morfin på fattighusen.

P.S Vilka tror ni politikerna tjänar? Folket eller läkemedels/matindustrin.

IMG-20210408-WA0004.jpg.169e8fd9a1efb9766f961dd05e3a627b.jpg

Svettsloppan kunde om han haft stake vart den som bestämde  och pratat med experter inte FHM eller bluffen Tegnel

så gjorde våra granländers stattsministrar

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
11 minuter sedan, skrev clion:

Jag googla på antal som dött av Corona  i våra granländer

Jag tänker på debatten som visa hade med Knasen förra året Han van en jordskreds seger

Så här många har dött i corona dagens datum

Danmark 2465

Estland 1109

Finland 899

Island 29

Norge 734

Sverige 13863

Och Danmark Norge Finland har kvinnliga statsministrar

Norges gjorde ju en tabbe i förra månaden bad om ursäkt och betalade 20.000 i Norska pengar

Svettsloppan som inte vågar ta ansvar

blir det något så blir det en utredning

i valet nästa år åker han ut garanterat att oppositionen kommer använda Covid i debaten

Han står i talar stolen och ska vara allvarlig och säger att nu måste vi undvika Galerior och köpcentrum ( gud så allvarlig han vad)

Dagen efter fastnade han på bild med byxorna nere i en Galeria

 

Lägg in sifforna för

Storbritannien 

USA

Brasilien 

Italien 

Thailand 

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Lägg in sifforna för

Storbritannien 

USA

Brasilien 

Italien 

Thailand 

De är väll inte våra grannländer

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Jag har bokat för vaccination nästa vecka. Ingen som helst information i bokningen om vilket vaccin dom tänker ge mig......

 

Vaccinleveranserna är inget en enskilt vaccinationscenter eller vårdcentral vet om i förväg. Det är dagsnoteringar på dom nu när det sker i så stor skala

Mina föräldrars vårdcentral hade i alla fall full koll på vilket vaccin som skulle ges veckan efter. De ringde förra veckan och fick besked att det den veckan var AZ och att det nästa (den här) veckan var Moderna. Så vissa vårdcentraler vet om det i förväg.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev soi covboy:

man får besked vid sprut tillfället vilken typ man får pga beror på vilka vacciner som kommer dag för dag

Nja - det är nog snarare så att det finns de som "mörkar" att de vet i förväg eftersom de inte vill behöva kassera doser av AZ.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Krille:

Nja - det är nog snarare så att det finns de som "mörkar" att de vet i förväg eftersom de inte vill behöva kassera doser av AZ.

 

/Krille

och så inbillar de sig att alla de över 65 år (den magiska gränsen) alla är så livrädda för Covid-19, är vana vid att bli hunsade eller är så fattiga och/eller småsnåla att de inte är beredda att betala den hiskeliga summan av 300 kronor för att betacka sig för att få något som andra länder har pausat eller stoppat.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

I Amerika har de nått en punkt nu på flera ställen där de har mer vaccin i lager än vad som går åt.

Liten efterfrågan och stor tillgång... Vad kan det betyda?

Link to comment
Dela på andra sajter

Flera doser av Astra Zeneca har fått slängas efter att vårdtagare valt bort vaccinet efter inbokat besök, det rapporterar SVT. En av de som inte velat ha vaccinsorten är Björn Rosengren från Danderyd. För Mitt i berättar 77-åringen att han fick göra sju vårdbesök innan han fick det vaccin han ville ha. 

– Men jag tycker inte att jag ska behöva ta ett läkemedel som jag inte vill ha, säger Björn till Mitt i. 

I måndags meddelade SVT att region Stockholm fått slänga hundratals doser av Astra Zenecas vaccin på grund av att folk tackat nej efter larmet om biverkningar. 

77-årige Björn Rosengren är en av de som valt bort Astra Zeneca, men för att få ett annat vaccin krävdes besök på fyra olika vårdcentraler, och totalt har han fått göra sju besök.

– I alla andra sammanhang, inklusive vid apoteksinköp, får jag som någorlunda myndig medborgare själv välja vilken medicin jag ska satsa på, säger han till Mitt i.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Surin P3 said:

I Amerika har de nått en punkt nu på flera ställen där de har mer vaccin i lager än vad som går åt.

Liten efterfrågan och stor tillgång... Vad kan det betyda?

Att antivaccinrörelsen vunnit alltför stor mark. Till det finns det såvitt jag förstått en utbredd skepsis till vaccineringen bland svarta amerikaner som beror på hur de behandlats av läkarvetenskapen genom åren.

 

Oavsett, så ska det självklart vara individens val om man vill ta ett vaccin eller inte. Personligen tycker jag dock det är eländigt trist med alla dessa antivaxare som förvånansvärt många börjat lyssna på. Men, det ligger väl i tiden på något vis att folk tror på de mest konstiga saker., se t.ex QAnon. Det verkar ju också på det stora hela, i varje fall i USA, som att de som tror på QAnon och är antivaxare i mångt och mycket är samma personer.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Alarik:

 

 det jag hörde att någon skulle köra från Lund till Kalmar för att få det vaccin han önskade och det var inte Astra Zeneca.

 

Då dör vi också eftersom det spär på den globala uppvärmningen med en massa bilåkande (enligt Greta) 🤣🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Alarik:

Flera doser av Astra Zeneca har fått slängas efter att vårdtagare valt bort vaccinet efter inbokat besök, det rapporterar SVT. En av de som inte velat ha vaccinsorten är Björn Rosengren från Danderyd. För Mitt i berättar 77-åringen att han fick göra sju vårdbesök innan han fick det vaccin han ville ha. 

– Men jag tycker inte att jag ska behöva ta ett läkemedel som jag inte vill ha, säger Björn till Mitt i. 

I måndags meddelade SVT att region Stockholm fått slänga hundratals doser av Astra Zenecas vaccin på grund av att folk tackat nej efter larmet om biverkningar. 

77-årige Björn Rosengren är en av de som valt bort Astra Zeneca, men för att få ett annat vaccin krävdes besök på fyra olika vårdcentraler, och totalt har han fått göra sju besök.

– I alla andra sammanhang, inklusive vid apoteksinköp, får jag som någorlunda myndig medborgare själv välja vilken medicin jag ska satsa på, säger han till Mitt i.

Det är väl tur att det ändå finns vårdcentraler som är lite mer pragmatiska och berättar vilket vaccin som finns när. Ingen vinner ju i slutändan på att människor åker runt och gång på gång tackar nej till vaccin. 

 

Orättvist bara att det inte fungerar på samma sätt överallt.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
2 hours ago, Surin P3 said:

I Amerika har de nått en punkt nu på flera ställen där de har mer vaccin i lager än vad som går åt.

Liten efterfrågan och stor tillgång... Vad kan det betyda?

Det vet du!

Dom flesta vill inte röra skiten där borta. Median skrev att 52% i USA har tagit det.

Men det är median det....

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

I Amerika har de nått en punkt nu på flera ställen där de har mer vaccin i lager än vad som går åt.

Liten efterfrågan och stor tillgång... Vad kan det betyda?

image.png.0ff997574fcc2d893e5b872a4a7542e1.png

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Chefen fick första sprutan igår. AZ.

På kortet skrev de att tid för nästa spruta fick bokas tidigast 2/6.

Han frågade då om det var möjligt att boka 1/6 eftersom han hade ett ärende dit då. Han fick till svar att det inte gick eftersom de vaccinerade med Moderna den första. Så här verkar de veta vilka dagar som vilket vaccin finns. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Morsan fick sprutan igår, och hon ringde för en vecka sedan och frågade vilket vaccin hon skulle få.  Pfizer svarade dom direkt så lite koll verkar dom ha i alla fall.

 

Misstänker att om leveranserna överensstämmer med antal bokade, så då kan dom garantera det. Vissa vårdcentraler får så många extra bokningar och avbokningar så dom har nog svårt att hålla koll på det från vecka till vecka.

 

Polaren kom in som reserv och fick ta det som erbjöds för "dagen" och det var AZ.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev spooncreek:

Att antivaccinrörelsen vunnit alltför stor mark. Till det finns det såvitt jag förstått en utbredd skepsis till vaccineringen bland svarta amerikaner som beror på hur de behandlats av läkarvetenskapen genom åren.

 

Oavsett, så ska det självklart vara individens val om man vill ta ett vaccin eller inte. Personligen tycker jag dock det är eländigt trist med alla dessa antivaxare som förvånansvärt många börjat lyssna på. Men, det ligger väl i tiden på något vis att folk tror på de mest konstiga saker., se t.ex QAnon. Det verkar ju också på det stora hela, i varje fall i USA, som att de som tror på QAnon och är antivaxare i mångt och mycket är samma personer.

Sånt där är också trist.

 

Att säga att man får ju självklart göra som man vill, men gör man inte som ni tycker så är man lite dum i huvudet.

 

Det här handlar inte om antivaxare, utan om ett vaccin som är framtaget enormt fort för ett virus vi inte vet tillräckligt om.

Att kalla det för antivaxare rent generellt är ohederligt.

 

Jag har absolut inget emot detta vaccin, men om man tar det eller inte ska vara en personlig sak. Ungefär som ens religion eller vem man röstar på.

Inte något som registreras och används av stater till något. Oavsett vad det används till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Changer
1 timme sedan, skrev Surin P3:

Sånt där är också trist.

 

Att säga att man får ju självklart göra som man vill, men gör man inte som ni tycker så är man lite dum i huvudet.

 

Det här handlar inte om antivaxare, utan om ett vaccin som är framtaget enormt fort för ett virus vi inte vet tillräckligt om.

Att kalla det för antivaxare rent generellt är ohederligt.

 

Jag har absolut inget emot detta vaccin, men om man tar det eller inte ska vara en personlig sak. Ungefär som ens religion eller vem man röstar på.

Inte något som registreras och används av stater till något. Oavsett vad det används till.

Japp där kan jag hålla med dig i sak om registrering, det är allt som oftast att det sker sk. ändamålsglidning och registret används till något det inte var menat för. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Surin P3:

Sånt där är också trist.

 

Att säga att man får ju självklart göra som man vill, men gör man inte som ni tycker så är man lite dum i huvudet.

 

Det här handlar inte om antivaxare, utan om ett vaccin som är framtaget enormt fort för ett virus vi inte vet tillräckligt om.

Att kalla det för antivaxare rent generellt är ohederligt.

 

Jag har absolut inget emot detta vaccin, men om man tar det eller inte ska vara en personlig sak. Ungefär som ens religion eller vem man röstar på.

Inte något som registreras och används av stater till något. Oavsett vad det används till.

Eftersom vaccinering är den enda vettiga åtgärden att få stopp på den här pandemin, få slut på kaoset i sjukvården och rädda mängder av medmänniskors liv är det INTE "en personlig sak" utan mer en åtgärd av mänsklighet och omtanke mot alla andra än dig själv så sluta tänk egoistiskt och bry dig om dina medmänniskor och se till att bli vaccinerad fortast möjligt !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...