Jump to content
IGNORERAD

Vaccinerad? Dela med dig


Koh Changer

Recommended Posts

Frugan ska få sin första spruta på Måndag. Kl. 11.00 på vårt lokala sjukhus. Det blir Astras!

Jag står i kön och väntar. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 805
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    72

  • Tallviking

    41

  • spooncreek

    33

  • Esspe

    28

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Mr atm:

Kan det vara så att människor tycker att deras produkter är bra. Det är ett amerikanskt företag. Bara i USA bor det 330 miljoner människor.

Ja, jag litar mer på iherbs produkter än på läkemedelsföretagens droger.

 

IMG-20201113-WA0003.jpg.5011891a7b96c25370888462cbf14cd7.jpgIMG-20201230-WA0010.jpg.c4eec6a93ce50465c4004acec9b3d7f8.jpgIMG-20210331-WA0004.jpg.a9a48434ef3f4eda5d1d5c2f486ac32f.jpg

Du vet att många läkemedelsföretag också är amerikanska och att många också tycker att deras produkter är bra? 😉

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
2 hours ago, Krille said:

Du vet att många läkemedelsföretag också är amerikanska och att många också tycker att deras produkter är bra? 😉

 

/Krille

Läkemedelsindustrins lansering och försäljning av läkemedel sker på marknadens allt hårdare villkor, vilket ibland resulterat i dödliga skadeverkningar. Förgiftningar och andra biverkningar av läkemedel är den tredje vanligaste dödsorsaken efter hjärtsjukdomar och cancer i USA och Europa [1].1 mars 2016

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Fick min första dos idag på Campus i Strängnäs. Fabrikat Pfizer.

 

Besöket och sticket gick lysande med kanon fin service. Tydlig info och mycket trevlig personal.

 

Efter ett par timmar så blev jag kanon trött och slog ihop på soffan i två timmar. Högst oklart om det berodde på vaccinet men konstigt kändes det.

 

Trevlig kväll/NorLyx

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick första injektionen igår, Pfizer/Biontech, på gamla F10. De var cirka en timme försenade men det funkade ju ändå. Ännu så länge inga biverkningar.

 

Fick bokat dos 2 samtidigt med automatik så den 2 juli är det dags för den.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver

Jag tycker att vaccinmotståndarna är lite vaga i sin argumentation. Den här snubben är mer rakt på sak. 😁

FB_IMG_1621492663080.jpg.89687b8c986d1a84ebfe34b0bf395f25.jpg

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Jag tycker att vaccinmotståndarna är lite vaga i sin argumentation. Den här snubben är mer rakt på sak. 😁

FB_IMG_1621492663080.jpg.89687b8c986d1a84ebfe34b0bf395f25.jpg

Då var det därför jag råkade slötitta på eurovision festivalen igår...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev NiceBeaver:

Jag tycker att vaccinmotståndarna är lite vaga i sin argumentation. Den här snubben är mer rakt på sak. 😁

FB_IMG_1621492663080.jpg.89687b8c986d1a84ebfe34b0bf395f25.jpg

Någon sa till mig att mina kläder var lite bögiga. Det måste berott på att de kom ut ur garderoben i morse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 hour ago, MaiChai said:

Då var det därför jag råkade slötitta på eurovision festivalen igår...

Du har bara haft för hård pott träning bara.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12. maj fick jag andra sprutan, fortfarande idag ser stickstället så här. Borde jag oroa mig? :-)

 

piikki.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-05-22 at 12:26, skrev Mr atm:

Läkemedelsindustrins lansering och försäljning av läkemedel sker på marknadens allt hårdare villkor, vilket ibland resulterat i dödliga skadeverkningar. Förgiftningar och andra biverkningar av läkemedel är den tredje vanligaste dödsorsaken efter hjärtsjukdomar och cancer i USA och Europa [1].1 mars 2016

Det är absolut ett problem med läkemedelsberoende och överdoser av läkemedel. Precis som att det är ett problem att människor tror att det finns vitaminer och diverse "naturläkemedel" som kan skydda mot och bota alla sjukdomar. 

 

Frågan gällde mer hur du kan lita på iherb som omsätter miljarder på att människor köper naturläkemedel samtidigt som du inte litar alls på läkemedelsföretagen? För det är ju inte direkt så att iherb är ett ideellt företag helt utan vinstintresse. De har ju t ex allt att vinna på att människor köper extrema doser D-vitamin istället för att vaccinera sig 😉

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 hour ago, Krille said:

Det är absolut ett problem med läkemedelsberoende och överdoser av läkemedel. Precis som att det är ett problem att människor tror att det finns vitaminer och diverse "naturläkemedel" som kan skydda mot och bota alla sjukdomar. 

 

Frågan gällde mer hur du kan lita på iherb som omsätter miljarder på att människor köper naturläkemedel samtidigt som du inte litar alls på läkemedelsföretagen? För det är ju inte direkt så att iherb är ett ideellt företag helt utan vinstintresse. De har ju t ex allt att vinna på att människor köper extrema doser D-vitamin istället för att vaccinera sig 😉

 

/Krille

Det är inget fel i om ett företag har ett vinstintresse.

Iherb tjänar mer på om folk blir friska och mår bättre. Läkemedelsindustrin tjänar mer på om folk är sjuka. 

Tror du att läkemedelsindustrin skulle hoppa jämfota om jag kom på en lösning på olika sjukdomar så som cancer tex.?

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Fick min andra dos igår inga som helst problem, det blev pfizer igen.

 

    FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Mr atm:

Det är inget fel i om ett företag har ett vinstintresse.

Iherb tjänar mer på om folk blir friska och mår bättre. Läkemedelsindustrin tjänar mer på om folk är sjuka. 

Tror du att läkemedelsindustrin skulle hoppa jämfota om jag kom på en lösning på olika sjukdomar så som cancer tex.?

En del slår sig för pannan men dom begriper helt enkelt inte hur lurade vi blir av läkemedelsindustrin och vilken makt dom har.

Samma personer litar nog blint på alla sk verk i Sverige.. 

Hur är det tysken brukar säga.

Den..... 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Mr atm:

Det är inget fel i om ett företag har ett vinstintresse.

Iherb tjänar mer på om folk blir friska och mår bättre. Läkemedelsindustrin tjänar mer på om folk är sjuka. 

Tror du att läkemedelsindustrin skulle hoppa jämfota om jag kom på en lösning på olika sjukdomar så som cancer tex.?

Aha - så läkemedelsindustrin tillhör "de onda" och naturläkemedelsindustrin tillhör "de goda". Att iherb omsätter miljarder på att sälja naturläkemedel och vitaminer år efter år till sina kunder gör de naturligtvis bara för att vill att deras kunder ska bli friska och må bättre.

 

Det är bara en slump de rekommenderar friska människor att äta deras produkter dagligen hela livet - det har absolut inget med vinstintresse att göra 😉

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev LTD:

En del slår sig för pannan men dom begriper helt enkelt inte hur lurade vi blir av läkemedelsindustrin och vilken makt dom har.

Samma personer litar nog blint på alla sk verk i Sverige.. 

Hur är det tysken brukar säga.

Den..... 

Pannslagen handlar nog mer om de som litar blint på naturläkemedelsindustrin....

 

Men rent egoistiskt sett för mig gör det inget om människor äter D-vitaminer/naturläkemedel istället för att vaccinera sig. Det innebär bara att jag får vaccinera mig tidigare 🙂

 

/Krille

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev LTD:

En del slår sig för pannan men dom begriper helt enkelt inte hur lurade vi blir av läkemedelsindustrin och vilken makt dom har.

Samma personer litar nog blint på alla sk verk i Sverige.. 

Hur är det tysken brukar säga.

Den..... 

Vilken tur vi har dig som informerar oss om vilka vi ska lita på. Förutom naturläkemedelstillverkare så är det tydligen också tysken som är pålitlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
2 minutes ago, Krille said:

Pannslagen handlar nog mer om de som litar blint på naturläkemedelsindustrin....

 

Men rent egoistiskt sett för mig gör det inget om människor äter D-vitaminer/naturläkemedel istället för att vaccinera sig. Det innebär bara att jag får vaccinera mig tidigare 🙂

 

/Krille

 

Man får helt enkelt säga som en av MPR kollegorna ovan: 

"En del slår sig för pannan men dom begriper helt enkelt inte hur lurade vi blir av naturläkemedelsindustrin och vilken makt dom har.

Samma personer litar nog blint på alla sk verk i Sverige.. " :wizard::ahh:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev JohanR:

Vilken tur vi har dig som informerar oss om vilka vi ska lita på. Förutom naturläkemedelstillverkare så är det tydligen också tysken som är pålitlig.

Glöm inte silvervattenproducenterna......🙉

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 hour ago, Krille said:

Pannslagen handlar nog mer om de som litar blint på naturläkemedelsindustrin....

 

Men rent egoistiskt sett för mig gör det inget om människor äter D-vitaminer/naturläkemedel istället för att vaccinera sig. Det innebär bara att jag får vaccinera mig tidigare 🙂

 

/Krille

 

Ta mina sprutor med så får vi en ledig parkeringsplats om du inte tar upp handikappsplatsen.

Krille allt är inte svart och vitt bara.

Det handlar inte att lita blint på det ena eller det andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förutom att vänster arm blev självlysande grön och otroligt kraftig så märkte jag ingen större skilnad. :sick: 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-05-23 at 09:04, skrev MaiChai:

Då var det därför jag råkade slötitta på eurovision festivalen igår...

Slängen av homosexualitet verkar ha varit övergående, kan fortfarande inte dansa, kan ingenting om mode och mina krukväxter dör fortfarande...

 

Däremot har jag konstaterat efter ett besök hos en dam jag kännt i många år att det verkar som om "den lille chefen" fått sig en upplyftande injektion som man normalt sett bara får av Pfizers blåa piller.  Är det en biverkning som jag bör rapportera?

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-05-23 at 08:19, skrev NiceBeaver:

Jag tycker att vaccinmotståndarna är lite vaga i sin argumentation. Den här snubben är mer rakt på sak. 😁

FB_IMG_1621492663080.jpg.89687b8c986d1a84ebfe34b0bf395f25.jpg

Och jag har inte ens fått vaccinet 🥳😳🥳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...