Jump to content
IGNORERAD

Vaccinerad? Dela med dig


Koh Changer

Recommended Posts

7 minuter sedan, skrev Esspe:

Har sett obekräftade uppgifter på att det ska krävas gula boken och rosa thai-id för att faranger ska få det gratis. Har du det?

Nix, jag har varken gula boken eller det rosa id-kortet, men jag har "Health fare card".

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 805
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    72

  • Tallviking

    41

  • spooncreek

    33

  • Risifrutti

    28

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 timmar sedan, skrev Jive:

Nix, jag har varken gula boken eller det rosa id-kortet, men jag har "Health fare card".

Gula husboken är väl enkel att fixa, jag har en tror den förenklade en del kontakter med myndigheterna...

 

Rosa ID-kort, vet jag inte alls vad det är?

 

Du verkar i alla fall hittat en go kvinna som tar hand om dej!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Tommy:

Gula husboken är väl enkel att fixa, jag har en tror den förenklade en del kontakter med myndigheterna...

 

Rosa ID-kort, vet jag inte alls vad det är?

 

Du verkar i alla fall hittat en go kvinna som tar hand om dej!

 

 

MVH

Ja, hon skämmer verkligen bort mig.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Gula husboken är väl enkel att fixa, jag har en tror den förenklade en del kontakter med myndigheterna...

 

Rosa ID-kort, vet jag inte alls vad det är?

 

Du verkar i alla fall hittat en go kvinna som tar hand om dej!

 

 

MVH

Nja inte helt lätt. Försökte en gång men det var ganska komplicerat. Papper och vittnen och lite annat. Rann ut i sanden när valet kom emellan och mitt papper från Immigration inte gällde längre. Sen har jag inte försökt eftersom nyttan är så liten. Rosa ID-kort kan du få som farang om du har den gula boken.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

Nja inte helt lätt. Försökte en gång men det var ganska komplicerat. Papper och vittnen och lite annat. Rann ut i sanden när valet kom emellan och mitt papper från Immigration inte gällde längre. Sen har jag inte försökt eftersom nyttan är så liten. Rosa ID-kort kan du få som farang om du har den gula boken.

Har för mej att vi fixade det på ett besök till Amphur i Bangkhen i Bangkok.

Had naturligtvis med en del dokument, som vigselbevis från samma Amphur, papper på att jag är far till 2 thailändska barn och eventuellt nåt annat, som frugans husbok på samma adress.

Passet med multiple entry Non immigrant O-visa

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tommy:

Har för mej att vi fixade det på ett besök till Amphur i Bangkhen i Bangkok.

Had naturligtvis med en del dokument, som vigselbevis från samma Amphur, papper på att jag är far till 2 thailändska barn och eventuellt nåt annat, som frugans husbok på samma adress.

Passet med multiple entry Non immigrant O-visa

 

 

MVH

Krävs ofta att någon höjdare från kvarteret/byn är med och ibland krävs flera vittnen med.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick första dosen igår, är ju 65+ så räknade med AZ men icke, det blev Pfizer.

Inget jag protesterade mot. Enda krämpan lite småvärk i armen ...

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Esspe:

Krävs ofta att någon höjdare från kvarteret/byn är med och ibland krävs flera vittnen med.

Inte för mej, antar att Bangkok är lite mer utvecklat än "Byn".

I en av de sista trådarna på gamla MSN-forat "Thaitjejer" så skrev jag och en god vän om att vi hade Gul husbok.

Vet inte om det går att hitta "Thaitjejer" längre, och håller med P3 om att Maipenrai låter bättre!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog min idag, dom sa till mig att det är Opel Astra och det var inget å gnälla över! Hur bra som helst! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev audirs2:

Tog min idag, dom sa till mig att det är Opel Astra och det var inget å gnälla över! Hur bra som helst! 

Då börjar du snart att rosta.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Alarik:

Då börjar du snart att rosta.

Nä då, bara om jag fått Opel Kapitän! :buba:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev audirs2:

Nä då, bara om jag fått Opel Kapitän! :buba:

Opel som Opel.

Opel Gevalia - Alltid nyrostat.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev audirs2:

Tog min idag, dom sa till mig att det är Opel Astra och det var inget å gnälla över! Hur bra som helst! 

Räkna med rost i kalsongerna.😇

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev rolba:

Räkna med rost i kalsongerna.😇

Bromsspår.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick min första i dag Pfizers av min syster som e en syster som blivit tillfrågad att jobba lite extra o att avlasta personalen på vårdcentralen här i byn. Inga känningar alls än så länge..

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Tommy:

Inte för mej, antar att Bangkok är lite mer utvecklat än "Byn".

I en av de sista trådarna på gamla MSN-forat "Thaitjejer" så skrev jag och en god vän om att vi hade Gul husbok.

Vet inte om det går att hitta "Thaitjejer" längre, och håller med P3 om att Maipenrai låter bättre!

 

 

MVH

Nu kan man ju knappast kalla Korat för bystan men visst verkar det vara olika beroende på var man bor. I vårt fall krävdes att phu yay skulle närvara och jag hade allting klart men valet kom emellan och gjorde att dom inte hade tid förrän mitt intyg från Immigration hade gått ut och då brydde jag mig inte. Ingen större nytta av den där boken men mycket besvär för att få den.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag så värker det lite i armen, men en Alvedon och köpp kaffe borde nog hjälpa!

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev audirs2:

Idag så värker det lite armen, men en Alvedon och köpp kaffe borde nog hjälpa!

Du får väl använda andra armen så känns det som någon annan.😉

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Du får väl använda andra armen så känns det som någon annan.😉

Fård ta frugans arm till hjälp!:buba:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
On 2021-05-06 at 09:39, skrev Esspe:

Krävs ofta att någon höjdare från kvarteret/byn är med och ibland krävs flera vittnen med.

For att fa gula husboken kravs det att karringen ar med med sin bla bok och tva vittnen som jobbar inom kommunen , ditt pass tva foton och lite pappersjobb , sen kan du ga vidare och soka ett ID Card

Link to comment
Dela på andra sajter

chevrolet-48
1 timme sedan, skrev Scandinaviancorner:

For att fa gula husboken kravs det att karringen ar med med sin bla bok och tva vittnen som jobbar inom kommunen , ditt pass tva foton och lite pappersjobb , sen kan du ga vidare och soka ett ID Card

Fick översätta passet till th å mina föräldrars födelsedag å dödsdag. Foto taget på samma gång som gula boken /idkortet. Olika var i th du söker gula boken, sånt är livet bara å gilla ha det bra alla. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lorentz07

Jag fick första sprutan idag "Moderna" och mår helt ok efter 8 timmar. Så jag tar ett par kalla. Får se hur man mår imorgon.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Risifrutti

Det här med vaccin känns lite som Aik, Bajen och Djurgården i mellanstadiet.

 

Jag fick Pzifer, morsan + gubbe fick AZ och kärleken ska nästa vecka få Moderna i Bkk.

 

Hade jag fått välja hade jag gått ALL IN  på bajen - dvs Pzifer, men nu finns det fler motståndare på planen, så vi får helt enkelt samsas om bollen.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste i Bangkok Post att det var ett sådant oerhört tryck på LINE-appen där man kan ställa sig i kö för vaccinet i Thailand men på bara några timmar fick både frugan och svärföräldrarna tid i juni när frugan signade upp tidigare i veckan. Att svärfar, som är 70+, har haft en stroke samt har högt blodtryck, skulle få tid snabbt hade jag på känn men svärmor är 60+ utan några registrerade åkommor. Båda fick tid på lokala sjukhuset i början på juni.

 

Frugan anmälde sig på den privata listan (då hon ville kunna välja bort Sinovac) och angav att vi bor med svärföräldrarna (vilket vi gör nu under lock-down, om än i olika hus) som skäl till förtur och fick en tid i mitten av juni på Samitivej i Bkk. Även det gratis då privatsjukhusen ännu inte kan köpa eget vaccin utan vaccineringar åt regeringen.

 

Jag kan också få vaccin i juni men inte bestämt mig än, känns lite fel om än lagligt.

 

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
33 minuter sedan, skrev Atom:

Jag läste i Bangkok Post att det var ett sådant oerhört tryck på LINE-appen där man kan ställa sig i kö för vaccinet i Thailand men på bara några timmar fick både frugan och svärföräldrarna tid i juni när frugan signade upp tidigare i veckan. Att svärfar, som är 70+, har haft en stroke samt har högt blodtryck, skulle få tid snabbt hade jag på känn men svärmor är 60+ utan några registrerade åkommor. Båda fick tid på lokala sjukhuset i början på juni.

 

Frugan anmälde sig på den privata listan (då hon ville kunna välja bort Sinovac) och angav att vi bor med svärföräldrarna (vilket vi gör nu under lock-down, om än i olika hus) som skäl till förtur och fick en tid i mitten av juni på Samitivej i Bkk. Även det gratis då privatsjukhusen ännu inte kan köpa eget vaccin utan vaccineringar åt regeringen.

 

Jag kan också få vaccin i juni men inte bestämt mig än, känns lite fel om än lagligt.

 

 

Det är väl klart att du ska ta Sinovac så du kan åka på jobb resa igen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...