Jump to content
IGNORERAD

Vaccinerad? Dela med dig


Koh Changer

Recommended Posts

Precis nyss, skrev Risifrutti:

Knappast, då jag tjänar pengar på andra, men jag kan sova gott om nätterna i alla fall.

Oj, du har tydligen ett rymligt samvete.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 805
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    72

  • Tallviking

    41

  • spooncreek

    33

  • Esspe

    28

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

spooncreek
30 minutes ago, Alarik said:

Nej, du får allt söka dig någon annan partikamrat.

Det var som f-n! Gillar du inte individens rätt att få välja själv? Då har jag helt missförstått dina senaste inlägg.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Risifrutti
2 minuter sedan, skrev Alarik:

Oj, du har tydligen ett rymligt samvete.

Absolut, men swish funkar alltid😎

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Alarik said:

I ett Sverige med ett riktigt styre skulle inte privata sjukhus behöva vänta på att tillåtas köpa något vaccin.

Jag känner inte till något land i världen där privata sjukhus kan köpa Covid-vaccin och förklaringen är enkel; det finns inga Covid-vaccin som gått igenom alla steg för godkännande ännu så de används bara genom någon form av Emergency Decree som gör att läkemedelsbolagen inte än ansvariga om något går fel; staterna som importerar är ansvariga. Tror inte det finns några privata alternativ som är redo att ta över det ansvaret.

 

I Thailand kunde man idag anmäla sig till den statliga kön men då är det i bästa fall AZ och i värsta fall Sinovac som gäller; det är gratis men man kan inte välja. Givetvis ställde vi oss inte i den kön. Vi har dock anmält oss till Samitivej’s privata kö där man kan välja; kommer förmodligen ta 6 månader och kosta runt 15,000 Baht för oss tre.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
Just now, Atom said:

Jag känner inte till något land i världen där privata sjukhus kan köpa Covid-vaccin och förklaringen är enkel; det finns inga Covid-vaccin som gått igenom alla steg för godkännande ännu så de används bara genom någon form av Emergency Decree som gör att läkemedelsbolagen inte än ansvariga om något går fel; staterna som importerar är ansvariga. Tror inte det finns några privata alternativ som är redo att ta över det ansvaret.

 

I Thailand kunde man idag anmäla sig till den statliga kön men då är det i bästa fall AZ och i värsta fall Sinovac som gäller; det är gratis men man kan inte välja. Givetvis ställde vi oss inte i den kön. Vi har dock anmält oss till Samitivej’s privata kö där man kan välja; kommer förmodligen ta 6 månader och kosta runt 15,000 Baht för oss tre.

Jag vill gärna ta vad jag erbjuds, hur ställer man sig i den statliga kön? Lite oklart för mig fortsatt. Sinovac duger för mig, bara jag får mitt pass. Nu tror jag iofs att det till syvende sist kommer att gå snabbare att handla privat i Thailand, men köa skadar ju aldrig.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det var som f-n! Gillar du inte individens rätt att få välja själv? Då har jag helt missförstått dina senaste inlägg.  

Jo, jag gillar individens rätt att välja själv

och jag väljer inte Liberalerna.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, spooncreek said:

Jag vill gärna ta vad jag erbjuds, hur ställer man sig i den statliga kön? Lite oklart för mig fortsatt. Sinovac duger för mig, bara jag får mitt pass. Nu tror jag iofs att det till syvende sist kommer att gå snabbare att handla privat i Thailand, men köa skadar ju aldrig.

Jag tror inte utlänningar kan ställa sig i kön än, krävs thailändskt ID-nummer. Känns dessutom som om det där passet ligger rätt långt bort i tiden här.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Atom:

Jag känner inte till något land i världen där privata sjukhus kan köpa Covid-vaccin och förklaringen är enkel; det finns inga Covid-vaccin som gått igenom alla steg för godkännande ännu så de används bara genom någon form av Emergency Decree som gör att läkemedelsbolagen inte än ansvariga om något går fel; staterna som importerar är ansvariga. Tror inte det finns några privata alternativ som är redo att ta över det ansvaret.

 

I Thailand kunde man idag anmäla sig till den statliga kön men då är det i bästa fall AZ och i värsta fall Sinovac som gäller; det är gratis men man kan inte välja. Givetvis ställde vi oss inte i den kön. Vi har dock anmält oss till Samitivej’s privata kö där man kan välja; kommer förmodligen ta 6 månader och kosta runt 15,000 Baht för oss tre.

Förstår att ni inte ställde er i den kön.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
1 minute ago, Alarik said:

Jo, jag gillar individens rätt att välja själv

och jag väljer inte Liberalerna.

Jag noterade endast att du verkar vara klassiskt liberal. Övriga slutsatser av mina inlägg är dina egna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev spooncreek:

Jag noterade endast att du verkar vara klassiskt liberal. Övriga slutsatser av mina inlägg är dina egna.

Dina noteringar är av samma dignitet som fans läsande av bibeln..

 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Absolut, men swish funkar alltid😎

Ja det är ju skillnad på andras bilar och båtar och dina.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
10 minutes ago, Atom said:

Jag tror inte utlänningar kan ställa sig i kön än, krävs thailändskt ID-nummer. Känns dessutom som om det där passet ligger rätt långt bort i tiden här.

I nästa vecka får vi dock ett svar på hur det i dessa tider funkar att som farang resa fullt vaccinerad inrikes i Thailand. En svensk kompis, som dessutom hade den osedvanliga turen att göra sin karantän under den korta tid där en vaccinering innebar endast sju dagar, ska resa från Sin City till Phuket. 

Men troligt är att han trots rätt bra dokumentation över sina två sprutor, som dög för att bli instämplad i Thailand med bara sju dagars karantän, lär han i nuvarande läge i alla fall få göra ett snabbtest a 500 THB

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan

Igår talade jag med en läkare på ett privatsjukhus i Bangkok och han sa att staten styr allt angående Covid, även vaccinering. Enligt honom så får inget privatsjukhus vaccinera mot Covid men de räknar med att kunna börja om 2 månader. Låter ju bra för de som vill eller måste, om det nu stämmer men han svarade direkt utan att tveka så vi får väl se.

Jag ska ingenstans på ett tag så jag väntar och ser hur läget är framåt hösten, det finns säkert de som behöver vaccin bättre än mig i nuläget. Det viktigaste är i alla fall att man ska kunna leva som vanligt så småningom och kunna åka dit man vill och när man vill, utan karantäner och annat strul. Krävs sprutorna och ett vaccinationsbevis för att kunna leva ett normalt liv igen så kör på.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy
On 2021-05-01 at 08:49, skrev Risifrutti:

Bokade du själv eller blev du kallad?

Bokade själv inga problem. Det tog max 25 minuter ink. 15 minut vänte tid efter sprutan 

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy
19 timmar sedan, skrev spooncreek:

Jag vill gärna ta vad jag erbjuds, hur ställer man sig i den statliga kön? Lite oklart för mig fortsatt. Sinovac duger för mig, bara jag får mitt pass. Nu tror jag iofs att det till syvende sist kommer att gå snabbare att handla privat i Thailand, men köa skadar ju aldrig.

Kolla upp om sinovac funkar för vaccin passet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Moderna fick jag

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-04-28 at 16:00, skrev Tommy:

Nej de är ju för det mesta inte svindyra pensionärer...

 

Läste förresten att AZ lyckats spara en massa pensionsutbetalningar genom att en 70 årig kvinna som var helt frisk innan vaccinationen avlidit av blodproppar, "Ladorna" behöver påfyllning, Magdalena Anderssons lador alltså.

 

EDIT: Såg att jag fick en "snurrigt" :XD:emoji av hen jag citerade (så oväntat!), så det är kanske bäst att förklara att jag tillhör den ironiska generationen och ber härmed om ursäkt för att nån kanske inte fattar ironi...

 

 

MVH

 

On 2021-04-29 at 05:30, skrev Esspe:

Jo men dom är inte sämre än dom kan ändra sig. Från början hade dom ingen studie på 65+. Då kan man ju undra hur det ens blev godkänt för användning. Sen blev det bara till dom över 65. Då kan man ju undra varför folk med sämre immunförsvar skulle klara det bättre. Dom verkar ha rundat så många hörn att dom går i en cirkel.

 

Svaret finns i mitt inlägg ovan...

 

De pensionärer som överlevde förra årets "Palliativa vård" får nu nöja sej med ett vaccin som tar kål på helt friska yngre människor...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Pfizer fick ja 

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Risifrutti

Pfizer nästa vecka enligt sjuksköterskan

 

<Spelar egentligen inge roll. Har AZ aktier via jobbet och dom låg på runt 400 kr när vi klev in som ägare.....

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Risifrutti
On 2021-05-02 at 10:21, skrev soi covboy:

Bokade själv inga problem. Det tog max 25 minuter ink. 15 minut vänte tid efter sprutan 

Snyggt så ska det fungera!

Link to comment
Dela på andra sajter

Risifrutti
On 2021-05-01 at 15:08, skrev Alarik:

Ja det är ju skillnad på andras bilar och båtar och dina.

Har ingen båt, men en hyfsad fin bil. Jobbat och förtjänat den i statens parti så den ligger mig inte till last. Dockade dock ut för 10 år sedan så sköter mig själv numera. Håller mig dock på rätt sida om relingen, så ingenting jag bryr mig om...

 

Är folk dumma, så visst, men jag har aldrig och kommer aldrig sätta det i system.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes!!!!!!!!!!!!!!!

Sverige skänker en miljon doser av Astra Zenecas vaccin mot covid-19 till det internationella vaccinsamarbetet Covax.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
12 minuter sedan, skrev Alarik:

Yes!!!!!!!!!!!!!!!

Sverige skänker en miljon doser av Astra Zenecas vaccin mot covid-19 till det internationella vaccinsamarbetet Covax.

Alternativet är ju att kasta dom....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Alarik:

Yes!!!!!!!!!!!!!!!

Sverige skänker en miljon doser av Astra Zenecas vaccin mot covid-19 till det internationella vaccinsamarbetet Covax.

Enligt dom egoistiska är det bättre att utlänningar (helst i 3:e världen)dör av vaccinet än etniska svenskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
5 minuter sedan, skrev born41:

Enligt dom egoistiska är det bättre att utlänningar (helst i 3:e världen)dör av vaccinet än etniska svenskar.

Säg inte det till GB, de är väldigt stolta och nationalistiska när det gäller AZ vaccinet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...