Jump to content
IGNORERAD

Vaccinerad? Dela med dig


Koh Changer

Recommended Posts

On 2021-04-24 at 23:29, skrev frogfish:

Det vet bara du själv.

 

Men ignorera mig så slipper du reta dig på mig. Hovra över min avatar, där dyker det upp ett kryss där det står "Ignorera nu". Klicka där. Och då slipper du se vad jag skriver, skitenkelt.

 

Mespropp!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 805
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    72

  • Tallviking

    41

  • spooncreek

    33

  • Risifrutti

    28

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev berlitz:

Stor å rejäl syftar nog på frukosten

Dina önskningar får du nog ha för dig själv.

Jaha så du vet vad han har för preferenser?

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Batting:

Mespropp!

Ditt budskap har redan gått fram klart och tydligt till mottagaren - så mitt tips att ägna tiden åt något roligare än att fortsätta vara förbannad på honom.🙂

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Första sprutan avklarad har inte märkt några biverkningar än

 

 

93674913_2481384878627866_1111119459793240064_n.jpg


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Kentan:

Första sprutan avklarad har inte märkt några biverkningar än

 

 

93674913_2481384878627866_1111119459793240064_n.jpg

Ser ut som att nålen gått igenom hela armen ........😆

 

Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev spooncreek:

Tyvärr kan fortsatt inte dela med mig av egna erfarenheter kring vaccinering.

 

I brist på det tar jag tillfället i akt att meddela att Sveriges statsminister, måhända den statsminister som är populärast någonsin bland MPR:s medlemmar, har fått sin första spruta. Till allas glädje kan jag tillika meddela att han mår bra. Det var Pfizer i sprutan.

 

Nu kan ni alla sova lugnt i natt i trygg förvissning om att vår statsministers säkra hand kan fortsätta styra vårt land mot nya framgångar, i alla fall året ut.

Hade det varit lite krut i honom hade han begärt att få AZ. Sicken mes. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minutes ago, Esspe said:

Hade det varit lite krut i honom hade han begärt att få AZ. Sicken mes. 

AZ ger ju bra skydd. Tuffare att ta kinesiska Sinovacs hasip hasip.

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev spooncreek:

AZ ger ju bra skydd. Tuffare att ta kinesiska Sinovacs hasip hasip.

Så dum är inte ens Lövet.

 

Läste att EU inte kommer att acceptera Sinovac så då blir det ju problem om man ska en sväng till Sverige. Sanningshalt?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minutes ago, Esspe said:

Så dum är inte ens Lövet.

 

Läste att EU inte kommer att acceptera Sinovac så då blir det ju problem om man ska en sväng till Sverige. Sanningshalt?

Det är ju det jag sagt hela tiden Esspe, du måste åtminstone halvgardera. AZ i ena armen,  Sinovac i  den andra.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Pfizer för en timme sedan och inga biverkningar ,än är väl kanske bäst att tillägga.

 

Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev spooncreek:

Tyvärr kan fortsatt inte dela med mig av egna erfarenheter kring vaccinering.

 

I brist på det tar jag tillfället i akt att meddela att Sveriges statsminister, måhända den statsminister som är populärast någonsin bland MPR:s medlemmar, har fått sin första spruta. Till allas glädje kan jag tillika meddela att han mår bra. Det var Pfizer i sprutan.

 

Nu kan ni alla sova lugnt i natt i trygg förvissning om att vår statsministers säkra hand kan fortsätta styra vårt land mot nya framgångar, i alla fall året ut.

Jag blev lite förvånad att det offentliggjordes att han fått sprutan, och i synnerhet vilken sort det var i den (om detta nu ens är sant).

Ja, att han inte i så fall inte vågade ta AZ förstår jag. Den risken får nån annan ta (helt enligt partilinjen).

Ändrades av Sakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Sakhon:

Jag blev lite förvånad att det offentliggjordes att han fått sprutan, och i synnerhet vilken sort det var i den (om detta nu ens är sant).

Ja, att han inte i så fall inte vågade ta AZ förstår jag. Den risken får nån annan ta (helt enligt partilinjen).

Dom ger inte AZ till personer under 65 år enligt beslut av FHM.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

Dom ger inte AZ till personer under 65 år enligt beslut av FHM.....

Nej de är ju för det mesta inte svindyra pensionärer...

 

Läste förresten att AZ lyckats spara en massa pensionsutbetalningar genom att en 70 årig kvinna som var helt frisk innan vaccinationen avlidit av blodproppar, "Ladorna" behöver påfyllning, Magdalena Anderssons lador alltså.

 

EDIT: Såg att jag fick en "snurrigt" :XD:emoji av hen jag citerade (så oväntat!), så det är kanske bäst att förklara att jag tillhör den ironiska generationen och ber härmed om ursäkt för att nån kanske inte fattar ironi...

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

chevrolet-48
52 minuter sedan, skrev chevrolet-48:

Fick Pfaizer i dag 16,00 Hallstavik allt ok . Ha de bra alla.

Nästa gång juni2.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
9 hours ago, Sakhon said:

Jag blev lite förvånad att det offentliggjordes att han fått sprutan, och i synnerhet vilken sort det var i den (om detta nu ens är sant).

Ja, att han inte i så fall inte vågade ta AZ förstår jag. Den risken får nån annan ta (helt enligt partilinjen).

Han är bra korkad svetsloppan. Men han vet nog om att inte ta en på riktigt.

Man brukar inte se när höjdarna tar sprutan. Lätt att fejka.

Man kan få folk att se när trollkarlar sågar upp folk i 2 delar också.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tallviking:

Dom ger inte AZ till personer under 65 år enligt beslut av FHM.....

Jag har visserligen inte följt med så noga (de vimsar ju fram och tillbaka mest hela tiden) men jag trodde de var tvärtom mot vad du skriver.

 

Så här skrev FHM 2021-03-10:

– Vi rekommenderar att Astra Zenecas vaccin ges till personer under 65 år och att de båda mRNA-vaccinerna i första hand ges till personer som är 65 år och äldre. Vi ändrar inte i prioriteringsordningen utan vi ger anvisningar om vilken grupp som ska ha vilket vaccin, säger Anders Tegnell, statsepidemiolog vid Folkhälsomyndigheten.

 

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/februari/astra-zenecas-vaccin-rekommenderas-till-personer-under-65-ar/

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Sakhon:

Jag har visserligen inte följt med så noga (de vimsar ju fram och tillbaka mest hela tiden) men jag trodde de var tvärtom mot vad du skriver.

 

Så här skrev FHM 2021-03-10:

– Vi rekommenderar att Astra Zenecas vaccin ges till personer under 65 år och att de båda mRNA-vaccinerna i första hand ges till personer som är 65 år och äldre. Vi ändrar inte i prioriteringsordningen utan vi ger anvisningar om vilken grupp som ska ha vilket vaccin, säger Anders Tegnell, statsepidemiolog vid Folkhälsomyndigheten.

 

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/februari/astra-zenecas-vaccin-rekommenderas-till-personer-under-65-ar/

Jo men dom är inte sämre än dom kan ändra sig. Från början hade dom ingen studie på 65+. Då kan man ju undra hur det ens blev godkänt för användning. Sen blev det bara till dom över 65. Då kan man ju undra varför folk med sämre immunförsvar skulle klara det bättre. Dom verkar ha rundat så många hörn att dom går i en cirkel.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Sakhon:

Jag har visserligen inte följt med så noga (de vimsar ju fram och tillbaka mest hela tiden) men jag trodde de var tvärtom mot vad du skriver.

 

Så här skrev FHM 2021-03-10:

– Vi rekommenderar att Astra Zenecas vaccin ges till personer under 65 år och att de båda mRNA-vaccinerna i första hand ges till personer som är 65 år och äldre. Vi ändrar inte i prioriteringsordningen utan vi ger anvisningar om vilken grupp som ska ha vilket vaccin, säger Anders Tegnell, statsepidemiolog vid Folkhälsomyndigheten.

 

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/februari/astra-zenecas-vaccin-rekommenderas-till-personer-under-65-ar/

Ja du har uppenbart inte hängt med så noga

 

Artikeln du länkar till är från den andra februari

 

Läs denna istället som är mer aktuell

 

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/april/rekommendation-om-aldersgrans-pa-65-ar-for-astrazenecas-vaccin-kvarstar/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev chevrolet-48:

Fick Pfaizer i dag 16,00 Hallstavik allt ok . Ha de bra alla.

Vill åxå ha Fazer!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Ja du har uppenbart inte hängt med så noga

 

Artikeln du länkar till är från den andra februari

 

Läs denna istället som är mer aktuell

 

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/april/rekommendation-om-aldersgrans-pa-65-ar-for-astrazenecas-vaccin-kvarstar/

Hur är det med läskunnigheten?

 

Läste du inte att @Sakhon skrev att han inte följt med så noga och att de vimsar fram och tillbaka mest hela tiden.

Da facto publicerades den 2 februari att Folkhälsomyndigheten rekommenderar att Astra Zenecas vaccin, som har godkänts för att skydda mot covid-19, i första hand erbjuds till personer i Sverige som är 18–64 år.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Alarik:

Hur är det med läskunnigheten?

 

Läste du inte att @Sakhon skrev att han inte följt med så noga och att de vimsar fram och tillbaka mest hela tiden.

Da facto publicerades den 2 februari att Folkhälsomyndigheten rekommenderar att Astra Zenecas vaccin, som har godkänts för att skydda mot covid-19, i första hand erbjuds till personer i Sverige som är 18–64 år.

Jo det var därför jag bekräftade att han hade rätt i det han skrev och dessutom gav honom en länk till det mer aktuella beskedet om AZ

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Vill åxå ha Fazer!

Varsågod. 😃

R8ff7f4179120577132ea46ba3376da36.thumb.jpeg.11c1e0206a879b4ab0f91f731205e888.jpeg

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev spooncreek:

Det är ju det jag sagt hela tiden Esspe, du måste åtminstone halvgardera. AZ i ena armen,  Sinovac i  den andra.

Jag skulle nog sätta den ena i benet så du kan skåla även i framtiden.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...