Jump to content
IGNORERAD

konventionerna 1949 eller 1968 om vägtrafik


zelis

Recommended Posts

Jag undrar om det är någon som vet om Thailändska körkort är utfärdade enligt "konventionerna 1949 eller 1968 om vägtrafik" så att de är giltiga här i Sverige utan översättning? Jag har sökt lite på nätet om konventionen, men har inte hittat något som jag orkar läsa som är lättförståeligt om vad som gäller.

"Om körkortet inte är utformat enligt konventionerna 1949 eller 1968 om vägtrafik och inte heller är utfärdat på engelska, tyska eller franska, gäller det endast tillsammans med en bestyrkt översättning till engelska, tyska, franska, svenska, danska eller norska."

Stefan

Ps. När man ser P3´s "Körkortsskola" så funderar man om det är så klokt att låna ut bilen till svärfar även om han kör bra  ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall översättas , ytterst få svenska Poliser kan läsa Thai.  :wai:

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest kalim

De nya körkorten i Thailand är faktiskt på både Thai och Engelska. Om de är utformade enligt konventionerna 1949 eller 1968 vet jag dock inte.

När jag förnyade mina körkort fick jag välja vilken typ jag ville ha. De nya är något dyrare än de gamla så vissa ekonomiska thailändare , t.ex.min "fru", väljer den gamla typen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...