Jump to content
IGNORERAD

Vad fick er att åka till Thailand första gången ?


Khun Karla

Recommended Posts

I mitt fall så var det en kompis som varit dit några gånger. Jag hade bara rest runt medelhavet på mina resor. Hans berättelser lockade mig, trevligt folk och billigt. Sedan att Thaitjejerna var så vackra och snälla. Reste en gång sedan blev jag fast.tongue.gif

Khun Lasse

Det du uträttar i dag, det får du tillbaks i din framtid

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    7

  • Avregistrerad clion

    5

  • BaBoo

    4

  • amatören

    3

Mest aktiva i denna tråd

Ett par av mina kompisar hade berättat massor från sina egna resor och när jag sen äntligen skilde mig så bokade vi en resa tillsammans, jag och mina kompisar! :dance1:

Denna resa kommer jag aldrig att glömma, jag kan på fullt allvar säga att denna resa förändrade mitt liv!! Hela min världsåskådning har förändrats i grunden...

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att vila upp mig en månad efter en jobbig skiljsmässa

samt att allt är billigt och att jag ÄLSKAR Thaimat...

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Av en slump så skulle en polare ner och hade ingen att åka med.så han lurade med mig på 2.5månader...

Och nu åker man ner år efter år..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryktena från polare som seglat ostasiat och besökt Bangkok och då Mosqito Bar som låg alldeles utanför

hamnområdet...dom flesta kom alldrig längre.där fanns allt som hör det "ljuva hamnlivet" till :dance1:

själv hamnade man alldrig på dom båtarna, så jag var inte där förän mitten 80-talet.

Och jag åker fortfarande dit så fort tillfälle ges... :wai: .

Link to comment
Dela på andra sajter

Får erkänna att jag under många år tyckt att asiatiska tjejer var det vackraste här på jorden, men aldrig träffat någon.

Då jag fick en betydligt bättre ekonomi så beslöt jag att åka till Thailand, och resten är historia idag. Fru, dotter, hund, hus mmpreved.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ta dykcert var den huvudsakliga anledningen till att jag åkte till Thailand första gången.

På de resor som sedan följt har jag dock nöjt mig med en och annan snorklingtripp.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm Smekmånad med den sista Svenska tjej jag varit tillsammans med.

Sista för att det inte kommer att hända igen att jag inleder ett förhållande med en Svensk tjej...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag tvekade egentligen före första resan 1993. Valde mellan Bangkok och Mexico city 1992 och det blev Mexico city då.

Mest beroende på att jag trodde Bangok var rena djungeln med en massa blodtörstiga moskiter som spred sjukdomar.

Minns att jag satt på MC Donalds i närheten av Khao San Road när jag såg den första myggan på min handled.

Gissa om jag blev skärrad. Trodde min sista stund var kommen.

Men första dagen har för evigt fastnat i minnet.

Jag kom till New World apartment på natten genomtrött efter långa timmar med aeroflot, så på förmiddagen dagen efter slog jag mig ner vid frukostbordet strax intill floden.

Efter frukosten så blev det en kort vandring till Khao San Road och området däromkring.

Minns känslan av hur annorlunda allt var, en annan värld.

Men någon kärlek till Bangkok har aldrig infunnit sig.

Egentligen först efter jag kom till Pattaya som kärleken dök upp, både bildligt och bokstavligt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången till Thailand hände nog mer av en slump än planering. Som relativt nybliven golfare var ju allt som hade med golf väldigt spännande och nytt.

Hade i slutet av 99 bytt klubb från en brevlåde klubb till en "riktig" golfklubb med pro och allt. Denna stackars Pro tog sig ann denna golfare med dåvarande handicap 31 och försökte efter konstens alla regler göra riktig golfare av honom. ( Han lyckades delvis, har singel HPC idag)

Vid säsongens slut så var det ju dags för årets golfresa för hugade klubbmedlemmar och undertecknad som till 100% litade på "min pro" bokade in sig på sin första golfresa någonsin som dessutom skulle göra underverk för min golf. Mitt resande som ditills omfattat charter till Turkiet, Mallis, Canarieholmarna samt ett par weekend´s till amsterdam med jobbet skulle nu tas till andra nivåer som min läromästare uttryckte det.

Första veckan i november var det dags. Dags för den stooora resan till landet som var golfaren´s och backpackerns paradis. För så mycket hade jag förstått att va man golfare eller backpacker så var det dit man skulle. Barer och damer skulle jag lära mig om senare.

Så hamnade jag i Thailand första gången och om någon undrar så har det blivit ett 10 tal resor senare och dessutom gifetmål. Om någon vill så kan jag väl fortsätta denna berättelse i annan forumdel.

Ban drinks.gif

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Anledningen är väl att jag började känna lite thaitjejer häromkring å tyckte dom var så trevliga, det blev inte bättre att jag hade en inneboende thaitjej förra året å då föll jag som en fura.

Å sen att polarna hade snackar så himla mycket om Thailand å dess kultur å brudar förståss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min gode vän Siamkap slutade aldrig att tjata om att jag skulle följa med på en resa till Asien. 2002 gav jag till slut med mig och följde med på en vecka i Japan och en vecka i Thailand.

Det första jag gjorde när jag var tillbaka i Göteborg var att boka en fyraveckors resa till Thailand. Avgång tre veckor senare...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min första resa ner var 1992, jag skulle till Australien T/R på hemvägen tog jag ett stop i Thailand på 3 veckor. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

UPPTAKTEN TILL MIN FÖRSTA RESA TILL Thailand

Ju äldre jag blev i de övre tonåren, ju mer och mer malplacerad kände jag mig som en invånare i den lilla händelsefattiga bruksorten Tidaholm, och jag vantrivdes riktigt ordentligt där under min ungdomstid. Det fanns en del olika fack som man av tradition skulle tillhöra om man ville finna sin plats i tillvaron. Exempelvis kunde man lira handboll eller fotboll i något av de mediokra div 3-lagen IFK Tidaholm eller GIF-Tidaholm. Men jag gillade inte att spela fotboll eller handboll, och då återstod inte mycket att göra för en kille som mig.

Man kunde i och för sig klara sig hyfsat och bli något av en brudmagnet i de övre tonåren om man i stället siktade in sig på att bli Raggare eller Knutte med en förlängd framgaffel. Men jag själv saknade ju pengar att köpa mig en Cheva Impala, och inte heller kunde jag införskaffa en Traja med stelbentsram eftersom sparkontot inte innehöll så mycket sparade slantar, så det sket sig att bli raggare eller knutte. Några av mina polare på den tiden hade dock en del amerikanare som jag i 17 – 18 årsåldern åkte med i och hojtade, och min systers dåvarande pojkvän som var lite av en värsting i byn. Ha hade en avancerad Chopper som jag till min förtjusning fick åka med på ibland.

Trots dessa utsvävningar, så kändes det ändå tomt och meningslöst att fortsätta att leva i staden Tidaholm när jag var ung, och om kvällarna satt jag ofta som klistrad vid pappas nyinköpta Harman Kardon stereo och lyssnade på Kjell Alinge i programmet Eldorado. Programmets motto var ”Nattens nöjen och stjärnornas musik” och Kjell Alinge var en mästare på att välja spännande skivor och snacka mystiskt förförande så att man själv drömde sig bort till en ännu okänd och overklig tillvaro bland starka drycker och varma kvinns.

Ju mer tiden gick så grubblade jag allt mer på hur jag själv skulle kunna hitta min egen nisch i tillvaron. Jag ville ju också få känna av att det kunde vara både spännande och roligt att få vakna upp varje morgon istället för att gå runt på dagarna och idissla en känsla av att Tidaholm var mitt eget ”Fucking Åmål”.

Tack och lov kliade det ordentligt i resnerven hos mig i unga år, så det resulterade i att jag valde att studera det tredje gymnasieåret på en annan ort. Jag ville ju bara komma bort från Tidaholm för att söka efter det Eldorado som Kjell snackade om i radion. Jag uppgraderade på så vis min egen livsmiljö några snäpp genom att flytta från brukshålan Tidaholm till det något större samhället Enköping. Denna flytt till en ny skola och en egen lägenhet var ett fantastiskt lyft för mig.

Utbildningen i sig var väl inte mycket att hurra för, men på fritiden hade jag och mina nya klasspolare riktigt kul tillsammans. Vi praktiserade på olika företag och vi tjänade också egna pengar att spendera på kvällar och helger. I Enköping fanns det både snygga och mycket busiga tjejer, och jag föll till slut för en sprallig tjej som hette Ylva utanför Bålsta. Det förhållandet höll i nästan ett helt år, men känslorna rann sedan ut i sanden eftersom jag tvingades flytta tillbaka till Tidaholm för att börja jobba på ett mekaniskt företag som hette Arenco Parts. De hade erbjudit mig jobb och jag ville börja tjäna pengar för att så snabbt som möjligt förverkliga mina drömmar om Eldoradot. Så med jobberbjudandet i min hand fick jag vackert bita i det sura äpplet och återvända till byn som jag året innan hade vänt ryggen.

Efter tre år av gymnasieutbildning satt jag nu där på verkstadsgolvet och äntligen tjänade jag mitt leverbröd och det gick faktiskt plus på kontot varje månad. Bredvid mig tornade det upp sig en jättestor rysk fleroperationsmaskin och som en blinkande och frustande Cyborg borrade, fräste och svarvade den olika detaljer till lastbilsmotorer. Det dånade, rasslade och gnisslade i den stora smutsiga lokalen som hyste mängder av olika industrimaskiner, och vi var nog ett par hundra anställda.

Min uppgift var att sköta den stora maskinen och alla dess olika verktyg som med jämna mellanrum måste kontrolleras i fall de började bli slöa eller trasiga. Om man hade tur och om maskinen tuffade på utan service fick man ibland några minuter över för sig själv, och man kunde då slå sig ner på en stol och vila sig lite under tiden som arbetsstycket var där inne i maskinen och bearbetades.

Detta var inget toppenjobb, men jag var trots allt glad att jag hade ett arbete, och inte brydde man sig så mycket över att det var varmt och att det luktade bränt och lite unket av gammal ruttnande kylvätska i lokalen, och inte gnällde man över att att det ibland stänkte iväg glödheta svarvspån som brände spiralformade märken på armar, händer eller på huvudet när man blev träffad.

- Nej, inte fan var man bortskämd i den där arbetsmiljön.

Det var oftast alldeles för bullrigt för att kunna lyssna på radion vid den stora maskinen, och därför kan man ju fråga sig vad en ung industriarbetare kunde sysselsätta sig med när han fick några minuter över vid sin arbetsplats?

- Jo alldeles intill min stora bullriga maskin fanns det ett bastant arbetsbord och under det jättestora skruvstädet som satt fastbultat fanns det även en utdragbar ”latjo lajban låda” i plåt.

Där i lådan ovanpå den tummade maskinmanualen förvarade de andra verkstadsgubbarna sina privata exemplar av Piff och Paff, och det fanns även andra lättare porrblaskor som Lektyr, Fib Aktuellt, tidningen Se och Aktuell Rapport.

De fick nog inte läsa den där typen av tidningar i hemmet för sina fruar, så de passade på att förvara alstren på jobbet istället, och när det var dags att släppa en kabel eller på annat vis lätta på trycket, så släntrade gubbarna bort till bordet där jag var verksam och de fiskade snabbt upp ett lämpligt magasin ur lådan.

Med van hand slank sedan det tryckta alstret in under overallen och den studieintresserade herren gick sedan bort till toaletten vid omklädningsrummet för att unna sig en högtidsstund på arbetstid.

Visst hade man även tidigare under åren bläddrat igenom en och annan porrblaska under skolåren på Centralskolan i Tidaholm och därefter på gymnasiet. Dessa nakna alster fanns alltid lätt få tag på eftersom de oftast satt inkörda bakom spegeln på skoltoaletten. Tidningarna gick ju fort att bläddra igenom eftersom vissa sidor märkligt nog tycktes vara hopklistrade (av censur eller kanske av något annat).

Men allt var ju inte avklätt och moraliskt förkastligt i dessa tidningar, och där i plåtlådan hos Arenco Parts hittade jag en vacker dag en annan typ av artikel. Den var skriven i en av de lättare blaskorna som skilde sig ganska väsentligt från de andra publikationerna med alla sina uppfläkta gynekologfotografier, och denna artikel visade sig påverka mig oerhört starkt. Bilderna och texten från 1980 var för mig otroligt lockande, och tidningsartikeln fick mig snabbt intresserad för ett land som låg långt mycket längre bort än jag någonsin hade fantiserat om.

- Det var ett resereportage från Thailand om en badort som hette Pattaya.

Där i tidningen kunde jag läsa om vad som kunde erbjudas en manlig turist som gillade sol, värme, drinkar och hejdlöst partajande med trevliga damer. Jag plöjde snabbt igenom några intervjuer av ett par svenskar som uttalade sig vid poolkanten. De såg så där nyfrälst lyckliga ut och de höll nästan på att spricka av amorös glädje eftersom de omslöts av ett helt gäng av unga, vackra och leende thailändskor. Nästa omedelbart tänkte jag den förlösande tanken – Min bäste Kjell Alinge, nu jäklar fattar jag!

- Jag hade äntligen funnit mitt eget Eldorado, och frågan var nu bara hur jag skulle kunna ta mig dit?

Tiden gick, och då och då återvände jag till plåtlådan för att ännu en gång bläddra igenom reportaget från Thailand, och en dag låg där även en lockande resebroschyr från en firma i Skåne som hette ”Klubb Thai”. På en av sidorna i broschyren kunde man se palmer och en stor trälåda där det stod skrivet ”Dynamite Package” över sidan. I dynamitpaketet skulle allt vara ”All inclusive”, och då syftar jag inte på att det var helpension på hotellet och att en sötsliskig välkomstdrink serverades med ett pappersparasoll i glaset.

- Nej, i erbjudandet om ”allt ingår” utlovades ett hejdundrande festande med eget VIP-bord på Marine Bar, guidade turer till syndens boningar där det fanns förbetalda kvinns som ställde upp för alla resenärer.

- Nja, detta var väl inte riktigt vad jag ville ha, så jag nöjde mig istället med att åka på en ”vanlig” resa med Klubb Thai där jag själv fick välja eventuellt sällskap.

Det tog några veckor av detektivarbete på arbetsplatsen, men till slut hade jag identifierat herrarna i 35-årsåldern som hade bokat en resa till Thailand med Klubb Thai. Efter lite tjat, lirkande och en del bönande så gav de till slut med sig, och som vibrerande ungtupp fick jag till slut följa med dem på min första resa till Thailand.

Väl framme i badorten så omslöt den leende och förförande verkligheten mig, och jag tycktes befinna mig i ett lallande fantasiland som var utrustat med en amorös booster i varje gathörn, och Kjell Alinges omhuldade Eldorado tedde sig plötsligt som en blek söndagsskola i en trist källarlokal.

Vi startade med en rivstart, men redan den tredje dagen så kom det tråkiga beskedet att Klubb Thai hade gått i konkurs i Sverige och att de hade stora obetalda skulder till hotellen Ramada i Bangkok och MidTown Inn i Pattaya. Det ryktades även om att hela företagskassan hade spelats bort på travet i Sverige, och att hotellgästerna i Thailand nu skulle slängas ut på gatan. Vår reseledare som jag tror hette Kent (Kenta) tog sig snabbt in till Ambassaden i Bkk, och med lite trixande och fixande så löste sig krisen med hjälp av någon form av resegaranti.

Till slut kunde vi andas ut, och vi fick bo kvar på det förbetalda hotellet under resten av vår 21 dagars resa, och gissa om vi fortsatte att muntert utforska paradiset.

- Ja, det gjorde vi. . . he he he :whistle:

Ha dé bra & GOTT NYTT ÅR

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Den storien har jag läst tidigare någonstans :unsure:

Förmodligen läste du den på min blogg.

Men nu la jag den här istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min första resa till Thailand var i April 1999.

Jag åkte till Bangkok och möttes av min flickvän på flygplatsen :preved: , numera min fru sedan 10 år tillbaka :dance1: , hon hade 2 veckor tidigare fått UT :great: .

Vi åkte vidare till Udon Thani för att träffa hennes släckt, vilka visade sig vara helt underbara :preved::preved: .

Sedan eskorterade jag henne till Sverige :first_move:

Woffe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Några polare hade bestämt sig sen länge att de skulle åka till Thailand och då hade jag turen att hitta en billig sista minuten resa dit jag också. Men de hade redan åkt iväg när jag fick tag på min resa så de visste inte att jag var på väg och jag hade inget telefonnr till dom. Men visste att de skulle till Patong och där råkade jag efter några timmar springa på en polare på ett internetcafe.

Så det var helt enkelt slumpen som fick mig att åka till Thailand första gången. :crazy:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...