Jump to content
IGNORERAD

Vad fick er att åka till Thailand första gången ?


Khun Karla

Recommended Posts

Chrille Columbus

När Kanarieöarna hade blivit för dyrt farligt och tråkigt 2002 så började jag leta efter någon annanstans att fly den svenska kalla mörka vintern på och jag hörde jobbarkompisarna snacka och tidningarna skriva om det nya fantastiska Thailand men fick inte tummen ur... Förrän 2005 :dance1: fritidsresor sistaminuten 3995 sardinburk ner 10 dagar i Khon Kaen och fem dagar i Bangkok i slutet på november och i början på december.

Då var Thailand som Kanarieöarna i mitten på nittiotalet soligt och billigt och hade samma exploateningsnivå och så.

Så nu letar jag. :rolleyes::whistle:

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    7

  • Avregistrerad clion

    5

  • BaBoo

    4

  • amatören

    3

Mest aktiva i denna tråd

Jag åkte ner när jag var 19 år gammal 2005 första gången. Jag och några arbetskolleger drog ner för att vi hade fått sparken ifrån SAS. Var nere i 3 månader träffade min flickvän sista veckan innan jag drog hem. Har varit tillsammans i 4 år snart och är nere för 10 gången nu tror jag.

Alla sa att vad jag än gör så skall jag inte kära ner mig i en Thailändska, alltig verkade gå som på räls tills jag träffade min flickvän.

Vad ska man säga det är ingen som är immun mot 3 gradens kärlek.

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt på jobbet och blev sur över nåt och ringde dåvarande hustrun och bad henne fixa en jul o nyårsresa nånstans, hon valde BKK/HuaHin. Detta var 1986, skilsmässan blev klar i febr 89. :whistle:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

själv åkte jag ner till Thailand 2004 på hösten efter en bil olycka för att häsla på den dåvarande flickvännen.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt på jobbet och blev sur över nåt och ringde dåvarande hustrun och bad henne fixa en jul o nyårsresa nånstans, hon valde BKK/HuaHin. Detta var 1986, skilsmässan blev klar i febr 89. :whistle:

Baa

tog det så lång tid att bli fri

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1992 kraschade jag hojen och fick ut försäkringspengar.

Några paintballkompisar frågade om jag ville ut och resa med dom.

Visst sa jag utan att ha en aning om vart Thailand, Malaysia, Singapore eller Filippinerna låg.

Men 1993 drog jag iväg på en månads resa som var helt underbar och till Thailand har jag återvänt många gånger.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången jag åkte ner var mars 1989 , jag och en kompis hade tröttnat på mallis , kanarieöarna och spanien och vi hade några kompisar som hade varit nere i januari , som pratade så gott om Thailand så vi tog en sista minuten resa , det blev 3 veckor i Bangkok , phuket och Pattaya , sen när vi hade varit hemma 1 vecka så gick vi och beställde en ny resa i december 1989 som blev 2 månader sen har det rullat på .

Mvh SWEDEMAN

Mvh SWEDEMAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde från några FN kompisar nere i Libanon att Thailand speciellt Pattaya skulle vara nice.Första gången 1988 nu till sommaren blir det resa 28.

oskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte ned 2002 för att hälsa på vänner som flyttat dit. Träffade min fru där, numera ex fru, och blev totalt förälskad i landet Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Hade tågluffat runt hela europa 5 somrar i rad och ville vidda vyerna lite., 1989, första gången i asien blev det inte Thailand utan Bali, Singapore och Malaysia. Men redan vinter 91-92 och 92-93 blev det små Thailandsbesök. Alra första gången var februari 92 som sista destinationen på en jorden runt biljett. ARN-LAX-Hawaii-Fidji-Cairns/sydney-Singapore/BKK-ARN. Redan första besöket hann jag med Phuket-BKK-Chieng Mai-Koh Sametht. 92-93 bar det iväg igen på en syd-ostasien runt (Thailand,Vietnam,Hong Kong Kina Macau).

Efter denna resa var jag mätt på sydost asien och reste runt på många resor i Indien, Syd och mellan Amerika.

Hösten 1998 började jag chatta med en tjej från Bangkok på ICQ som var en av dom nya sociala medierna på internet. Hon lovade att visa mig runt i Bangkok om jag kom förbi ngn gång. Jag tyckte det lät bra och bokade en resa till Bangkok. Idag 11 år senare bor vi ihop här i Sverige., med vår dotter.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej.

Hade tågluffat runt hela europa 5 somrar i rad och ville vidda vyerna lite., 1989, första gången i asien blev det inte Thailand utan Bali, Singapore och Malaysia. Men redan vinter 91-92 och 92-93 blev det små Thailandsbesök. Alra första gången var februari 92 som sista destinationen på en jorden runt biljett. ARN-LAX-Hawaii-Fidji-Cairns/sydney-Singapore/BKK-ARN. Redan första besöket hann jag med Phuket-BKK-Chieng Mai-Koh Sametht. 92-93 bar det iväg igen på en syd-ostasien runt (Thailand,Vietnam,Hong Kong Kina Macau).

Efter denna resa var jag mätt på sydost asien och reste runt på många resor i Indien, Syd och mellan Amerika.

Hösten 1998 började jag chatta med en tjej från Bangkok på ICQ som var en av dom nya sociala medierna på internet. Hon lovade att visa mig runt i Bangkok om jag kom förbi ngn gång. Jag tyckte det lät bra och bokade en resa till Bangkok. Idag 11 år senare bor vi ihop här i Sverige., med vår dotter.

mvh

Ahhhh nu förstår jag varför mamma är etta på bildtråden :blink: det va inga dåliga resor :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

clion,jag har oxå rest runt i hela världen men kan knappt nåt från bildtråden iaf. :crazy: Mvh Måne :bag:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Ahhhh nu förstår jag varför mamma är etta på bildtråden blink.gif det va inga dåliga resor great.gif

Tack för komplimangen. Det var egentligen bara 10% av allt resande.

Andra samlar på frimärken, själv kör jag passstämplar.

2009 blev ett dåligt år med bara Nya Zeeland, Albanien och Ukraina som nya objekt.

Vi får se vad 2010 bjuder på men bara resan till Thailand är självklar!!

mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Sommaren 1999 ringde jag som vanligt till resebyrån i mitten av Juli då jobben började sluta att komma in. Kvinnan där lyckades sälja på mig en resa till Egypten

under tiden som jag läste upp mitt kontokortsnummer knyckte någon annan den resan. I stället gav hom mig alternativet att infinna mig på arlanda inom 3 timmar

så skulle jag få en resa till Phuket för 2999 kr.

Jag har aldrig haft några problem med att packa så det var lätt ordnat.

Problemet kom när jag landade på Phuket airport och inte ens visste var i Thailand jag befann mig. :crazy:

Problem är till för att lösas, så nu är jag sammanboende med en Myranmanska :whistle: som jag träffande i Thailand

Hur det gick till har jag fortfarande inte lyckats reda ut :bag:

Mvh

Amatören

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stämmer. Jag vet att det troligen inte är korrekt benämning men det låter bra : :lol:

Det verkar svårt att avgöra om landet officiellt skall benämnas Burma eller Myanmar.

Troligen därför att det är en militärjunta som har döpt om landet till Myanmar därav

tveksamheten till om man skall acceptera detta namn eller ej.

Mvh

Amatören

Ändrades av amatören
Link to comment
Dela på andra sajter

Hade tågluffat som många andra i slutet av 70-talet och början av 80-talet och kände att det var dags att resa jorden runt. Ett av många stopp var Thailand och på den vägen är det….

Redan på andra resan träffade jag min dåvarande fru och vi fick två härliga ungar som nu är 18 och 20 år, så kan det gå…

Senaste resan var december 2009 med dottern som skulle hälsa på pojkvännen i Thailand, så det blev ett par veckor på Koh Lanta, Pattaya (utan dottern) och BKK…

Nästa resa? Kanske till sommarn eller först till nästa vinter…

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut den förstklassiga servicen på Aeroflot samt väntetiden på denna underbara flygplats

i det forna Sovjet!!??

En upplevelse rikare!! eller fattigare?? va??

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 det var oväntat ;)

Sagt av våran lustigkurre nr 1.

:whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Träffade polarna på stan, dom frågade om jag ska med på semester jag frågade vart Thailand sa dom.Jag frågade när om 1 mån, ok.Sen va man fast sen 92,dance.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången var jag där var det å jobbets vägnar, sen blev det för kärleken och nu är det för det rena nöjet... :drinks:

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...