Jump to content
IGNORERAD

Välkommen till "nya TT", dvs Maipenrai.se


Kim

Recommended Posts

Hejsan Gubben,

Fast om du kan skriva här och har loggat in då har jag väl lyckats aktivera ditt medlemskap iallafall.

Välkommen till Maipenrai.se :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    5

  • Herr Chang

    3

  • måne

    3

  • broder tuk tuk

    2

Mest aktiva i denna tråd

Guest Tommy

Blir nog bra detta! När man vant sig ???

Gladast är jag för att jag bytte "nick" från 63Tommy1, till Tommy

MVH Tommy

Link to comment
Dela på andra sajter

:furious2: :furious2: :furious2: :furious2: :furious2: :furious2: :furious2:

Det är väl typiskt..när åskan går här hemma och all kontakt med "verkligheten" :crazy: bryts så händer det grejor därute i cyberrymden.

Grattis Kim och ni andra ...detta blir nog toppenbra detta.fuck mickrosoft :fan1:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim.Born62 blev inte först ut,det blev jag. :39: Första gången man har blivit etta.Mvh Måne.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

:Drogar-Evil(LBG): :Drogar-Happy(LBG): :Drogar-HeadPhones(LBG): :Drogar-KnockedOut(LBG): :Drogar-Kriz(LBG): :Drogar-Laugh(LBG): :Drogar-Love(LBG): :Drogar-Mad(LBG): :Drogar-Mark-01(LBG): :Drogar-Mark-02(LBG): :Drogar-Mark-03(LBG): :Drogar-Mark-04(LBG): :Drogar-Mark-05(LBG): :Drogar-Mark-06(LBG): :Drogar-Mark-07(LBG): :Drogar-Mark-08(LBG): :Drogar-Mark-09(LBG): :Drogar-Mark-10(LBG): :Drogar-Mark-11(LBG): :Drogar-Mark-12(LBG): :Drogar-BigGrin(LBG): :Drogar-BlackEye(LBG): :Drogar-Blank(LBG): :Drogar-Cry(LBG): :Drogar-Dolar(LBG): :Drogar-Dum(LBG): :bs_stopspamnlamor: :bs_spam: :bs_quesexclaim: :bs_imwifstupid: :bs_emailme: :bs_imgoingtoeatyou: :bs_help: :bs_ifurdthsurgay: :bs_iloveyou: :bs_lame: :bs_comehereyou: :icon_test:

Av Graison

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Nonki

Hejsan

Jag är ledsen att säga det...men.

Forumet artade sig alldeles utmärkt i början och jag sticker inte under stil med att jag blev ordentligt överraskad när detta kom i dagens ljus...

Jag insåg tidigt vilka möjligheter detta forum har och såg en risk för att min Hörna skulle sjunka under ytan.

MEN, som så mycket nytt som ser ljuset så var det nog nyhetens behag...och den genom tiderna största belastningen från TT har nu fått genomslag även här.nämligen er så bekante hovnarr Ban Arne.

Det är beklagligt att se hur ni låter honom härja fritt även på detta nya, komersiella forum. Ni hade här chansen att eliminera honom på ett snyggt och oklandervärt sätt...men ni bara fortsätter och låter honom förstöra er nya, fina sait...

Det är tråkigt för er nya sait är fräsch och fin och skulle kunna bli den mest seriösa Thaisaiten på nätet med en stabil och trogen "kundstock" i botten...

Men med Ban Arne med i leken igen och härja fritt...omöjligt...

Ofattbart att man låter ett sådant lysande projekt gå om intet bara för att man är envis, likt en politiker.typ: Ban Arne ÄR bra.han är så bra.slå huvudet i väggen och intala er att han är bra...medan allt seriöst folk lämnar er..

Ni borde i stället vakna och tänka på vilka möjligheter ni faktiskt har i er hand med detta forum...och släng ut fjanten en gång för alla...

MVH Nonki, innehavare av Nonkis Thailandhörna, din träffpunkt på nätet UTAN hovnarr.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Tog lite tid att vänja sig vid denna nya thaisajt och ibland kan man sakna gamla goda TT,

men jag tycker att Mai Pen Rai känns trevlig att skriva och läsa på.

Den känns fräschare och mer hipp än TT. Helt enkelt modernare.

Så tack och lycka till Kim och ni övriga inblandade.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lider med dig Nonki men är du bara uppmärksam och har ögon och fingrar med dig och skrollar snabbt som sjuton så kommer det nog ordna sig ska du se :thumbsup: Det blir en vanesak.

En vanesak var det också att byta forum men det känns rätt ok nu får jag säga. Lite kritisk till karman i o för sig men får erkänna att jag inte kunnat låta bli att skickat i väg ett minus eller ett plus då och då...

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Nonki,

"din träffpunkt på nätet UTAN hovnarr."

Ja, och utan nämnvärt antal intressanta inlägg. I varje fall jämfört med denna sajt.

Jag försvarar inte Arnes närvaro här. Men jag tycker inte din sajt är mycket att skryta om. Jag tittar in då och då, och ser att det mest rör sig om internt snack om till exempel skynken. Och när Lamai64 eventuellt ska dyka upp i Pattaya...

Sorry Nonki, men sticker du ut hakan får du tåla detta.

Hrr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nonki!

Den dag Banane blir en belastning och en risk för forumets fortsatta existens, då tror jag han elimineras.

Inom maffian ex så plockas ju personer som blivit för galna ganska snabbt bort just pga risk för organisationens säkerhet.

Ett annat klassiskt ex är ju galningen Jack The Ripper som skar prostituerade i bitar och skickade " lustiga ha ha brev till polisen, tills han en dag plötsligt bara försvann.

Jag drar givetvis inga liknelser mellan banarne och Jack The Ripper eller en galning inom maffian.

Men att bananen inte är helt frisk är nog utom all tvekan,

men så länge tokerierna inte hotar forumets existens lär han få fortsätta med sina itoniska kommentarer.

Bara ett råd till Kim i all vänlighet att hålla ett öga på galenskapen så att om den blir större och ev blir en fara för sajtens existens, att han då avlägsnas.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej Alla

Nu är jag åter från semester (och full frånvaro) från internet i 4 veckor.

ser med förtjusning att Kim och company har fixat ett Görsnyggt forum.

Lycka till med ansatren.

/Mats :morgon: på jobbet

Mats Och Duen (Chumpon Buri)

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Thailand

Hej,

Lite spekulationer om att kommersiellt finansiera en webbplats som denna. Jag menar för att dra in de pengar som den kostar och kanske ett par kronor till...

Om jag ska var lite tråkigt "allvarlig" och "filosoferande", så tror jag att för att sajten skall kunna finansieras (i lite större skala) genom annonsering så krävs det att "medel-svensson-turisten" hittar hit. De är nog då först som majoriteten av annonsörerna blir riktigt intresserade.

Medel-svensson-turisten kommer dock att försvinna snabbt om trådar i stil med: "så-många-prostituerade-har-jag-gängat-i-Thailand" (eller liknande) fortsätter vara relativt frekventa. Trots allt är nog majoriteten av svenskarna som reser till Thailand av kategorin par/familjer/kompisar. Då jag vet att Kim och Surin P3 är hyvens killar som jag förmodar inte vill censurera en massa, blir det till viss grad en "ond cirkel". Jag gissar också att par/familj/kompisar är den kundgruppen som är allra villigast att köpa diverse Thailandrelaterade tjänster på nätet. Jag har i varje fall den uppfattningen efter tio år med hemsidor om Thailand.

CT in Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej,

Lite spekulationer om att kommersiellt finansiera en webbplats som denna. Jag menar för att dra in de pengar som den kostar och kanske ett par kronor till...

Om jag ska var lite tråkigt "allvarlig" och "filosoferande", så tror jag att för att sajten skall kunna finansieras (i lite större skala) genom annonsering så krävs det att "medel-svensson-turisten" hittar hit. De är nog då först som majoriteten av annonsörerna blir riktigt intresserade.

Medel-svensson-turisten kommer dock att försvinna snabbt om trådar i stil med: "så-många-prostituerade-har-jag-gängat-i-Thailand" (eller liknande) fortsätter vara relativt frekventa. Trots allt är nog majoriteten av svenskarna som reser till Thailand av kategorin par/familjer/kompisar. ...

Mycket bra skriven CT!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Nonki

Hejsan Herr Chang

Det är ingen fara, jag tål mer än så. :)

Jag är helt nöjd med min Hörna och den är precis på den nivån som jag vill ha den.

Vill jag har lite turbolens så är det ju bara att gå in här på Maipenrai en stund, vilket jag gör ofta, som gammal, trogen TT medlem, om inget annat.

Och så finns här ju en massa goa bubbar och kompisar, som dej, tex, som man träffat och haft en massa kul med.

Det är lugnt och fina fisken! Du behöver inte gilla min Hörna, jag gillar dig lika mycket för det och alla andra också för den delen!

Föresten så har jag öppnat en ny hems.oooooppps. :icon_redface: , kanske bäst att hålla käft, förresten...

MVH Nonki ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en fin sida Nonki, men du får bli lite mer aktiv på Bloggen tycker jag. :thumbsup:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Nonki,

Visst är det bra att det finns forum för alla smaker!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej,

Lite spekulationer om att kommersiellt finansiera en webbplats som denna. Jag menar för att dra in de pengar som den kostar och kanske ett par kronor till...

Om jag ska var lite tråkigt "allvarlig" och "filosoferande", så tror jag att för att sajten skall kunna finansieras (i lite större skala) genom annonsering så krävs det att "medel-svensson-turisten" hittar hit. De är nog då först som majoriteten av annonsörerna blir riktigt intresserade.

Medel-svensson-turisten kommer dock att försvinna snabbt om trådar i stil med: "så-många-prostituerade-har-jag-gängat-i-Thailand" (eller liknande) fortsätter vara relativt frekventa. Trots allt är nog majoriteten av svenskarna som reser till Thailand av kategorin par/familjer/kompisar. Då jag vet att Kim och Surin P3 är hyvens killar som jag förmodar inte vill censurera en massa, blir det till viss grad en "ond cirkel". Jag gissar också att par/familj/kompisar är den kundgruppen som är allra villigast att köpa diverse Thailandrelaterade tjänster på nätet. Jag har i varje fall den uppfattningen efter tio år med hemsidor om Thailand.

Visst är det som du säger mycket mer kommersiellt gångbart med ett forum som inriktar sig till kategorin par/familjer/charter osv. Så vore vårt mål att tjäna så mycket pengar som möjligt så hade vi varit tvungen att vända oss till en annan publik och censurera hårt, helt klart.

Fast nu är ju inte målet med forumet att optimera vinsten och lyckas vi bara få in tillräckligt med pengar för driften så är vi nöjda.  :)

Men visst, en hårdare moderering av inlägg med ren "sexköpskaraktär" kanske måste till trots allt. Finns ju trots allt andra forum för just den typen av ämnen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Thailand

Hej Kim,

Jag förstår dig! Vi har ju snackat lite om detta innan.

Du skall ha all heder att under många år haft ett jätteforum utan något vinstintresse (undantaget lite översättningar,  som väl är att betrakta som en service).

Om ni nu vill ha in lite pengar för att finansiera forumet är inte kommersiellt utan en självklarhet.

Det finns en enormt utbredd missuppfattning om webbsidor.

1. Myt: Alla kan göra en hemsida! - Sanning: Visst, men alla kan vara kock på en restaurang också, men maten smakar därefter. Alla kan vara tandläkare, men stackars patient. Alla kan köra en lastbil med släp, i varje fall tills den hamnar i diket.

2. Myt: Det är gratis att göra en hemsida! - Sanning: Visst kan det vara billigt, men krävs någon form av programmering kan kostnaden skena iväg. Min kontorsgrannar la ner 4 miljoner baht på bara plattformen för deras webbplats.

CT in Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...