Jump to content
IGNORERAD

Ansökan om UT, FP, RD och FF


Chryzaliz

Recommended Posts

Hej, sitter och försöker bli klok på allt som skrivs om UT osv.

Vi tänkte gå direkt på "Ansökan om UT, FP, RD och FF" och finner inte några konstigheter i vad som krävs.

På Migrationsverkets hemsida ser det ut så här:

Dessa handlingar behövs för din ansökan:

•ett giltigt pass

•två nytagna passfotografier

•pengar till avgiften (se nedan)

•vigselbevis om ni är gifta

•för sambopar: folkbokföringsbevis, hyreskontrakt eller köpebevis för bostad eller andra dokument som visar att ni har en gemensam bostad

•ett familjebevis, beställs hos Skatteverket (www.skatteverket.se)

•kopia på din anhöriges bevis om registrering av uppehållsrätt eller permanent uppehållstillstånd.

Det är väl sista punkten jag funderade över men jag är ju svensk medborgare, vilket framgår av mitt personbevis som skall lämnas med, så den löser sig väl automatiskt.

Tacksam för åsikter och tankar från er som har erfarenhet och kunskap.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Chryzaliz,

Nej, det ska väl inte vara några större konstigheter att fylla i ansökan om UT. Visst räcker det med ditt personbevis vad gäller svenskt medborgarskap.

En del oroar sig för att dom inte vet vad dom ska skriva i en del fält. Nu är det så att blanketten är konstruerad för att täcka upp en hel del olika situationer, och vissa uppgifter är helt enkelt irrelevanta i er situation och då lämnar man bara fältet tomt. Förstås en fördel om du är med när ansökan lämnas in om det skulle vara så att du missat fylla i något!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...