Jump to content
IGNORERAD

Vart ligger ert paradis i LOS?


Sabura

Recommended Posts

Det skulle vara roligt att höra vart ert lilla Paradis i Thailand ligger. En plats som ligger er varmt om hjärtat och som ni nästan inte kan vara utan att besöka när ni reser till Thailand?

När jag var i Thailand så reste jag inte alls till de kommersiella områdena med badstränder eller sexturism utan jag besökte de inre delarna av Thailand och då främst Nakhonratchasima och Pakchong. Var givetvis i Bangkok vi flera tillfällen och även en dag i Pattaya samt besök i Ayutthaya. Spenderade mest tid i Pakchong och tyckte det var en trivsam ort och där fick jag lära mig en hel del om folket och deras kultur och traditioner.

Jag vet att en hel del medlemmar här åker till Pattaya, men ni har säkert olika områden i Pattaya som ni gillar mer än andra. Ge gärna tips för framtida besök då jag kommer att besöka Thailand mer frekvent de kommande åren än jag gjort tidigare.

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    2

  • Avregistrerad clion

    2

  • Sabura

    2

  • Nonki

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Mitt paradis är för stunden Koh Chang, men nu skall det utforskas fler platser, blir jag inte nöjd, förblir det Koh Chang.

Dock är Bangkok lite av min stil också, storstadsliv är nått som tilltalar mig.

Måste vara lite kaos i vardagen för att man ska kunna känna sig vid liv.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Områdena utanför phuket med alla öar är nåt av det finaste :great::preved:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Områdena utanför phuket med alla öar är nåt av det finaste :great::preved:

Håller med fullständigt. Blir lite "Island hopping" i morgon.

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Landsbygden utanför Roi Et är den absolut finaste delen av Thailand tycker jag. Människorna där (de flesta i alla fall) är underbara, roliga, empatiska, generösa, m.m. Inom ganska kort avstånd finns det dessutom tillgång till de flesta moderniteter så det blir inte något problem med att bjuda dit vännerna och familjen som är lite mera "bekväma av sig".

Om inte allt detta vore nog bor även min underbara svärfamilj där!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som är paradis är ju högst personligt

Jag trivs väldigt bra på Koh Chang, Koh Samui/Chaweng och i MBK, fast dom är paradis av olika anledningar

Zeer center utanför Don Muang är mitt elektronik-paradis som slår Pantip med hästlängder

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir utan tvekan Korat en liten by fast i stor kostym, dvs den har kvar bystaden kvar fast det är Los näst största stad.

Måne

Jag trodde ditt paradis låg mellan Beach Rd och 2nd Rd i en stad som det finns många änglar både vita och svarta.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Chang Mai är väl en pärla tycker jag!

Och om man spenderar tid i Pattis kan ju alltid en dagsutflykt till Sattahip och bad

förgylla dagen.

Men sanningen är väl att det finns många pärlor i LOS som har fastnat i hjärtat! :wai:

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Chiang Mai med omgivning ligger mig varmt om hjärtat. Inte så sönderturistat och med brett utbud av de mesta.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt paradis är nong bonmack en lite större by 5 mil utanför korat

där har vi vårat hus.Stormtrivs har varit där i 25år :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar besöka så kallade turist ställen då jag åker runt i Thailand men jag återkommer alltid till karon på phuket

Det var det första stället jag åkte till på min första resan o jag tror man vill ha tillbaka den där speciella känslan man hadde vid första resan och delvis så får man tillbaka det där man gillade så mycket

Då jag gillar strandliv så går nästa resa även till phuket med omnejd men några dagar i Pattaya och en avstickare till kho lipe blir det nog.

Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är det bästa med Thailand. Finns alltid ett nytt paradis. I betraktarens ögon. Jag tyckte jag kommit till paradiset första gången i Jomtien. Kanongolf- Underbara resturanger - trevliga människor. -OK bad och att glida runt och dricka några BEER CHANG. Sist var jag i Udonthani. Väldigt charmig stad och mycket trevliga människor(frugan är från udonthani)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kycklinggrillen vid vattenfallet ovanför White sand beach Koh chang är det första stället jag kommer att tänka på. Eller moppefärdena söder om Bang bao på samma ö - underbart vackra.

Farrang connection´s frukostar (tystnadsplikten förbjuder mej att yppa mer) med Petteri i Surin, är nästa sak jag tänker på.

Krogsvängarna med vänner (både thai och farranger) i Pattis - vidare kommentarer överflödiga.

Bangkok... Bangkok är Bangkok, stan har allt du vill underbar stad när/om man kommer över rädslan för det är stort.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Områdena utanför phuket med alla öar är nåt av det finaste :great::preved:

Kan bara instämma! Coral, Rayjja, Phi Phi, finns så många underbara ställen. :preved:

Mvh Swippe

Ps: bilden är från Coral Island

post-3081-126204107063_thumb.jpg

post-3081-126204107063_thumb.jpg

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Suvarnabhumi, ankomstterminalen, i det ögonblicket ligger allt framför mig. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

SevenEleven i Naklua, ett fantastiskt sortiment av livets måsten.

Pressbyristen Arne

Vilken av dom :o:o

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Festar jag runt i Pattaya så åker jag till Kho Chang o vilar upp mej, och festar jag i Patong så hittade jag först på förra resan Naithon beach :great: Hur kan jag ha missat denna strand i så många resor??? Den gemensamma nämnaren är INGA JETSKI eller annat skit i vattnet= bra strand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...