Jump to content
IGNORERAD

KabelTV - digitalt eller analogt?


UT006

Recommended Posts

Köpte en fin LED TV idag . en 46" Samsung men ändå så släpar bilden efter?

Har en bildrörstv innan som har mycket bättre bild ?.

Kör analogt men ska köpa kabel i morgon med kanske HD kanaler.

Blir det inte bra så får vi kanske lämna tillbaka apparaten.

Vet inte än vilket bolag vi provar med men blir kanske Boxer :unsure:

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    6

  • UT006

    6

  • Galten

    3

  • mamma bäng fan pappa käng

    2

Mest aktiva i denna tråd

Köpte en fin LED TV idag . en 46" Samsung men ändå så släpar bilden efter?

Har en bildrörstv innan som har mycket bättre bild ?.

Kör analogt men ska köpa kabel i morgon med kanske HD kanaler.

Blir det inte bra så får vi kanske lämna tillbaka apparaten.

Vet inte än vilket bolag vi provar med men blir kanske Boxer :unsure:

Hej Galten,

Även jag har en 46" full HD TV. Analoga kanaler ser för bedrövliga ut på den, då var föregående 29" tjockteve bättre...

Men! Skaffa några digitalkanaler och du kommer att trilla ur TV-soffan när du ser skillnaden! HD-kanaler blir grädden på moset.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Galten,

Även jag har en 46" full HD TV. Analoga kanaler ser för bedrövliga ut på den, då var föregående 29" tjockteve bättre...

Men! Skaffa några digitalkanaler och du kommer att trilla ur TV-soffan när du ser skillnaden! HD-kanaler blir grädden på moset.

Herr Chang har talat.

Exakt...analog suger häst**** på en så stor tv.

Måste minst vara digital men som Herr Chang säger HD då jäklar :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu ser bilden bättre ut.

Tyvär får jag bara finsk text på tv 1000 typ.

Var tillbaka affären där jag köpte svesatkortet till tv-en då jag inte fick den och fungera.

inget fel på kortet så han frågade var jag köpte mitt TV.

Netonet! och då sa han att där var problemet och skulle ställa in TV-en på Finland så skulle det fungera.

Orsak Netonet köper i länder där det är billigast och de stöder inte alltid svenska språket.

Finland har ingen kodning på samma sätt.

Visst finns svenska på menyn men när jag går den vägen så hittar jag inga program :angry:

Skall jag behöva släpa åbäket en gång till tillbaka och sedan köra till en annan affär och köpa likadan :diablo:

Ska nog ringa till svesat en gång till nu när jag i alla fall får in kanaler.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Forts.

Tänkte att Netonet trots allt säljer en massa TV så jag fördjupare mig på inställningar.

Nu har jag svensk text och språk.

Konstigt nog så har jag närmare 150 kanaler också istället för 30 tal som jag förväntat mig :clapping:

Enda nackdelen är att jag får sätta av och på apparaten ibland för att komma in i kodade prg.

Nog klagat

Gott nytt År.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Forts.

Tänkte att Netonet trots allt säljer en massa TV så jag fördjupare mig på inställningar.

Nu har jag svensk text och språk.

Konstigt nog så har jag närmare 150 kanaler också istället för 30 tal som jag förväntat mig :clapping:

Enda nackdelen är att jag får sätta av och på apparaten ibland för att komma in i kodade prg.

Nog klagat

Gott nytt År.

Hej Galten,

Nu minns jag inte riktigt vilken leverantör du har, men åtminstone Com Hem öppnar upp alla kanaler första två veckorna om man är ny kund. Det är roligt så länge det varar ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Hej Galten,

Nu minns jag inte riktigt vilken leverantör du har, men åtminstone Com Hem öppnar upp alla kanaler första två veckorna om man är ny kund. Det är roligt så länge det varar ;)

Herr Chang har talat.

Ja Comhem bjussar på alla kanaler bara för att fresta en att öka på sitt utbud :(

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Hej,

tänkte bara ge ett tips till de som, liksom mig, har lyckats med konststycket att köpa en TV vars inbyggda digitalbox inte är godkänd av ComHem - fast Boxer har iofs godkänt den.

Jag ringde upp Toshiba och de sa att digitalboxen klarar av ComHem, men man behöver veta vilket "NätID" som gäller där man bor. Så nästa steg var att ringa upp ComHem och där berättade de om både nätID, kS/s, MHz m m; så efter att ha ändrat på iställningarna i TVn kan jag numera avnjuta delar av basutbudet i digital utsändning. Det är allt lite klarare/skarpare bild digitalt, absolut värt besväret. great.gif

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Såg att Com hem ska lägga ut ett antal Dig. fritt Köpte för 2 år sedan en Sony dvd med inbyggd digitalmottagare Alla uppräknade kanaler går in på landet

Men i stan hittas inget på digitala sidan Analoga går in Man måste byta aten från Analog till Digital och v.s. Nu skall jag pröva vid hemkomsten om det funkar digital oxå Att diditalt är så bra tycker jag inte. Bilden fryser och är sändningen dålig så är det dött Analogt fungerade bättre även om bilden är sämre

Har för mig att Conhem skyller bla. på att det finns många med äldre mottagre som då skulle bli utan Tv Fan trort  :diablo:

Telia Telejacket funkar det bra 

Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Såg att Com hem ska lägga ut ett antal Dig. fritt Köpte för 2 år sedan en Sony dvd med inbyggd digitalmottagare Alla uppräknade kanaler går in på landet

Men i stan hittas inget på digitala sidan Analoga går in Man måste byta aten från Analog till Digital och v.s. Nu skall jag pröva vid hemkomsten om det funkar digital oxå Att diditalt är så bra tycker jag inte. Bilden fryser och är sändningen dålig så är det dött Analogt fungerade bättre även om bilden är sämre

Har för mig att Conhem skyller bla. på att det finns många med äldre mottagre som då skulle bli utan Tv Fan trort  :diablo:

Telia Telejacket funkar det bra 

Boffe

Oservera att det är skillnad på DVB-T (Så kallad Marksändsänd Digital-TV) och DVB-C (Digital-TV via Kabel) olika mottagare.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...