Jump to content
IGNORERAD

Köpråd 55" TV


lasseiudon

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev Swippe:

Ha ha ha, börjar det bli jobbigt nu när du målat in dig i flera hörn? Först så tjatade du om att man inte behövde en större TV än 55" om man bara satt 3 meter ifrån TV´n eftersom bildkvalite´n inte blir bättre på en större TV. Trots att varken jag eller nån annan med stor TV angett det som skäl för att vi köpt en stor TV, vi vill ha en STOOOOOR tv helt enkelt.

 

Sen började du svamla om att om att om man är riktigt smart så köper man sin TV i en dyr fysisk butik och sen lämnar man tillbaka den för att sedan knalla in och köpa tillbaka samma TV som "demoex" till ett "fyndpris". När jag ifrågasatte det om det verkligen var en bra taktik så svarade du med att det var vanligt förekommande, många som köper en dyr TV inför VM och sen lämnar tillbaka den och köper tillbaka den billigt. Du sa att jag skulle Googla men hittar NOLL om detta på Google så länka gärna! Jag sa att det är bättre att veta vad man är ute efter för TV och så köper man den i en billig nätbutik så är man nöjd med en gång.

 

Och nu har du tydligen snöat in på att Elgiganten ändrat sina rutiner när det gäller öppet köp, trots att de inte har gjort det. Reglerna är minst lika generösa som tidigare. Om man känner för det så blir man klubbmedlem och sen kan man köpa en fet TV och lämna tillbaka den efter 50 dagar och köpa en annan TV och ha den i 50 dagar och sen lämna tillbaka den och detta kan man upprepa i evigheter så har man alltid den fetaste TV´n utan att riskera en endaste krona! Inte speciellt många som orkar detta dock antar jag så knappast ett speciellt stort problem, varken i Stockholm eller Göteborg eller Jukkasärvi eller i nån annan stad heller.

 

Du har uppenbarligen inte en aning om hur snabbt Elgigantens fyndvaror dyker upp i butiken igen, vad har du för bevis för att de skulle skeppa dom till andra butiker eller inte lägga ut dom till försäljning lika snabbt som tidigare? En dyr TV minskar ju snabbt i värde så den vill man nog bli av med så snabbt som möjligt. De skiter väl i vem som köper fyndvarorna även om det vore nån "smart" kund som tidigare lämnat tillbaka samma vara för att försöka komma över den billigare som "fyndvara".

 

Det är DU som säger att jag ska Googla eller kontakta Elgigantens ledning, kan inte DU Googla fram nåt som visar att du har belägg för dina påståenden istället. För jag har ju Googlat som sagt, hittar NOLL om att t ex Elgiganten ändrat sina rutiner gällande returer för att systemet utnyttjades och folk lämnade tillbaka varor för att sedan köpa tillbaka dom billigare som "fyndvaror".

 

Det verkar ju inte råda nån som helst tveksamhet numera hos dig, förut så trodde du att ledningen ändrat reglerna för returer, nu är du uppenbarligen säker på att dom gjort det. Trots att de inte gjort det... 😉 

 

 

Du överreagerar nog lite här. Tar varje halmstrå känns det som.

Ang storlek på TV så är det subjektivt, men det kvarstår att du får inte bättre bild kontra det avståndet som du refererade till.

 

Elgiganten har inte ändrat sina rutiner på öppet köp, det är väl lagstadgat. Dock så ändrade dom sina interna rutiner vilket jag har påtalat flera gånger då det var ett stort problem förut. Samma TV dök inte upp i butik lika snabbt. Det var ett känt fenomen för ca 10 -15 år sedan och jag vet att ledningen vet om det här. För övrigt så förekom det här på andra kedjor också. (dock ej nämnda)

 

Som sagt nu är det nya tider och det händer nog inte idag, men det har hänt och för butikskedjorna var det ett stort problem under en period och dom vidtog åtgärder.

 

Du får tro vad du vill, jag vet bara hur marknaden såg ut för 10-15 år sedan och den är inte sig lik idag det kan jag lova dig.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 158
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Risifrutti

    27

  • Fantomen

    18

  • Enis

    13

  • Swippe

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

7 minuter sedan, skrev Risifrutti:

men det kvarstår att du får inte bättre bild kontra det avståndet som du refererade till.

Vilken har påstått att man får bättre bild med större tv?

 

Man får en större bild som upplevs mer omslutande.

 

Jag vill då slippa använda kikare när jag tittar på TV

 

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Så summera kan man lika gärna titta på TV på telefonen då de numera ofta har samma kvalitet på bilden som en TV med några år på nacken.....

 

Ingen köper väl en större TV för att man tror att man får högre bildkvalitet - det handlar om att upplevelsen av att titta på TV blir större med en större TV. Har flera vänner som har projektorer i sina hemmabiorum och kvaliteten på bilden blir ju inte högre på 120" än 55" - men upplevelsen blir en helt annan. Det skulle liksom förta biokänslan aningen om man bytte ut duken mot en 55"....

 

Har man inte HD-material man tittar på förstår jag att man inte vill ha för stor TV då storleken gör att bilden upplevs som olidligt dålig - men det är väl ingen som numera tittar på material som inte är i HD-kvalitet?

 

De som påstår att storleken inte har någon betydelse är oftast de som har för liten - det är sen gammalt och gäller i alla sammanhang 😉

 

/Krille

 

 

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Risifrutti:

Du överreagerar nog lite här. Tar varje halmstrå känns det som.

Ang storlek på TV så är det subjektivt, men det kvarstår att du får inte bättre bild kontra det avståndet som du refererade till.

 

Elgiganten har inte ändrat sina rutiner på öppet köp, det är väl lagstadgat. Dock så ändrade dom sina interna rutiner vilket jag har påtalat flera gånger då det var ett stort problem förut. Samma TV dök inte upp i butik lika snabbt. Det var ett känt fenomen för ca 10 -15 år sedan och jag vet att ledningen vet om det här. För övrigt så förekom det här på andra kedjor också. (dock ej nämnda)

 

Som sagt nu är det nya tider och det händer nog inte idag, men det har hänt och för butikskedjorna var det ett stort problem under en period och dom vidtog åtgärder.

 

Du får tro vad du vill, jag vet bara hur marknaden såg ut för 10-15 år sedan och den är inte sig lik idag det kan jag lova dig.

 

 

Ja det känns ju rätt onödigt att tjaffsa om egentligen, just ang storlek på TV vs avstånd så är det enbart pga "biokänslan" jag gillar att ha en stor TV, mitt enda skäl. Jag vet vad 4k osv är, men större kunskaper än så har jag inte ang bildkvalite` och har aldrig känt att jag varit i behov av heller när jag köper en TV 😛 

 

Och lika onödigt att tjaffsa om ifall det är (var) vanligt att folk köpte en TV för att sedan lämna tillbaka den i hopp om att kunna köpa tillbaka den eller en likvärdig billigare som "fyndvara". Jag tycker oasvett att det verkar alldeles för bökigt (pga storleken) så inget jag själv skulle få för mig att göra även om jag ser mig som snålare/mer ekonomisk än genomsnitts medborgaren 😛 

 

Men jag kan ju säga som så här, jag har köpt många "fyndvaror" på Elgiganten, senast förra året så köpte jag 3 varor i 3 olika butiker. Och då gick det till som så att jag hittade dessa varor på Elgigantens hemsida (outlet avdelningen) och sen såg jag att dessa varor fanns i butiker i Göteborg dit jag ändå hade ett ärende, så då bokade jag dom på sidan och sen åkte jag till dessa butiker och hämtade och betalade dom samma dag. Har för mig att bokningen var tidsbegränsad, sen "släpptes" dom så nån annan kunde boka dom. Jag tar för givet att dessa fyndvaror (kundreturer) var returnerade i samma butik som jag sen hämtade varan i. Nu var det småsaker, en skrivare och några "Philips Hue" lampor men jag antar att det varit samma procedur om det gällt en TV, att den stannar kvar i butiken den returnerades i och sen läggs upp på nätet men man får åka till butiken (eller betala extra för frakt) och hämta den.

 

Däremot om jag i min tur vill returnera en "fyndvara" så kan jag lämna tillbaka den i valfri Elgiganten butik inom 30 (50) dagar. 

 

Därför jag tycker det låter konstigt exakt vad för rutiner som Elgigantens ledning skulle ha ändrat på, för faktum är ju att nu är det ju ännu enklare i så fall att hålla koll på när varan jag lämnade tillbaka kommer ut som "fyndvara". Men jag vet ej om alla varor som returneras kommer ut på deras hemsida så klart :-)

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Swippe:

Ja det känns ju rätt onödigt att tjaffsa om egentligen, just ang storlek på TV vs avstånd så är det enbart pga "biokänslan" jag gillar att ha en stor TV, mitt enda skäl. Jag vet vad 4k osv är, men större kunskaper än så har jag inte ang bildkvalite` och har aldrig känt att jag varit i behov av heller när jag köper en TV 😛 

 

Och lika onödigt att tjaffsa om ifall det är (var) vanligt att folk köpte en TV för att sedan lämna tillbaka den i hopp om att kunna köpa tillbaka den eller en likvärdig billigare som "fyndvara". Jag tycker oasvett att det verkar alldeles för bökigt (pga storleken) så inget jag själv skulle få för mig att göra även om jag ser mig som snålare/mer ekonomisk än genomsnitts medborgaren 😛 

 

Men jag kan ju säga som så här, jag har köpt många "fyndvaror" på Elgiganten, senast förra året så köpte jag 3 varor i 3 olika butiker. Och då gick det till som så att jag hittade dessa varor på Elgigantens hemsida (outlet avdelningen) och sen såg jag att dessa varor fanns i butiker i Göteborg dit jag ändå hade ett ärende, så då bokade jag dom på sidan och sen åkte jag till dessa butiker och hämtade och betalade dom samma dag. Har för mig att bokningen var tidsbegränsad, sen "släpptes" dom så nån annan kunde boka dom. Jag tar för givet att dessa fyndvaror (kundreturer) var returnerade i samma butik som jag sen hämtade varan i. Nu var det småsaker, en skrivare och några "Philips Hue" lampor men jag antar att det varit samma procedur om det gällt en TV, att den stannar kvar i butiken den returnerades i och sen läggs upp på nätet men man får åka till butiken (eller betala extra för frakt) och hämta den.

 

Däremot om jag i min tur vill returnera en "fyndvara" så kan jag lämna tillbaka den i valfri Elgiganten butik inom 30 (50) dagar. 

 

Därför jag tycker det låter konstigt exakt vad för rutiner som Elgigantens ledning skulle ha ändrat på, för faktum är ju att nu är det ju ännu enklare i så fall att hålla koll på när varan jag lämnade tillbaka kommer ut som "fyndvara". Men jag vet ej om alla varor som returneras kommer ut på deras hemsida så klart :-)

Swippe, jag gillar dig. Du är fortfarande ödmjuk trots många timmars "tjafs" om skit saker egentligen.

 

Nu ska jag titta på nattorientering på min 55". Är bilden för dålig får jag väl flytta på soffan😄

 

So long

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Har du någon bättre teknik så varsågod att berätta det här.

20161005_191002.thumb.jpg.d8a2bf25958c2f96700c058ed174a51b.jpg

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fantomen:

20161005_191002.thumb.jpg.d8a2bf25958c2f96700c058ed174a51b.jpg

 

 

Drömmaskinen när man satt med VHS kopior av Botleggade VHS-kassetter inköpta i grekland eller nått vars sourcematerial var ifrån en handhållen VCR-KAmera på en biograf.

 

 

Enis

 

 

 

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Jag antar att du tittar för hemmabruk och då behöver du ingen proj och duk om du inte har en jätte salong. Dagens TV apparater slår projarna med hästlängder kontra pris så där behöver du inte fundera.

 

Håller med om att ljudet faktiskt är det viktigaste. Ögat vänjer sig efter ett tag, medans hörseln hittar alltid nya ingångar. Kör själv med ett Bose system för ca 5,000 kr som hittar alla toner, höga som låga + en fet bas. Kan bara tänka mig om man väljer ett riktigt hemma bio system, vilken upplevelse!

Jo idag hade jag aldrig köpt projje, skillnad på dom tv som fanns för 10 år sen när jag köpte den. 

Men tycker fortfarande att stor bild e mäktigt och för mig blir det en 85" nästa gång. Får se om tomten e snäll i år. 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Inte så intressant!

 

Vi pratar väl om dagens teknik och då finns det ingen anledning att investera i en projektor för hemmabruk då det finns likvärdiga produkter för 1/4 av priset.

 

Visst, har man pengar och tycker det är coolt att ha sin egen studio som Joe Hefner i sin morgonrock så varsågod.

 

Hur många har en egen bio salong hemma där det behövs en projektor? Dom dog dessutom ut för 20 år sedan då ny teknik tog över.....

Nja det finns prisvärda 4k projjar idag, en hemma bio med en modern projektor och typ 120" duk slår vilken TV som helst i samma prisklass pga storleken, grymt bra bild med rätt duk. 

Personligen nöjer jag mig med 85" tv men e man riktigt biohemma nörd så duger inte tv, då vill man inte bara ha stor bild, det ska vara rätt format också. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta KAN vara den mest ointressanta tråden i MPR´s historia!

 

TS har knappast fått några vettiga svar, och han var väl den enda som anknöt till Thailand?

 

Jag skiter fullständigt i vilken storlek nån anser att de behöver på sin TV, men i senare delen av tråden verkar det mest vara en "kukmätarmatch"...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara tragiska personer som håller på och bluffar med återköp. Återköp gör man bara när man är missnöjd eller om något är fel med produkten

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar aldrig skriva i MPR's tekniktrådar då jag saknar både kunskap och intresse. Som av en otrolig slump kom dock frugan hem med just en 55 tums TV igår så jag känner att jag måste skriva något. 

 

När vi relokerade till byn i mars förra året så upptäckte vi snabbt att vi behövde uppdatera vår nästan 15 år gamla TV vi aldrig brytt oss om då vi bara spenderade någon helg då och då; den gamla var varken smart eller särskilt stor så det blev en 70 tummare från Samsung och den räddade många lock-down kvällar med Breaking Bad, Narcos och Twin Peaks. När vi sedan flyttade tillbaka till Bangkok så kändes vår halv-gamla 55-tummare lite futtig så vi köpte en 70 tummare till. Vi har dock ett väldigt avlångt vardagsrum då vi byggt ihop två condos så det går inte att få mer än dryga 2 meter från TV till soffa så det kändes som att sitta längst fram i salongen på bion och vrida på huvudet för att se hela bilden. Dessutom så började pappväggen sagga så där förlorade vi 20 cm till. Ibland är stor för stor, som frugan brukar säga 😉.

 

Så nu har vi donerat vår 70 tummare till en av frugans kusiner (mot upphämtning och en schysst middag på söndag) och nu är vi tillbaka med en 55 tummare från Samsung.

 

1.thumb.jpg.f5fad679f8482fc667741d022f4a29c9.jpg 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev 65Selander:

Bara tragiska personer som håller på och bluffar med återköp. Återköp gör man bara när man är missnöjd eller om något är fel med produkten

Jasså är det så? Har hänt två gånger att jag köpt massa tapeter på Rusta och några veckor senare så kör dom nån drive med 30% rabatt på just tapeter. Då har jag åkt tillbaka med mina tapetrullar som jag som tur var inte hunnit använda och förklarat att jag vill göra ett återköp och sen köpa tillbaka dom 30% billigare. Inga problem säger dom, det löser vi självklart. Sen har jag fått tillbaka drygt 3000 kr totalt.

 

Känner mig inte det minsta tragiskt, känner mig snarare väldigt smart 😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Swippe:

Jasså är det så? Har hänt två gånger att jag köpt massa tapeter på Rusta och några veckor senare så kör dom nån drive med 30% rabatt på just tapeter. Då har jag åkt tillbaka med mina tapetrullar som jag som tur var inte hunnit använda och förklarat att jag vill göra ett återköp och sen köpa tillbaka dom 30% billigare. Inga problem säger dom, det löser vi självklart. Sen har jag fått tillbaka drygt 3000 kr totalt.

 

Känner mig inte det minsta tragiskt, känner mig snarare väldigt smart 😉 

Det skulle man göra med en 55 tums TV! 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-03-26 at 05:09, skrev Risifrutti:

Absolut kan man göra som du säger och byta ner sig, men ingen gör det!

 

Skillnaden  är att tack vare LED så kan du själv ställa in färgskalan röd, grön och  blå och vit i vissa modeller. Det gör att skärpan och kontrasterna  anpassas efter avståndet. Ju större TV, desto mer färg. Dom flesta fattar inte det utan ser bara "ramen". Inget fel i det, men lite som att jaga mygg med bazoka. Ögat kan inte uppfatta alla färgblandningar på så korta avstånd, så varför då betala för det när det upplevs lika bra med en mindre bildyta, och ibland till och med bättre.

 

Kör själv med 55" från ca 4m avstånd och behöver verkligen inget större.

Varför inte kolla på 5,5” mobilskärm, grym skärpa o man behöver ju inte större...

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Grabben köpte en LG cx, 65", OLED. Helt fantastisk bild och färgåtergivning, man kan fan inte se en pixel även om man står 10 cm framför den, svart är verkligen svart! Han är en filmälskare och en gamer. Sedan är den helt sjukt tunn.

Det var något med framerate (typ) som var viktigt när det gällde att gama moderna spel på en TV, själv har jag inte det problemet då jag fortfarande inte klarat vare sig Wolfenstein eller Doom.

Dock var den väl inte helt billig, tror det gick på ca 20.000 svenska leksakspengar.

//S

Ändrades av Stefan

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
8 timmar sedan, skrev Stefan:

Hej!

Grabben köpte en LG cx, 65", OLED. Helt fantastisk bild och färgåtergivning, man kan fan inte se en pixel även om man står 10 cm framför den, svart är verkligen svart! Han är en filmälskare och en gamer. Sedan är den helt sjukt tunn.

Det var något med framerate (typ) som var viktigt när det gällde att gama moderna spel på en TV, själv har jag inte det problemet då jag fortfarande inte klarat vare sig Wolfenstein eller Doom.

Dock var den väl inte helt billig, tror det gick på ca 20.000 svenska leksakspengar.

//S

Ja, CX verkar vara för gejmers. 
Själv gillar jag Philips Ambilight så jag funderade en stund på en sådan. 
Då det bara är frun och ungen som glor på youtube, så får den gamla härken stå där den står. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-03-27 at 01:39, skrev Tommy:

Detta KAN vara den mest ointressanta tråden i MPR´s historia!

 

TS har knappast fått några vettiga svar, och han var väl den enda som anknöt till Thailand?

 

Jag skiter fullständigt i vilken storlek nån anser att de behöver på sin TV, men i senare delen av tråden verkar det mest vara en "kukmätarmatch"...

 

 

MVH

Tack för hjälpen, om den nu hjälper. Frågan var vilken 55" TV som var bra i Thailändsk internetbutik. Nu fick jag svar i ett annat forum att internetbutikerna i Thailand knappast hade bättre priser än de vanliga lågprisbutikerna i Thailand. Med andra ord är det kanske bättre att köpa lokalt om problem skulle uppstå.

 

Frågan blir nu vilka outlets i Thailand, som har de bästa priserna på TV. Är det Power Buy, Big C eller nått av byggvaruhusen?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
6 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Tack för hjälpen, om den nu hjälper. Frågan var vilken 55" TV som var bra i Thailändsk internetbutik. Nu fick jag svar i ett annat forum att internetbutikerna i Thailand knappast hade bättre priser än de vanliga lågprisbutikerna i Thailand. Med andra ord är det kanske bättre att köpa lokalt om problem skulle uppstå.

 

Frågan blir nu vilka outlets i Thailand, som har de bästa priserna på TV. Är det Power Buy, Big C eller nått av byggvaruhusen?

Är det inte lättare att själv åka runt där du bor och se själv?

Det finns ju en ytterligare faktor när man köper en TV, nämligen design. 
Köp en 55” 4k så blir du nog nöjd. Är designen inte tilltalande så ger du fan i köpet och är designen ok så köper du om du anser det vara värt pengarna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Tack för hjälpen, om den nu hjälper. Frågan var vilken 55" TV som var bra i Thailändsk internetbutik. Nu fick jag svar i ett annat forum att internetbutikerna i Thailand knappast hade bättre priser än de vanliga lågprisbutikerna i Thailand. Med andra ord är det kanske bättre att köpa lokalt om problem skulle uppstå.

 

Frågan blir nu vilka outlets i Thailand, som har de bästa priserna på TV. Är det Power Buy, Big C eller nått av byggvaruhusen?

Dom brukar alltid ha någon på promotion och frågar du efter extra promotion brukar dom trolla fram lite till. Visserligen får du kanske inte den allra senaste modellen men nästintill. Power Buy har nog bästa utbudet.

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att titta på tennis eller Mourinho fotboll på en 85" på tre meters avstånd..... då gäller det att ha nacken i ordning eller vara gift med en massös.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Att titta på tennis eller Mourinho fotboll på en 85" på tre meters avstånd..... då gäller det att ha nacken i ordning eller vara gift med en massös.

Fotat med en iPhone 4SE på tre meters avstånd till en 75”

 

3A331F94-9078-43C3-8F77-46B5517C755B.thumb.jpeg.40c6547b17e2328f7d8f142e9ec6cbee.jpeg

 

mitt synfält på samma avstånd sittande i soffan är betydligt bredare

 

ungefär så här

 

41D44144-87B7-4239-85C3-C6392F775C04.thumb.jpeg.c84e209d1bb68270d905c882c6609288.jpeg

 

fick backa en meter till med kameran och ta en panoramabild.

 

dock så upplever jag tv-bildens storlek/litenhet 😀 som första bilden när man sitter i soffan och gluttar då det är ju den som är i fokus

 

så nacken behöver man inte jag röra det minsta

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Enis said:

Fotat med en iPhone 4SE på tre meters avstånd till en 75”

 

3A331F94-9078-43C3-8F77-46B5517C755B.thumb.jpeg.40c6547b17e2328f7d8f142e9ec6cbee.jpeg

 

 

Att Pogba blir så suddig på bara tre meters avstånd. Där ser man skillnad på spelare, hade det varit Zlatan hade du ju mer eller mindre haft honom bredvid dig i soffan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...