Jump to content
IGNORERAD

Körkort


biran

Recommended Posts

Mitt thaikörkort går ut 6 augusti. Är det någon som vet hur långt i förväg eller efter man kan förnya sitt 5 åriga körkort?

Biran

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej föra gången så var det övertid för mig ca 8 mån men det var i Petchabun men där jag är nu så verkar det som dom är petiga Nakonsawan men TIT 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev biran:

Mitt thaikörkort går ut 6 augusti. Är det någon som vet hur långt i förväg eller efter man kan förnya sitt 5 åriga körkort?

Biran

Tre månader innan och ett år efter att de upphört att gälla.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev thaiola:

tappa bort det sa far du nya 

 

Det gjorde jag men fick samma datum som det gamla så det gav inget.

o det jävliga va att jag hittade det gamla efter en vecka 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 3/19/2021 at 6:05 PM, biran said:

Mitt thaikörkort går ut 6 augusti. Är det någon som vet hur långt i förväg eller efter man kan förnya sitt 5 åriga körkort?

Biran

Som jag förstått det kan man förnya det 3 månader innan och 12 efter körkortet gått ut. Man ska dock komma ihåg att man inte får köra med ett utgånget körkort; inga försäkringar gäller och sannolikheten att dömas som skyldig vid en eventuell olycka är nog väldigt hög.

 

Jag missade att mitt körkort gick ut i december men när frugan ringde typ i slutet av januari så meddelade de att pga Covid så var alla körkorts giltighetstid förlängd då de bara kunde hantera ett visst antal personer om dagen pga diverse regler om antal personer i lokalerna. Det var dock i Bangkok så det behöver givetvis inte gälla i Satun eller Uttaradit.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-03-19 at 18:05, skrev biran:

Mitt thaikörkort går ut 6 augusti. Är det någon som vet hur långt i förväg eller efter man kan förnya sitt 5 åriga körkort?

Biran

Smartast är att förnya dagen efter att det gått ut, dvs dagen efter du fyllt år, då får du 5 år och 363 lr 364 dagar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...