Jump to content
IGNORERAD

Investering...


Joe

Recommended Posts

Jag har köpt Google aktier!!

Vill ni hänga med så gör samma sak, Google är det största hotet mot Microsoft nånsin och jag tror nog att de kommer att klara det, Google och Apple kommer att dela upp marknaden mellan sig då det gäller mobiler och snart kommer Google Chrome OS!

The sky is the limit!!

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man hade haft råd så är det en ok placering. Personligen tycker jag aktien ligger lite högt redan..dvs utvecklingen och framtiden är redan avspeglad i aktievärdet nu. Motsvaras inte detta kan aktien råka ut för fritt fall, men som sagt..det ser lovande ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Jag har köpt Google aktier!!

Vill ni hänga med så gör samma sak, Google är det största hotet mot Microsoft nånsin och jag tror nog att de kommer att klara det, Google och Apple kommer att dela upp marknaden mellan sig då det gäller mobiler och snart kommer Google Chrome OS!

The sky is the limit!!

/ Joe

Al Gore har stora ägarintressen i Google och nu sägs det att googles sök-algoritmer anpassas för att ignorera vissa sökord. Ordet " climategate " sägs ha ytterst varierande antal sökträffar dag från dag. Det känns läskigt. Al Gore har förutom intressen i google även intressen i cap-and-trade ... eller lättare förstått utsläppsrätter.

Om den här bomben briserar vill då inte jag ha aktier i Google <_<

Link to comment
Dela på andra sajter

Al Gore har stora ägarintressen i Google och nu sägs det att googles sök-algoritmer anpassas för att ignorera vissa sökord. Ordet " climategate " sägs ha ytterst varierande antal sökträffar dag från dag. Det känns läskigt. Al Gore har förutom intressen i google även intressen i cap-and-trade ... eller lättare förstått utsläppsrätter.

Om den här bomben briserar vill då inte jag ha aktier i Google <_<

JA fy tusan då blir det platt fall

Link to comment
Dela på andra sajter

Al Gore har stora ägarintressen i Google och nu sägs det att googles sök-algoritmer anpassas för att ignorera vissa sökord. Ordet " climategate " sägs ha ytterst varierande antal sökträffar dag från dag. Det känns läskigt. Al Gore har förutom intressen i google även intressen i cap-and-trade ... eller lättare förstått utsläppsrätter.

Om den här bomben briserar vill då inte jag ha aktier i Google <_<

Länk/källa som kan på något vis verifiera detta påstående om Googles sökalgoritm...?! Personligen tycker jag det låter som nonsens.

Google skulle aldrig riskera sin position som världsledande hemsida/internetgud på detta sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har köpt Google aktier!!

Vill ni hänga med så gör samma sak, Google är det största hotet mot Microsoft nånsin och jag tror nog att de kommer att klara det, Google och Apple kommer att dela upp marknaden mellan sig då det gäller mobiler och snart kommer Google Chrome OS!

The sky is the limit!!

/ Joe

Hade dom släppt ett nedbantat OS till PC som kunde emulera windowsapplikationer utan att lagga så hade jag trott på iden. Men då hade väl Microsoft stämt skjortan av dom

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar ingen roll vem som sitter högst upp på kullen

Om det är Microsoft, IBM, SUN, Apple eller Google så spårar alla ur när dom blir för stora

En sund konkurrens med flera på samma nivå är det bästa

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Gäsp.. :na:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu ser det ut som om amerikanska aktiemarknaden är på nedgång. Se t e x s&P500 som är aktieindex. Tror nog man ska vänta några månader och se hur det utvecklar sig.

PianoPele

En darrning vid ögonens möte

www.thaitribes.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick själv för ett år sen ca. in i Knowit 3500st på 17,40 och Boliden 1500st på 22,5 åker ur portföljen i mellandagarna pga. minimal tro på ökning

Har olika fonder oxå men dom får vara kvar på lååång sikt :dance1:

Är nöjd efer årets uppgång :drinks:

Mvh.Plätt

9 Dar kvar

:drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick själv för ett år sen ca. in i Knowit 3500st på 17,40 och Boliden 1500st på 22,5 åker ur portföljen i mellandagarna pga. minimal tro på ökning

Har olika fonder oxå men dom får vara kvar på lååång sikt :dance1:

Är nöjd efer årets uppgång :drinks:

Mvh.Plätt

9 Dar kvar

:drinks:

Jo det kan jag förstå om du köpte på de nivåerna!

Själv har jag Alliance Oil som "chans" aktie :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det kan jag förstå om du köpte på de nivåerna!

Själv har jag Alliance Oil som "chans" aktie :)

Knowit köpte jag i mellan dagarna 2008 och Boliden under Januari 2009.

Nu funderar jag på att satsa en del av vinsten på köpoptioner i Stora Enso.

Tror det är Storas tid som nu kommer efter mycket sarjat år.

Gäller en del av Knowit köp

20081218 Kl:15,30

Köpt 1573

Köpt 427

på 17,70

Köpar: Avanza

Bara att titta bakåt i historian om intresse skulle finnas

Vill ej lägga ut avräknings notan med mina personuppgifter tyvärr

:rtfm:

Mvh&Trevlig fortsättning på helgen

Plätt

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför lägger man in dessa totalt meningslösa inlägg typ "gäsp" i trådar? Så irriterande när man tror att det skrivits något nytt intressant i ett ämne och öppnar tråden bara för att konstatera nämnda obegåvade beteende.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har köpt Google aktier!!

Vill ni hänga med så gör samma sak, Google är det största hotet mot Microsoft nånsin och jag tror nog att de kommer att klara det, Google och Apple kommer att dela upp marknaden mellan sig då det gäller mobiler och snart kommer Google Chrome OS!

The sky is the limit!!

/ Joe

gött o se en sådan go trend i en aktie.

gäller bara använda sig av en lämplig trailing stop-loss o följa med o surfa på uppgången

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...