Jump to content
IGNORERAD

Luk Krung eller Hasip/Hasip


Fenrisulven

Recommended Posts

Fenrisulven

Ni som har barn har ni någon erfarenhet av "hudproblem" ???

Våran dotter 1½ år är liksom fläckvis vit på huden...det ser nästan ut som om hon är smutsig fast vit på vissa ställen...någon med erfarenhet av detta?

mvh Joachim/Tukta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

tycker ni ska gå till BVC imorgon (eller thai motsvarighet beroende på var ni befinner er)

så slipper ni fundera så mycket, ni kanske inte får nåt vettigt svar där men kan iaf få remiss till hudkliniken.

Tills dess kan ni ju kika på denna: http://huden.nu/dermatologen/

49 olika hudsjukdomar med bild.

Prova även http://huden.nu/fragor/ och se om liknande fall är beskrivna där...

Bra sajt som hjälpt mig...

Det där med huden kan ibland vara skitknepigt att få rätt diagnos o rätt behandling,

fick 3 olika diagnoser innan jag fick komma till hudkliniken,

finns nåt som heter vitligo där man saknar pigment, vet inte hur vita fläckar hon

har?  men som sagt, låt läkare titta på det, och hudkliniken har nog sett det mesta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Polarens lillebrorsa såg likadan ut för många år sedan. Dom sa att det var pigment.

Men ta en vända förbi BVC om dom inte redan sagt nått?!

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Våran dotter 1½ år är liksom fläckvis vit på huden...det ser nästan ut som om hon är smutsig fast vit på vissa ställen...någon med erfarenhet av detta?

Jag märkte att en gång när vår dotter skadat sig blev den "nya" huden nästan vit men det rättade till sig efter ett tag..

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ni som har barn har ni någon erfarenhet av "hudproblem" ???

Våran dotter 1½ år är liksom fläckvis vit på huden...det ser nästan ut som om hon är smutsig fast vit på vissa ställen...någon med erfarenhet av detta?

mvh Joachim/Tukta

Jag har en 18 årig son som är en enda stor vit fläck hela han , han är 100% Svensk & lagd åt det lite rödhåriga hållet , dom generna kommer lyckligtvis från mammans håll kan ja lyckligt annonsera!

Aldrig mer!! ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Tommy

Vår son Jimmy har endel vita fläckar på ben och armar, de är läkta skrapsår och gamla myggbett som han kliat på.

Som Islander skrev så går det över efter ett tag, troligen solbränna som fattas.

Men om det är mer än så, eller nåt annat, så är BVC en bra idé :idea2:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...