Jump to content
IGNORERAD

Lurad


sakaeo

Recommended Posts

Hej. Jag har en kommpis som varit två gånger i Thailand. Hans första besök var i Phuket i två veckor, andra veckan träffade han en underbar tjej på 7/11 som han blev mycket förtjust i. Dom var tillsammans i en vecka och hade det underbart tillsammans. Hon var ingen bartjej sa hon. Hon kom från HatYai där hennes familj bodde och hennes pappa har en gummiverkstad som går bra enligt henne.Han lovade att komma tillbaka till henne efter två månader, för det var inga problem med pengar, och han kunde resa när han ville för han sa att han har en egen firma med tio anställda. Jag vet att det är sant.Nu börjar nästa resa till Thailand och Phuket. Hon möter honom på flyplatsen med ett stort fång blommor, sen bär det i väg till hotellet i Phatong. Första vecka ska dom vara i Phuket, sedan skall dom åka och hälsa på föräldrarna i HatYai. Efter några dar i Phuket börjar hon prata om giftemål och det tycker min kommpis att det är OK för han är dökär i henne, då vill hon att dom köper Guld till henne så att hon kan visa upp för föräldrarna att hon har hittat en bra Farang med gott Hjärta. Inga problem för honom han har gott om pengar så dom köper GULD för 75000,THB.Nu skall dom åka till HatYai och träffa familjen. Först hem till huset som består av ett rum med ett litet kök, och toaleten utanför.Sen åker dom till pappans gummiverkstad som får plats med två bilar åt gången, när dom kommer så jobbar pappan med att byta däck på en bil, vad dom andra annställda är ser min kommpis inte, utan en annan thai som kommer och dominerar och talar om för pappan vad han ska göra.

Efter några dar i HatYai börjar Tjejen prata om att pappan vill utveckla sin rörelse i HatYai med en vekstad till.

Dom har hittat mark och ett hus på ett bra ställe. Men det kostar 1,milijon THB, om pappan står för 500000, och pojkvännen 500000 så kan han bli delägare. Det tyckte han var OK. För han skulle ju flytta till Thailand senare så det var ju bra att han byggde upp något nu. för att falla tillbaka på senare. Han lovade att föra över pengarna när han kom till Sverige. När Han kom hem förde han över pengarna till Thailand. Två månader efter sin hemkomst, med daglig kontakt med sin tjej. Så hade dom köpt nya verkstan med hus och utrustning.Nu var det dags för min kommpis att åka ner till Thailand igen efter tre månader, sista veckan hade inte tjejen svarat på telfon eller sms, så han blev lite orolig att nått hade hänt(tror jag ja). När han kom ner till Phuket och fortsatte till HatYai fanns vare gamla eller nya verkstan, och tjejen borta. Vad jag menar håll i plnånboken och kolla nogrant först vad som är verklig het först.

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sabura

    8

  • Farang

    5

  • BaBoo

    5

  • Welder

    3

Mest aktiva i denna tråd

Det dyker upp liknande berättelser då och då och ibland vet jag inte om man ska tro på dem eller om det bara är skrönor i olika former. Innehållet varierar inte nämnvärt och kontentan är alltid den samma.

Jag brukar välja att tro att det inte finns någon som kan bli så urbota dum och helt tappa kontakten med verkligheten bara för att man råkar träffa en ung tjej, vilket det oftast är åtminstone i jämförelse med "offret", och efter endast ett par veckor tillsammans ha kärat ner sig så till den milda grad.

Sedan kan de inte tömma sina konton tillräckligt snabbt i ett enfaldigt försök att på det viset få henne att förstå hur mycket han älskar henne och vad han är beredd att göra för att bevisa detta för henne. Ta reda på vad hon känner för honom är det sällan tal om. Eller hur man trivs tillsammans under en längre tid i ett villkorslöst och jämställt förhållande.

Att man kan falla för dessa vackra kvinnor kan jag mycket väl förstå. Det har jag gjort själv och vid ett flertal tillfällen har jag fallit för samma kvinna. Jag hoppas att få göra det igen åtskilliga gånger men om det blir för samma kvinna eller inte har jag i nuläget ingen aning om.

Men man läser dessa historier då och då så antagligen finns det de som verkligen beter sig så korkat. Vad det är som får dessa män, det är alltid män, att sluta använda sitt sunda förnuft övergår mitt förstånd.

Under de förhållanden som jag haft så har det bara i ett fall varit prat om att köpa dyrbara gåvor. Damen ifråga visade sig senare vara en bedragerska men jag kom på det i tid och det kostade mig 1,5 baht guld och lite bryderier när jag rannsakade mig själv efteråt.

I ingen av de andra relationerna har pengar varit något vi pratat om. Jag talar inte om vad jag tjänar och sprider inte pengar omkring mig. Jag är absolut inte snål men medveten om pengarnas värde och ser till att vi har det bra tillsammans ändå. Men vi har det bra även om vi går ut på en thairestaurang och äter för ca 100 baht. Trivseln med varandra skapar man inte med sedlar utan med omtanke och respekt för varandra.

Jag är generös med gåvor men det är sällan något som svider i plånboken. För att göra en lång historia kort så brukar jag köpa med mig några flaskor fin parfym och sedan står jag för de vardagliga sakerna vi kan behöva. Går vi och handlar och hon får syn på en väska eller ett par skor så får hon givetvis dem. Även smink och annat men i sammanhanget så är det ju inte några större summor.

Hon tar hand om mig och ser till att jag inte blir lurad av försäljare och annat och genom att vara tillsammans med henne så sparar jag en hel del mot om jag varit själv. Att då stå för de sakerna hon vill ha eller behöver ser jag som vanligt hyfs.

Om hon vill titta på någon såpa så får hon gärna göra det. Jag kan läsa en bok så länge. Går jag ner och handlar medan hon tittar på tv så gör det inte mig någonting att gå några hundra meter extra för att beställa en papaya-sallad till henne medan jag går och handlar. Jag vet vem jag ska gå till och hon känner igen mig och vet hur tjejen vill ha sin sallad.

När jag kommer tillbaka med salladen blir hon överlycklig och snart sitter hon och njuter framför tv:n med sin sallad. Jag tror inte att hon hade blivit gladare för ett halsband för 15000 baht än vad hon blev för salladen för 30 baht.

Min filosofi är att se till att göra henne lycklig och glad för då gör hon mig lycklig och glad. Jag är övertygad om att omtanke för varandra är värt mer än pengar. Jag har med största säkerhet mer pengar än henne men när det gäller omtanke för varandra är vi jämbördiga.

Om vi har någon framtid tillsammans vet jag inte. Vi har inte kommit så långt ännu och då har vi ändå varit tillsammans i elva månader sammanlagt och tre månader av dem i Thailand. Jag har inte bråttom att rusa in i en relation med någon som jag ännu inte känner tillräckligt väl. Det skulle väl de flesta av oss heller inte göra men det finns tydligen undantag och personligen har jag svårt att tycka synd om dem när de sedan gråter ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det dyker upp liknande berättelser då och då och ibland vet jag inte om man ska tro på dem eller om det bara är skrönor i olika former. Innehållet varierar inte nämnvärt och kontentan är alltid den samma.

Jag brukar välja att tro att det inte finns någon som kan bli så urbota dum och helt tappa kontakten med verkligheten bara för att man råkar träffa en ung tjej, vilket det oftast är åtminstone i jämförelse med "offret", och efter endast ett par veckor tillsammans ha kärat ner sig så till den milda grad.

Sedan kan de inte tömma sina konton tillräckligt snabbt i ett enfaldigt försök att på det viset få henne att förstå hur mycket han älskar henne och vad han är beredd att göra för att bevisa detta för henne. Ta reda på vad hon känner för honom är det sällan tal om. Eller hur man trivs tillsammans under en längre tid i ett villkorslöst och jämställt förhållande.

Att man kan falla för dessa vackra kvinnor kan jag mycket väl förstå. Det har jag gjort själv och vid ett flertal tillfällen har jag fallit för samma kvinna. Jag hoppas att få göra det igen åtskilliga gånger men om det blir för samma kvinna eller inte har jag i nuläget ingen aning om.

Men man läser dessa historier då och då så antagligen finns det de som verkligen beter sig så korkat. Vad det är som får dessa män, det är alltid män, att sluta använda sitt sunda förnuft övergår mitt förstånd.

Under de förhållanden som jag haft så har det bara i ett fall varit prat om att köpa dyrbara gåvor. Damen ifråga visade sig senare vara en bedragerska men jag kom på det i tid och det kostade mig 1,5 baht guld och lite bryderier när jag rannsakade mig själv efteråt.

I ingen av de andra relationerna har pengar varit något vi pratat om. Jag talar inte om vad jag tjänar och sprider inte pengar omkring mig. Jag är absolut inte snål men medveten om pengarnas värde och ser till att vi har det bra tillsammans ändå. Men vi har det bra även om vi går ut på en thairestaurang och äter för ca 100 baht. Trivseln med varandra skapar man inte med sedlar utan med omtanke och respekt för varandra.

Jag är generös med gåvor men det är sällan något som svider i plånboken. För att göra en lång historia kort så brukar jag köpa med mig några flaskor fin parfym och sedan står jag för de vardagliga sakerna vi kan behöva. Går vi och handlar och hon får syn på en väska eller ett par skor så får hon givetvis dem. Även smink och annat men i sammanhanget så är det ju inte några större summor.

Hon tar hand om mig och ser till att jag inte blir lurad av försäljare och annat och genom att vara tillsammans med henne så sparar jag en hel del mot om jag varit själv. Att då stå för de sakerna hon vill ha eller behöver ser jag som vanligt hyfs.

Om hon vill titta på någon såpa så får hon gärna göra det. Jag kan läsa en bok så länge. Går jag ner och handlar medan hon tittar på tv så gör det inte mig någonting att gå några hundra meter extra för att beställa en papaya-sallad till henne medan jag går och handlar. Jag vet vem jag ska gå till och hon känner igen mig och vet hur tjejen vill ha sin sallad.

När jag kommer tillbaka med salladen blir hon överlycklig och snart sitter hon och njuter framför tv:n med sin sallad. Jag tror inte att hon hade blivit gladare för ett halsband för 15000 baht än vad hon blev för salladen för 30 baht.

Min filosofi är att se till att göra henne lycklig och glad för då gör hon mig lycklig och glad. Jag är övertygad om att omtanke för varandra är värt mer än pengar. Jag har med största säkerhet mer pengar än henne men när det gäller omtanke för varandra är vi jämbördiga.

Om vi har någon framtid tillsammans vet jag inte. Vi har inte kommit så långt ännu och då har vi ändå varit tillsammans i elva månader sammanlagt och tre månader av dem i Thailand. Jag har inte bråttom att rusa in i en relation med någon som jag ännu inte känner tillräckligt väl. Det skulle väl de flesta av oss heller inte göra men det finns tydligen undantag och personligen har jag svårt att tycka synd om dem när de sedan gråter ut.

Är det en hund du pratar om eller??

Du måste väl för fan se till att betrakta din tjej som en människa??

Angående OP'en så är det väl ett troll eller ett klockrent fall av somnamna...

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det en hund du pratar om eller??

Du måste väl för fan se till att betrakta din tjej som en människa??

Angående OP'en så är det väl ett troll eller ett klockrent fall av somnamna...

/ Joe

Vad menar du nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Welder beskriver en relation med en hund!

Om hon är snäll så får hon..

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Welder beskriver en relation med en hund!

Om hon är snäll så får hon..

/ Joe

Jag har aldrig krävt någon motprestation varken före eller efter jag gett henne något.

Det tycker inte jag att man gör i en hälsosam relation. Man ger och man tar, ibland får man också ge efter.

Det är möjligt att du har en annorlunda syn än mig på hur man behandlar någon man tycker om.

Men att försöka få det till att jag på något vis skulle behandla henne illa är ett kraftigt övertramp.

Du har inte en aning om hur bra vi har det tillsammans även om jag nyss beskrivit det i korta ordalag.

Kanske säger din kommentar mer om din relation till hundar, vad vet jag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig krävt någon motprestation varken före eller efter jag gett henne något.

Det tycker inte jag att man gör i en hälsosam relation. Man ger och man tar, ibland får man också ge efter.

Det är möjligt att du har en annorlunda syn än mig på hur man behandlar någon man tycker om.

Men att försöka få det till att jag på något vis skulle behandla henne illa är ett kraftigt övertramp.

Du har inte en aning om hur bra vi har det tillsammans även om jag nyss beskrivit det i korta ordalag.

Kanske säger din kommentar mer om din relation till hundar, vad vet jag?

Behandla illa?? Det har jag väl aldrig sagt...

Jaq antar att du behandlar din tjej/hund helt ok!!

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det finns en hel del gubbar som efter att ha tillbringat en längre tid med darlingen i Thailand blir så nedkärade att de skickar stora summor, i många fall rakt ut i havet.

Ur ett psykolgiskt perspektiv är det inget märkligt. Känslomässigt störda individer som sällan får uppleva kärlek tappar helt koncepterna och förnuftet när då kärleken dyker upp.Det blir ett beroende som personen måste bevara till varje pris.

Därför är det extremt farligt för fel personer att kära ned sig över öronen i en thaitej utan att plocka hem henne.

Nu är ju mannen i detta exempel ganska välbärgad förmodligen så han har väl råd att bli blåst på stålarna.

Det är värre för de grabbarna som har vanliga kneg och tvångsmässigt tvingas skicka ganska stora summor till lögnaktiga thaitjejer.

Därför ska man se till att hålla huvudet kallt, särskilt när man har att göra med bartjejer.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Parasollkillen

Bra skrivit Welder :great: ...det låter som om du lever i den verkliga världen. Jag förstår vad du menar, hälsosam kärlek innebär att bry sig om varandra, det kan vara så enkelt som att dela tidningen på morgonen, att dela en stor pommes frites eller att köpa en sallad för 30 bath som du skrev. Det finns naturligtvis också tillfälle då det möjliggör presenter av större värde, men inte hela tiden och alltid.

Det är klart att ger jag något så vill jag ha tillbaka något också någon gång. Det krävs att tjejerna också visar att dom bryr sig och att dom vill satsa på en relation. Detta gäller alla tjejer oavsett om dom kommer från Thailand eller Sverige. Damerna är inte vaccinerade mot att slippa bry sig eller att inte bidra på något sätt någon gång...fast nu många tjejer tycks tro det. Att bara ösa ut pengar och aldrig få något tillbaka har jag väldigt lite förståelse för. Det händer i ganska många fall att en del herrar drabbas av en funktionsnedsättning i hjärnan när man kommer till Thailand och träffar dessa mycket vackra damer. Vi har väl kanske alla varit med om den vilda passionen i Thailand...frågan är bara hur var och en hanterat denna :whistle:

Många tjejer förväntar sig en stor dos av orealistisk hög Hollywood-romantik. I det verkliga livet så är det sällan man ser Celine Dion sjunga i vardagsrummet när man äter middag på kvällen och där klädslen består av smoking och långklänning varje kväll, åtminstone i mitt liv..En del herrar försöker svinga sig upp på denna höjd med sin dam men det är en väldigt liten grupp som lyckas då det förmodlingen krävs ett stort visa kort!

Dom flesta av oss har väl gått i skolan och lärt oss att läsa, skriva och räkna. Men är det någon här som fått en kurs i hur det går till i en relation i verkliga livet. Hur man uppför sig i en relation, hur man väljer rätt partner eller hur man blir en god make eller maka. Är det någon som lärt sig hur man bär sig åt när saker går snett :whistle:

BTT skriver att man skall vara försiktig med damerna annars är risken att man blir "blåst på stålarna" stor. Så är det nog.så grabbar var försiktiga men inte dumma mot damerna :great:

Joe...kunde vara kul om du vill berätta lite utförligare om hur du ser på saken!

Ha en fortsatt trevlig helg på er alla!

/Parasollkillen

Link to comment
Dela på andra sajter

Högst märkligt att hon bröt kontakten en vecka innan. Har han spenderat så mycket tidigare kunde det ju funnits mer att plocka :whistle:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Högst märkligt att hon bröt kontakten en vecka innan. Har han spenderat så mycket tidigare kunde det ju funnits mer att plocka whistle.gif

Antagligen hade hennes thaiman kommit hem. whistle.gif

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Högst märkligt att hon bröt kontakten en vecka innan. Har han spenderat så mycket tidigare kunde det ju funnits mer att plocka :whistle:

Kanske visste om att "fästmannen" skulle dyka upp...och då skulle bubblan spruckit. Så bättre att dra och slippa stå där och bli utskälld.

Och..vem vet...hon har kanske blåst fler på samma sätt?

Det finns många thaitjejer som dubblar, och ibland tripplar med pojkvänner. Får konstant pengar skickat till sig från flera olika pojkvänner som inte vet om att tjejen har fler killar. Det är absolut inte ovanligt! En del har t o m gjort det till deras business att lura dumma faranger och leva riktigt flott året om. Gäller bara att se till att pojkvännerna inte kommer samtidigt och att den ene hinner lämna tills den andre kommit.

Jag bevittnade en thaitjej som inte lyckades med den rätta tajmingen och det uppstod rejält bråk mellan killarna som trodde hon var just deras flickvän som de trodde var otrogen (vilket hon givetvis var konstant). Mitt ex talade om att tjejen gjort misstaget att inte komma ihåg när hennes pojkvän från Belgien skulle komma medans hon var tillsammans med en kille från USA. Förutom dessa två så var hon tillsammans med en ryss och fick ca 50 000 baht i månaden skickat till sig av dessa ovetande pojkvänner. Vem behöver jobba då och vem behöver vara bartjej om det finns faranger som är spån? Men men...töserna är duktiga på att lura upp faranger också...

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

Alla vi Thaillovers har nog blivit blåsta av sin första thai tjej som man träffade i en bar i ett onyktert tillstånd. Inte alla med en del tror jag. Jag blev mega blåst av mitt ex. stora summor. Men det är bara upp på" hästen "igen. Min andra Thai tjej träffade jag i Sverige och har varit gift med hon i 7 år och det fungerar mega bra

jap.gif Khun Lasse jap.gif

Det du uträttar i dag, det får du tillbaks i din framtid

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla vi Thaillovers har nog blivit blåsta av sin första thai tjej som man träffade i en bar i ett onyktert tillstånd. Inte alla med en del tror jag. Jag blev mega blåst av mitt ex. stora summor. Men det är bara upp på" hästen "igen. Min andra Thai tjej träffade jag i Sverige och har varit gift med hon i 7 år och det fungerar mega bra

jap.gif Khun Lasse jap.gif

Risken är tyvärr stor att bli blåst vad jag hört. Jag tycker faktiskt inte illa om thaitjejerna för det, då jag vet att en hel del män som köper sex är rejält sviniga. Ryssar, tyskar tillsammans med koreaner och inhemska thaimän står allmänt lågt i kurs. Jag har aldrig själv köpt några tjänster av någon thaikvinna (eller från någon annan kvinna av annan nationalitet heller för den delen).

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom är onekligen duktiga på att luras i Thailand lite varstans:

Tjuvar lurades i fälla

Världen 25 dec 11:50

14 efterlysta brottslingar i Thailand lurades i en fälla av den thailändska polisen. Hundratals falska gratulationsbrev skickades ut till efterspanade individer med budskapet att de vunnit storkovan i ett lotteri. Men i stället för att mötas av ett pris stor polisen och väntade på dem.

Enligt polisen trodde man inte på allvar att någon skulle låta sig luras så enkelt, meddelar Reuters.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste i Pattaya Mail för många år sen om en Thaitjej som kom och gick hand i hand med en sponsor från nåt arabland på Beach Roaden och helt plötsligt stod hon öga mot öga med annan sponsor från England eller vad han kom ifrån. Det blev ett riktigt rallarslagsmål mellan gubbarna, men hur historien slutade minns jag inte

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste i Pattaya Mail för många år sen om en Thaitjej som kom och gick hand i hand med en sponsor från nåt arabland på Beach Roaden och helt plötsligt stod hon öga mot öga med annan sponsor från England eller vad han kom ifrån. Det blev ett riktigt rallarslagsmål mellan gubbarna, men hur historien slutade minns jag inte

Jo det är det värsta för en thaitjej som kan hända, när 2 sponsorer kommer till Thailand samtidigt. Det är då som morsan brukar bli sjuk...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nere i Italien finns en hotellanläggning som delvis ägs och driva av svenska facket LO och sossarna brukar vara där mycket

Där fanns hela tiden en hel liga med Italienska män som underhöll svenska kvinnor som kom ner mot ersättning i olika former

Dom följde sina svenska "flickvänner" till flyget och väntade där en liten stund och tog emot nästa "flickvän" som dom tillbringade den mesta tiden med i 2 veckor till

Det värsta var dels att dessa svenska kvinnor var helt övertygade om att de var den "enda" tjejen i dessa mäns liv soch del att flera av dom hade en italiens fru och flera barn i en lägenhet inne i samhället Castiglione De la Piscaiya bara några kilometer bort

Påminner väldigt mycket om hur vissa tjejer i Thailand bedriver sina "affärer"

Har själv suttit och studerat dessa itailenska män och vilken taktik de kört, metoderna och de problem som uppstått

Dels när bokningarna "krockat" som ovan och dels när deras italienska fruar upptäckt att dom inte var tillsammans med sina manliga kompisar som dom sagt hemma.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt vad många privatspanare det finns på MPR.

Själv har jag fullt jobb med att hålla koll på mig själv icon_baggirl.gif

Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt vad många privatspanare det finns på MPR.

Själv har jag fullt jobb med att hålla koll på mig själv icon_baggirl.gif

Fritz...

Det måste vara jobbigt, men jag hoppas att du klarar det och mår bättre snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...