Jump to content
IGNORERAD

Bästa o billigaste fyllan i Thailand idag Fredag den 12:te (inte den 13:de)!?


S m i l e 1

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev Nicholas:

Mja. 

I Sverige har vi mintuu. 

Och det finns folk som dricker det faktiskt, tro det eller ej. 

 

Tror inte polkagrisstång är lika åtråvärt som black cock.

 

minttu-twist-polka.thumb.jpg.0eb28f2ed607a705ed45863ad8ef2c55.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 93
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Batting

    15

  • Risifrutti

    9

  • Mankan

    7

  • falukorven

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2021-03-12 at 22:59, skrev Alarik:

Ja men för fan

öppna flaskan och ta dig en jävel.

 

Nä då dricker jag hellre god whiskey och behåller Mekongflaskan som ett fint minne.
Ett minne från Whiskeylandet Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-03-13 at 00:38, skrev stefan5300:

Kan inte finna någon anledning till att dricka den dyngan igen, får kväljningar bara jag tänker på hur det smakade.

En ren sup äppelsmirnoff som sköljs ner med en klunk changöl passar mig bra.

Oj det var värst.... :grin:

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Batting:

Nä då dricker jag hellre god whiskey och behåller Mekongflaskan som ett fint minne.
Ett minne från Whiskeylandet Thailand.

Frukost med allt? Engelsk Amerikansk ? Europe ? Blandat kan du ge prisklasser ta Pandemin i Åtagande

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev ThaiTommy:

Frukost med allt? Engelsk Amerikansk ? Europe ? Blandat kan du ge prisklasser ta Pandemin i Åtagande

Om du ska försöka håna eller driva med folk se till att du gör rätt själv, du menar väl åtanke och inte åtagande.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ThaiTommy:

Frukost med allt? Engelsk Amerikansk ? Europe ? Blandat kan du ge prisklasser ta Pandemin i Åtagande

Det är liiite knepigt att alla alltid ska återkomma till dett med min frukost. 
Det finns folk här som inte hittar sina egna strumpor, men får dom i åratal stå till svars för det?
Jag hittade faktiskt inte någon anständig engelsk frukost under en 14:dagars semester i Pattaya, eh bör jag skämmas?
Tycker du det ThaiTommy?
Förklara i så fall varför!
 

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Batting:

Det är liiite knepigt att alla alltid ska återkomma till dett med min frukost. 
Det finns folk här som inte hittar sina egna strumpor, men får dom i åratal stå till svars för det?
Jag hittade faktiskt inte någon anständig engelsk frukost under en 14:dagars semester i Pattaya, eh bör jag skämmas?
Tycker du det ThaiTommy?
Förklara i så fall varför!
 

Var det första gången du var i I Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ThaiTommy:

Frukost med allt? Engelsk Amerikansk ? Europe ? Blandat kan du ge prisklasser ta Pandemin i Åtagande

Ytterligare en sak du bör lära dig om du ska mästra andra är när man ska använda stor bokstav, det klarar de flesta.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

Det är liiite knepigt att alla alltid ska återkomma till dett med min frukost. 
Det finns folk här som inte hittar sina egna strumpor, men får dom i åratal stå till svars för det?
Jag hittade faktiskt inte någon anständig engelsk frukost under en 14:dagars semester i Pattaya, eh bör jag skämmas?
Tycker du det ThaiTommy?
Förklara i så fall varför!
 

Ingen big deal när du skriver att du inte hittade någon anständig engelsk frukost på 14 dagar. Det kryllar av billiga ställen som säljer frukost för 99-250 bath och det tror jag du vet om. Problemet är att dom inte är något bra(subjektivt). Jag har käkat en ok frukost på Retox i bakfylleruset, men mer än så var det inte. Vill du ha riktigt bra frukost i Pattaya måste du besöka ett av dom få 5-stjärninga hotel som finns. Kostar lite mer, har besökt ett par och det kostade då mellan 500-700 bath för en riktigt bra frukost buffe.

 

Prova det nästa gång och jag lovar dig att du inte kommer att bli besviken. Jag kunde alltid skippa lunchen då jag var proppmätt fram till kvällsmiddagen.

 

Skicka in en bild på en fet frukostbuffe nästa gång du är i byn så kanske du slipper dessa gliringar:)

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Ingen big deal när du skriver att du inte hittade någon anständig engelsk frukost på 14 dagar. Det kryllar av billiga ställen som säljer frukost för 99-250 bath och det tror jag du vet om. Problemet är att dom inte är något bra(subjektivt). Jag har käkat en ok frukost på Retox i bakfylleruset, men mer än så var det inte. Vill du ha riktigt bra frukost i Pattaya måste du besöka ett av dom få 5-stjärninga hotel som finns. Kostar lite mer, har besökt ett par och det kostade då mellan 500-700 bath för en riktigt bra frukost buffe.

 

Prova det nästa gång och jag lovar dig att du inte kommer att bli besviken. Jag kunde alltid skippa lunchen då jag var proppmätt fram till kvällsmiddagen.

 

Skicka in en bild på en fet frukostbuffe nästa gång du är i byn så kanske du slipper dessa gliringar:)

 

 

 

2 timmar sedan, skrev Batting:

Det är liiite knepigt att alla alltid ska återkomma till dett med min frukost. 
Det finns folk här som inte hittar sina egna strumpor, men får dom i åratal stå till svars för det?
Jag hittade faktiskt inte någon anständig engelsk frukost under en 14:dagars semester i Pattaya, eh bör jag skämmas?
Tycker du det ThaiTommy?
Förklara i så fall varför!
 

Vem har ätit en Engelsk frukost?

Inte jag iallafall kommer så inte att bli heller.

Sen att käka på ett finare pang som är öppet mellan klockan 06:00 fram till 10:00 låter bara närigt...

Bättre att sova ut och var fit för nästa kväll..

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredagen den 20/3 så var det tydligen en oöppnad Hernö Gin (blå) som dotra nyss var hem och snodde ur barskåpet

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Rillex:

 

Vem har ätit en Engelsk frukost?

Inte jag iallafall kommer så inte att bli heller.

Sen att käka på ett finare pang som är öppet mellan klockan 06:00 fram till 10:00 låter bara närigt...

Bättre att sova ut och var fit för nästa kväll..

Äter inte heller "dyr" frukost varje morgon. Ibland funkar det vanliga hotellets buffe bra, om man bara vill ha en kaffe och lite tilltugg. Åker man med familj så prioriterar jag frukosten som Nr.1 Åker jag singel så skiter jag fullständigt i det.  Kan dock vara bra att ladda batterierna någon gång med en riktig schysst buffe och avsluta med en eller ett par Bloody Mary vid poolen.

 

Allt har sin tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Enis:

Fredagen den 20/3 så var det tydligen en oöppnad Hernö Gin (blå) som dotra nyss var hem och snodde ur barskåpet

 

/Enis

Vilket år? För under 2021 finns det ingen fredag 20/3... dock fanns det igår en fredag 19/3 🤪

 

/Enis (som luktat på glöggen och glömt att klockan passerat midnatt)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Enis:

Fredagen den 20/3 så var det tydligen en oöppnad Hernö Gin (blå) som dotra nyss var hem och snodde ur barskåpet

 

/Enis

Hade du någon tonic hemma också eller fick hon ordna med det på annat håll?

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev falukorven:

Hade du någon tonic hemma också eller fick hon ordna med det på annat håll?

Blev säkert swich. 😇

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Batting:

Nä då dricker jag hellre god whiskey och behåller Mekongflaskan som ett fint minne.
Ett minne från Whiskeylandet Thailand.

Ett tips i all välmening.

Du kan faktiskt behålla flaskan fast du använt innehållet.

Om du, efter att ha testat, inte gillar smaken

kan du t ex, så här i pandemitider, ha Mekongen till att desinficera händerna.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev ThaiTommy:

Var det första gången du var i I Thailand?

Nä, och vad har det med saken att göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev ThaiTommy:

Frukost med allt? Engelsk Amerikansk ? Europe ? Blandat kan du ge prisklasser ta Pandemin i Åtagande

Har du rökt på nu igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Ingen big deal när du skriver att du inte hittade någon anständig engelsk frukost på 14 dagar. Det kryllar av billiga ställen som säljer frukost för 99-250 bath och det tror jag du vet om. Problemet är att dom inte är något bra(subjektivt). Jag har käkat en ok frukost på Retox i bakfylleruset, men mer än så var det inte. Vill du ha riktigt bra frukost i Pattaya måste du besöka ett av dom få 5-stjärninga hotel som finns. Kostar lite mer, har besökt ett par och det kostade då mellan 500-700 bath för en riktigt bra frukost buffe.

 

Prova det nästa gång och jag lovar dig att du inte kommer att bli besviken. Jag kunde alltid skippa lunchen då jag var proppmätt fram till kvällsmiddagen.

 

Skicka in en bild på en fet frukostbuffe nästa gång du är i byn så kanske du slipper dessa gliringar:)

 

 

Du tror alltså att jag ägnade hela min semester åt att leta efter en frukost?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Batting:

Du tror alltså att jag ägnade hela min semester åt att leta efter en frukost?

Men, va fan... Tröttnar du inte själv på detta? Du är ju som BTT, du håller ju själv liv i tjafset.

 

Mitt tips är att ignorera de som tjafsar om detta, och fortsätt med dina kåserier istället. De är ju riktigt trevliga. Om du inte gillar tjafset....

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Alarik:

Ett tips i all välmening.

Du kan faktiskt behålla flaskan fast du använt innehållet.

Om du, efter att ha testat, inte gillar smaken

kan du t ex, så här i pandemitider, ha Mekongen till att desinficera händerna.

Att ha tomma spritflaskor i barskåpet låter lite, ja jag vet inte, något som en 13-årig Batting skulle kunna ha gjort.  :559bdc410ef75_thatdoodisuptosomething:

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frogfish:

Men, va fan... Tröttnar du inte själv på detta? Du är ju som BTT, du håller ju själv liv i tjafset.

 

Mitt tips är att ignorera de som tjafsar om detta, och fortsätt med dina kåserier istället. De är ju riktigt trevliga. Om du inte gillar tjafset....

Jo du har givetvis rätt, men det är inte så lätt att låta bli.
Det tror jag nog att du känner till, annars skulle du t.ex. inte skrivit det där.
Det blir ju speciellt svårt att inte svara när folk verkar rent dumma i huvudet.
Dom vill man gärna släpa fram i ljuset!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Batting:

Det blir ju speciellt svårt att inte svara när folk verkar rent dumma i huvudet.
Dom vill man gärna släpa fram i ljuset!

Kanske därför du får en del citeringar på dina inlägg...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Batting:

Jo du har givetvis rätt, men det är inte så lätt att låta bli.
Det tror jag nog att du känner till, annars skulle du t.ex. inte skrivit det där.
Det blir ju speciellt svårt att inte svara när folk verkar rent dumma i huvudet.
Dom vill man gärna släpa fram i ljuset!

Men då ska du inte klaga på tjafset eftersom du är med och driver det.

Sluta hugga på varje metmask som dinglas, de sitter ju bara och garvar.

 

Men du gör som du vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev falukorven:

Hade du någon tonic hemma också eller fick hon ordna med det på annat håll?

de fråga hon inte efter de skulle säkert shotta skiten

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...