Jump to content
IGNORERAD

Bästa o billigaste fyllan i Thailand idag Fredag den 12:te (inte den 13:de)!?


S m i l e 1

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Batting:

Jag köpte med mig en Mekong som souvenir från Thailand, kul att ha i barskåpet.
Vad smakar det egentligen?
Jag har hör de mest fasansfulla beskrivningar, är det verkligen så illa?
Vad skulle egentligen hänt för att ni skulle ta till en flaska Mekong?

 

Ja men för fan

öppna flaskan och ta dig en jävel.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 93
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Batting

    15

  • Risifrutti

    9

  • Mankan

    7

  • Enis

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev Batting:

Jag köpte med mig en Mekong som souvenir från Thailand, kul att ha i barskåpet.
Vad smakar det egentligen?
Jag har hör de mest fasansfulla beskrivningar, är det verkligen så illa?
Vad skulle egentligen hänt för att ni skulle ta till en flaska Mekong?

 

Kan inte finna någon anledning till att dricka den dyngan igen, får kväljningar bara jag tänker på hur det smakade.

En ren sup äppelsmirnoff som sköljs ner med en klunk changöl passar mig bra.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
2 timmar sedan, skrev Alarik:

Ja men för fan

öppna flaskan och ta dig en jävel.

 

Mekongen far inte bli gammal Finns ett sista datum pa insidan etiketten , blir den for gammal blir den giftig

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
34 minuter sedan, skrev stefan5300:

Kan inte finna någon anledning till att dricka den dyngan igen, får kväljningar bara jag tänker på hur det smakade.

En ren sup äppelsmirnoff som sköljs ner med en klunk changöl passar mig bra.

Nej fy satan for ett ravgift   pa 70 och 80 talet drack man litervis av skiten varje dag

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Nej fy satan for ett ravgift   pa 70 och 80 talet drack man litervis av skiten varje dag

Jepp med coke och en skvätt lipo🤮.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 hours ago, falukorven said:

Vad är Sin Sod för något? 

När man vaknar upp efter en rejäl fylla och inser att man fått en svärmor man givit alla pengar till.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Glöm att få tag på en bra IPA uppe bland gurkorna. Se till att ha kylen fylld med Chang så klarar man ett par dagar innan bussresan ner till paradiset igen.

Det finns IPA på makro då de är väl bara att bunkra lite. Billigt är det förstås inte

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Mekongen far inte bli gammal Finns ett sista datum pa insidan etiketten , blir den for gammal blir den giftig

Men om man ser vad det står på insidan av etiketten så är det ju redan försent...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Mekongen far inte bli gammal Finns ett sista datum pa insidan etiketten , blir den for gammal blir den giftig

Att Mekong smakar illa är väl ställt bortom allt rimligt tvivel, men att den skulle bli giftig bara sådär vid ett visst klockslag ser jag som väldigt tveksamt.

 

Men vad vet jag, här brukar spriten inte bli gammal🍻

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste gången jag var på jakt efter "billigaste fyllan" var när jag pluggade; då behövde jag ibland byta ut mina Falcon Export mot Tyskt Lantvin för att få några köttbullar på makaronerna, åtminstone 2 kvällar i veckan.

 

Numera är jag faktiskt inte på jakt efter någon fylla överhuvudtaget; den är mer en oundviklig bieffekt när man, som förra helgen, ger sig ut till Nana på eftermiddagen och aldrig förstått konceptet med "varannan vatten".

 

Jag har inga problem att ta en liten Lao Kao om det bjuds på någon Songkrantillställning i byn, en Saengsom/Soda på ett budgetbröllop eller några Chang/Leo när man är ute i goda vänners lag; då är det ju sällskapet som är det viktiga och inte ölsmaken i sig. Jag skulle dock aldrig köpa det för att dricka hemma. "Billigt" och "bra" går väldigt sällan ihop och det gäller i allra högsta grad dricka. En god öl är nog det bästa man någonsin kan stoppa i sig så ska man sitta hemma och njuta får det vara värt några Baht extra. Om man inte bor mitt ute i spenaten, är väldigt fattig, konsumerar öl varje dag eller bara dricker för berusningen så finns det inga skäl att köpa någon öl tappad i Thailand; idag finns det ett enormt ölutbud och priserna blir alltmer rimliga. I kvällens Gott & Blandat utbud har jag tre burkar som är under 100 Baht.

 

6.thumb.jpg.1d1fd174bc1dab69a9fbe6b3f024991a.jpg

 

  Hoegaarden är nästan nere på Thai-Heineken nivå med 69 Baht för en 33:a och 99 Baht för 50 cl. Jag antar det beror på att de numera bryggs i Korea.

 

1.thumb.jpg.0615c9ff8564142cf2f144a789ed1762.jpg

 

De flesta riktigt bra IPA ligger fortfarande på närmare 200 Baht för en 33:a men känns som att det finns alltfler riktigt bra som börjar komma ned mot svenska priser. Det blir ändå knappt 1,000 Baht mer än att dricka Thaiöl och det är en kostnad jag gärna tar en gång i veckan. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Vem fan tar Tramadol för en bakfylla? Då har man andra psykiska besvär. Det räcker med en 6:a starkt eller en chang så är man på banan igen.

Avsluta kvällen med minst 1 liter vatten och en ibuprofen när man lägger sig så blir det inte så jävligt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Mankan:

Det finns IPA på makro då de är väl bara att bunkra lite. Billigt är det förstås inte

Du läste nog inte riktigt vad jag skrev. Ute bland gurkorna fanns det inget makro. I så fall låg den i Ubon Ratchathani ca 15 mil ifrån. Närmaste 7/11 ligger ca 40 min ifrån med moppe så ett par kalla Heiniken var guld värt när man kom dit. Lao kaow fanns i byboden , men inget jag skulle dricka ens mot betalning.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Avsluta kvällen med minst 1 liter vatten och en ibuprofen när man lägger sig så blir det inte så jävligt. 

Lite skillnad på Tramadol och ibuprofen:) Tiffy brukar göra jobbet så det räcker för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Risifrutti:

Lite skillnad på Tramadol och ibuprofen:) Tiffy brukar göra jobbet så det räcker för mig.

Tiffy innehåller väl paracetamol vilket är direkt skadligt i samband med alkohol så ingen bra kombo. 

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev LTD:

Tiffy innehåller väl paracetamol vilket är direkt skadligt i samband med alkohol så ingen bra kombo. 

Det funkar och alkohol är ju skadligt i sig så det känns som att det kvittar. Bättre än att ta opiater i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
9 timmar sedan, skrev Atom:

Senaste gången jag var på jakt efter "billigaste fyllan" var när jag pluggade; då behövde jag ibland byta ut mina Falcon Export mot Tyskt Lantvin för att få några köttbullar på makaronerna, åtminstone 2 kvällar i veckan.

 

Numera är jag faktiskt inte på jakt efter någon fylla överhuvudtaget; den är mer en oundviklig bieffekt när man, som förra helgen, ger sig ut till Nana på eftermiddagen och aldrig förstått konceptet med "varannan vatten".

 

Jag har inga problem att ta en liten Lao Kao om det bjuds på någon Songkrantillställning i byn, en Saengsom/Soda på ett budgetbröllop eller några Chang/Leo när man är ute i goda vänners lag; då är det ju sällskapet som är det viktiga och inte ölsmaken i sig. Jag skulle dock aldrig köpa det för att dricka hemma. "Billigt" och "bra" går väldigt sällan ihop och det gäller i allra högsta grad dricka. En god öl är nog det bästa man någonsin kan stoppa i sig så ska man sitta hemma och njuta får det vara värt några Baht extra. Om man inte bor mitt ute i spenaten, är väldigt fattig, konsumerar öl varje dag eller bara dricker för berusningen så finns det inga skäl att köpa någon öl tappad i Thailand; idag finns det ett enormt ölutbud och priserna blir alltmer rimliga. I kvällens Gott & Blandat utbud har jag tre burkar som är under 100 Baht.

 

6.thumb.jpg.1d1fd174bc1dab69a9fbe6b3f024991a.jpg

 

  Hoegaarden är nästan nere på Thai-Heineken nivå med 69 Baht för en 33:a och 99 Baht för 50 cl. Jag antar det beror på att de numera bryggs i Korea.

 

1.thumb.jpg.0615c9ff8564142cf2f144a789ed1762.jpg

 

De flesta riktigt bra IPA ligger fortfarande på närmare 200 Baht för en 33:a men känns som att det finns alltfler riktigt bra som börjar komma ned mot svenska priser. Det blir ändå knappt 1,000 Baht mer än att dricka Thaiöl och det är en kostnad jag gärna tar en gång i veckan. 

Det är ju bra att du väljer de lite bättre Sorterna när du dricker, men du väljer nana som Festplats 🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-03-12 at 21:12, skrev Risifrutti:

Glöm att få tag på en bra IPA uppe bland gurkorna. Se till att ha kylen fylld med Chang så klarar man ett par dagar innan bussresan ner till paradiset igen.

Bussen? Skulle jag föreslå för frugan att vi skulle ta bussen från Udon till Bangkok så skulle hon vilja skiljas. 🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev falukorven:

Bussen? Skulle jag föreslå för frugan att vi skulle ta bussen från Udon till Bangkok så skulle hon vilja skiljas. 🤣

kom inga papper efter Harry potter piken 🤣

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Det funkar och alkohol är ju skadligt i sig så det känns som att det kvittar. Bättre än att ta opiater i alla fall.

Läs lite om alkohol och paracetamol. 

Grymt skadlig kombo för levern. 

Betydligt bättre med ibuprofen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, conservator said:

Det är ju bra att du väljer de lite bättre Sorterna när du dricker, men du väljer nana som Festplats 🤔

Ska väl erkänna att jag inte är någon större konnässör angående utelivet i Bangkok, även ett Covid-fritt år blir det nog bara en utgång i kvartalet. Jag vet inte när du var ute i Bangkok senast men bland de västerlänningar jag känner i Bangkok så menas inte Nana Plaza när man går ut på Nana, även om kvällen givetvis kan avslutas där. Finns rätt många hyfsade pubar med bra ölutbud och även en del anständiga restauranger en bit ned på soien.

 

Från utgången i lördags kan också rapporteras att en klassisk pub för MPR-träffar, The Australian, är ytterligare ett offer för Covid-paniken och har klappat igen. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Enis:

kom inga papper efter Harry potter piken 🤣

 

Enis

Nä det gjorde det inte.. 555

Link to comment
Dela på andra sajter

7 hours ago, Atom said:

Från utgången i lördags kan också rapporteras att en klassisk pub för MPR-träffar, The Australian, är ytterligare ett offer för Covid-paniken och har klappat igen. 

Det var tråkigt att höra, bra after-work bar under många år. Hela soi 11 kändes allt tristare redan innan covid, vi får se vad som återuppstår efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 3/12/2021 at 8:53 AM, Alarik said:

Skulle kunna bli en storsäljare i Sverige som substitut för Gambiaresorna för damer önskande en ordentlig fylla.

 

Mja. 

I Sverige har vi mintuu. 

Och det finns folk som dricker det faktiskt, tro det eller ej. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Nicholas:

Mja. 

I Sverige har vi mintuu. 

Och det finns folk som dricker det faktiskt, tro det eller ej. 

 

Fan jag som trodde Minttu var Finskt. Helt ok smak för övrigt. Minttu black gillar jag dock bättre. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...