Jump to content
IGNORERAD

Svensk f.d. turistpolis åkte fast i Pattaya


Clash

Recommended Posts

Förstår inte varför ni är så negativa? :whistle:

En svensk man som flyttar till Pattaya, och sedan arbetar gratis som leksakspolis utan några som helst rättigheter.

På fyllan kör han jättefort med sin pickup och använder det eget inköpta bllinkljuset med tillhörande siren, tutut,, han fantiserar antagligen om att han jagar bovar och är polis på riktigt.

Helt normalt ..eller.nja kanske inte.eller. :unsure:

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Under artikeln finns ju flera exempel på smarta "hobbypoliser"

Tror dock man skall passa sig för att dra alla över en kam

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara en idi*t i mängden här från olika länder.

Det kommer snart en fåne från ett annat land och övertrumfar den här gentlemannens äventyr.

Det var väl någon fåne till barägare nere i Phuket, här på Mpr, som ville bli turistpolis.. Han som inte uppskattade bargäster med för stor åldersskillnad till sina damer.. Så var inte så säker på att det inte blir någon svensk fåne även nästa gång.. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Men snälla herr konstapel.. när jag började köra var jag inte alls full.

Men alldeles nyss upptäckte jag att jag kände mig konstig och bestämde mig för att parkera på närmaste parkeringsplats.

För att varna andra satte jag naturligtvis, min gamla allmänskyddande vana trogen, på mina varningssirener och det var då Herr konstapel kom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen en gammal ykesmilitär, från Stockholm

Typiskt stockholmare.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Aladdin Sane

Man blir ju inte direkt överraskad. Den här typen av "jobb" verkar dra till sig rötägg.

Lägg ner turistpolisen, börja om och gör rätt. Kontrollen på vilka som antas måste vara hårdare. Detta gäller både faranger och thailändare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Typiskt stockholmare.

BONNLÄPP :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man blir ju inte direkt överraskad. Den här typen av "jobb" verkar dra till sig rötägg.

Lägg ner turistpolisen, börja om och gör rätt. Kontrollen på vilka som antas måste vara hårdare. Detta gäller både faranger och thailändare.

Med tanke på vad man läser om olika thailändska poliser på detta forumet framträder turistpoliserna som rena lammungarna ju !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Under artikeln finns ju flera exempel på smarta "hobbypoliser"

Tror dock man skall passa sig för att dra alla över en kam

Exactemente, de är endast exempel på enskilda individer och tyvärr så består ju poliskåren av en massa sådana.

Det kan oxå vara ren otur som är inblandad.

Fd skolpolisen Arne Niggersson

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte varför ni är så negativa? :whistle:

En svensk man som flyttar till Pattaya, och sedan arbetar gratis som leksakspolis utan några som helst rättigheter.

På fyllan kör han jättefort med sin pickup och använder det eget inköpta bllinkljuset med tillhörande siren, tutut,, han fantiserar antagligen om att han jagar bovar och är polis på riktigt.

Helt normalt ..eller.nja kanske inte.eller. :unsure:

Var tvungen att läsa länken efter ditt inlägg, jösses sicken tomte, passar bra i juletider :drinks:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på vad man läser om olika thailändska poliser på detta forumet framträder turistpoliserna som rena lammungarna ju !

Japp, lammkött ska det vara.

Gourmeten 2much.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Man blir ju inte direkt överraskad. Den här typen av "jobb" verkar dra till sig rötägg.

Lägg ner turistpolisen, börja om och gör rätt. Kontrollen på vilka som antas måste vara hårdare. Detta gäller både faranger och thailändare.

För att inte tala om vilka rötägg den "riktiga" thaipolisen drar till sig så är det kanske bättre att börja med dem. :o

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att inte tala om vilka rötägg den "riktiga" thaipolisen drar till sig så är det kanske bättre att börja med dem. :o

En intressant fråga är ju om dom är på det viset när dom påbörjar sin tjänst, eller lär sig senare av luttrade kollegor... lärs det ut på polisskolan tro ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

BONNLÄPP :whistle:

Säger han som har en bild sittande på en snöskoter. HaHaHa

Nähe drar till Thailand om en stund, Hare så kul ;)

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

En intressant fråga är ju om dom är på det viset när dom påbörjar sin tjänst, eller lär sig senare av luttrade kollegor... lärs det ut på polisskolan tro ;)

Herr Chang har talat.

Ja man kan ju undra om korruptionsteori står på schemat och i så fall ur vilken synvinkel. Jag har en god vän som läste till jurist och enligt honom fick de ingen utbildning i hur man motverkar korruption.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man kan ju undra om korruptionsteori står på schemat och i så fall ur vilken synvinkel. Jag har en god vän som läste till jurist och enligt honom fick de ingen utbildning i hur man motverkar korruption.

Tror inte det behövs någon kurs i korruptionskunskap, den finns med från början.

För att komma in på polisskolan skall man ha fullgjort värnplikt, men det går lika bra om man har näsra eller rik släkt i polisväsendet. :diablo:

Efter fullgjord skolgång har man RÄTT till anställning, men, det kostar, först skall man ställas i kö. Den som står högst upp på listan skall upp med runt 100 000 till polischefen i aktuellt distrikt (dyrare i stora städer, billigare i små), har man inte det eller kan låna ihop av släkten stannar kön, ingen kommer in med påföljd av att de står lite längre ner på listan skaffar fram kulorna och vips är nr 1 inne, dock skyldig sina blivande kollegor lite guld men det fixar man snabbt med ett par "lagliga" razzior. Och så fortgår det. "round and round it goess" och hela tiden skall "big boss Police" ha en del av kakan så Dit siktar mången med "ambition"

Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som aldrig kört moppe i Thailand med några bira innanför västen kastar första stenen:-)

Mvh Janne

Förstår inte varför ni är så negativa? :whistle:

En svensk man som flyttar till Pattaya, och sedan arbetar gratis som leksakspolis utan några som helst rättigheter.

På fyllan kör han jättefort med sin pickup och använder det eget inköpta bllinkljuset med tillhörande siren, tutut,, han fantiserar antagligen om att han jagar bovar och är polis på riktigt.

Helt normalt ..eller.nja kanske inte.eller. :unsure:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...