Jump to content
IGNORED

Idag är jag ledsen för att.. :-(

Enis

Recommended Posts

65Selander
5 minutes ago, Dolemon said:

Är ledsen med för barnet å föräldrarna med som förlorar ett barn

I den lilla "by" jag bor är det 30km/t dygnet runt för bi skolan.

Jag är ute och går mycket nu för att förbättra hälsan, och man är mycket förvånad när det kommer småbarns föräldrar och fräser för bi mer än 50km/t där det är 30km/t  deras egna barn går i denna skola.

Hur är människan funtad igentligen

Mvh.  gubb grinig Dolemon i detta fall

Polisen skriver samma sak vid varje skolstart på hösten här i stockholm att de som åker på böter är föräldrar till barnen.

• Ge karma 3
  • Tråkigt 3
  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Amigo

33

• Risifrutti

16

• Alarik

8

• berlitz

6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I dag är jag sur för att i går var sista dagen som jag var mellan 70 och 80 år. Nu är jag mellan 80 och 90 år. Born41

Inte bara idag som jag är ledsen,,  Köpte nya sommasulor som monterades förra veckan på mina gamla fälgar ( en var dock ny då jag hade inhandlat 2st extra fälgar för ett antal år sedan pga av oak

Ytterligare en bekant som har lagt näsan i vädret i denna, enligt vissa, ickesjukdom. Han skrev på fejan för några dagar sedan att han var på bättringsvägen efter fem veckors sjukdom men idag ork

Posted Images

Alarik
1 timme sedan, skrev Dolemon:

Är ledsen med för barnet å föräldrarna med som förlorar ett barn

I den lilla "by" jag bor är det 30km/t dygnet runt för bi skolan.

Jag är ute och går mycket nu för att förbättra hälsan, och man är mycket förvånad när det kommer småbarns föräldrar och fräser för bi mer än 50km/t där det är 30km/t  deras egna barn går i denna skola.

Hur är människan funtad igentligen

Mvh.  gubb grinig Dolemon i detta fall

Har själv gjort den reflektionen.

Föräldrar som är sent ute mer eller mindre slänger av barnen och så gasen i botten därifrån.

Otroligt.

• Ge karma 2
  • Tråkigt 1

Dolemon
1 timme sedan, skrev Alarik:

Har själv gjort den reflektionen.

Föräldrar som är sent ute mer eller mindre slänger av barnen och så gasen i botten därifrån.

Otroligt.

Idetta fall där jag bor samt skolan ligger vid en genomfart i byn, så bilarna med föräldrarna bakom ratten passerar som inget hänt mitt på dagen när skolan har rast, kan dom passera som vanligt.

Själv önskar jag fartkameror vid skolor där dom yngre går typ klass 1-6 

• Ge karma 2
Enis

Fick reda på att en fd granne och klasskamrat till mig gick bort i Fredags

/Enis

• Gilla 1
  • Tråkigt 7

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Tommy
Posted (edited)
On 2021-04-27 at 12:53, skrev Alarik:

Det som inte borde få hända.

Ett barn som blev påkört av en lastbil utanför en förskola i Krokom har avlidit.

Min yngre bror blev påkörd av en Volvo PV i byn där vi bodde då, och jag bor i nu, han flög som en vante och klarade sej med ett brutet ben...

Brorsan var 3-4 år gammal, så det är strax över 50 år sedan.

Vår gamla far (då 32) kämpade mot kommunen och lyckades få dem att sänka hastigheten genom byn till 50km/h, från 70...

Idag är det 30-gräns genom hela samhället och sedan säkert 40 år finns det trottoarer, det fanns inte 1969...

Allt blir inte sämre!

MVH

Edited by Tommy
  • Ge karma 4

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dolemon
11 timmar sedan, skrev Tommy:

Min yngre bror blev påkörd av en Volvo PV i byn där vi bodde då, och jag bor i nu, han flög som en vante och klarade sej med ett brutet ben...

Brorsan var 3-4 år gammal, så det är strax över 50 år sedan.

Vår gamla far (då 32) kämpade mot kommunen och lyckades få dem att sänka hastigheten genom byn till 50km/h, från 70...

Idag är det 30-gräns genom hela samhället och sedan säkert 40 år finns det trottoarer, det fanns inte 1969...

Allt blir inte sämre!

MVH

Men allt skulle vara mycket bättre om folk respekterade hastigheten utanför småskolor

1530377275_30Km.thumb.jpg.ffdbedf17af1c407954ea469e0bafa6e.jpg

där dom yngre barnen går årskurs 1-6

• Ge karma 3
  • Wai 1
  • Fint 1
Amigo

Vilket skit, först tvingar man en att flytta, sen används flytten som argument för att bestrida!

Hyrekontrakt är skrivet med Lindbäcks fastigheter i Piteå som har ca 478 lägenheter i Piteå!

Det här är bara jävelskap och skit! Hur jävla starka bevis måste man ha?????

dump_yttrande.JPG.1e2f621d8c9a26469e38c00b29694141.JPG

• Ojojoj 4
  • Tråkigt 3

--- Karma är garanterat---

HuaHindinnge
10 minuter sedan, skrev Amigo:

Vilket skit, först tvingar man en att flytta, sen används flytten som argument för att bestrida!

Hyrekontrakt är skrivet med Lindbäcks fastigheter i Piteå som har ca 478 lägenheter i Piteå!

Gör en ny ansökan efter att du har flyttat, typ i september. Då fungerar säkert försörjningskravet.

• Ge karma 2
Alarik
18 minuter sedan, skrev Amigo:

Märkligt att du skall redogöra för varför du tänkt flytta till Piteå.

Amigo
12 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Gör en ny ansökan efter att du har flyttat, typ i september. Då fungerar säkert försörjningskravet.

Har tänk köra in i kaklet, ny ansökan tar minst ett år. Detta handläggs snabbt, min yttrande ska in 18. maj senast. Citerar:

Vill du lägga till något ska ditt yttrande komma in till domstolen senast den 18 maj 2021.
När tiden har gått ut kommer domstolen att avgöra målet på det material som då finns.

Kan lätt motbevisa deras argument, skickar in en bekräftelse om uppsägning och de kan läsa på nätet eller ringa dem, om hur seriös Lindbäcks är. Enbart jävleskap anser jag. Det är ju alltid praktiska saker med flytt, när nya lyan blir ledig, uppsägning etc.

10 minuter sedan, skrev Alarik:

Märkligt att du skall redogöra för varför du tänkt flytta till Piteå.

Just, fattar inte vad de har med saken att göra? Att de underkänner hyreskontraktet också? Hur jävla starka bevis man ska ha då?

Risifrutti
On 2021-05-02 at 21:03, skrev Enis:

Fick reda på att en fd granne och klasskamrat till mig gick bort i Fredags

/Enis

Två stycken fd inne bandy polare som jag låg i Umeå med, och på den tiden var vi garanterat eliten i Sverige. Corona skiten tog dom. Tråkigt som fan, så var rädda om er därute.

• Tråkigt 1
Alarik
Posted (edited)
16 minuter sedan, skrev Amigo:

Har tänk köra in i kaklet, ny ansökan tar minst ett år. Detta handläggs snabbt, min yttrande ska in 18. maj senast. Citerar:

Vill du lägga till något ska ditt yttrande komma in till domstolen senast den 18 maj 2021.
När tiden har gått ut kommer domstolen att avgöra målet på det material som då finns.

Kan lätt motbevisa deras argument, skickar in en bekräftelse om uppsägning och de kan läsa på nätet eller ringa dem, om hur seriös Lindbäcks är. Enbart jävleskap anser jag. Det är ju alltid praktiska saker med flytt, när nya lyan blir ledig, uppsägning etc.

Just, fattar inte vad de har med saken att göra? Att de underkänner hyreskontraktet också? Hur jävla starka bevis man ska ha då?

Ett tips i all välmening.

Ta kontakt med @thaikonsult och få deras hjälp

innan du stångat dig blodig mot byråkratins väderkvarnar.

Edited by Alarik
  • Ge karma 3
  • Fint 1

Amigo
7 minuter sedan, skrev Alarik:

Ett tips i all välmening.

Ta kontakt med Thaikonsult och få deras hjälp

innan du stångat dig blodig mot byråkratins väderkvarnar.

Har lite hjälp av en polare, han har kandidatexamen i juridik och är Professor i sociologi med inriktning på kvantitativ metod Sociologiska institutionen Uppsala universitet. Men tack, skulle ha tagit hjälp från början, vet inte om han kan hjälpa så mycket i nuläget. En sista yttrande av mig! (om Migrationsverket inte tar det till högsta migrationsrätten, och om den tas upp där ens?)

Alarik
1 minut sedan, skrev Amigo:

Har lite hjälp av en polare, han har kandidatexamen i juridik och är Professor i sociologi med inriktning på kvantitativ metod Sociologiska institutionen Uppsala universitet. Men tack, skulle ha tagit hjälp från början, vet inte om han kan hjälpa så mycket i nuläget. En sista yttrande av mig! (om Migrationsverket inte tar det till högsta migrationsrätten, och om den tas upp där ens?)

Mot Migrationsverket är det typ Thaikonsult som har specialkompetens.

Se till att göra allt rätt fortsättningsvis så kommer det att lösa sig till sist även om det tyvärr kan ta sin tid. 

• Ge karma 2

Amigo
7 minuter sedan, skrev Alarik:

Mot Migrationsverket är det typ Thaikonsult som har specialkompetens.

Se till att göra allt rätt fortsättningsvis så kommer det att lösa sig till sist även om det tyvärr kan ta sin tid. 

Jag skickar in bekräftelsen om uppsägning av nuvarande lägenhet, ber rätten skjuta upp beslutet tills jag folkbokförd mig där uppe. Förklarar att de var omöjligt att hitta en bostad här nere inom ramen på min inkomst och pga för lite köpoäng för att bli erbjuden en annan lägenhet. Sen får de ta belsutet med dessa dokument. Ändras inte belsutet vet jag inte vad jag ska göra, för situationen lär inte bli ändrat i september, annat än att jag har mantalskrivit mig i nya adressen.

Alarik
1 minut sedan, skrev Amigo:

Jag skickar in bekräftelsen om uppsägning av nuvarande lägenhet, ber rätten skjuta upp beslutet tills jag folkbokförd mig där uppe. Förklarar att de var omöjligt att hitta en bostad här nere inom ramen på min inkomst och pga för lite köpoäng för att bli erbjuden en annan lägenhet. Sen får de ta belsutet med dessa dokument. Ändras inte belsutet vet jag inte vad jag ska göra, för situationen lär inte bli ändrat i september, annat än att jag har mantalskrivit mig i nya adressen.

Jag vet inte om du skall nämna att flytten beror på din låga inkomst.......

• Fint 2

Amigo
Posted (edited)
4 minuter sedan, skrev Alarik:

Jag vet inte om du skall nämna att flytten beror på din låga inkomst.......

Nej det beror inte det. Utan långa köer till passande, godkänt lägenhet. Men inkomsten är den som den är, uppfyller sk normalbelopp som är 8 287 SEK för två vuxna efter boendekostnad. (som är hyra, exl el, försäkring etc.) Alltså söker jag till område där det finns passande lediga lägenheter. Inte konstigare än så.

Edited by Amigo
  • Ge karma 1
  • Fint 1

Bibben
1 timme sedan, skrev Amigo:

Nej det beror inte det. Utan långa köer till passande, godkänt lägenhet. Men inkomsten är den som den är, uppfyller sk normalbelopp som är 8 287 SEK för två vuxna efter boendekostnad. (som är hyra, exl el, försäkring etc.) Alltså söker jag till område där det finns passande lediga lägenheter. Inte konstigare än så.

Har du berättat ALLA detaljer för henne?

Tycker hon det är OK?

• Ge karma 1

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Amigo
1 minut sedan, skrev Bibben:

Tycker hon det är OK?

Javisst, vilken konstig fråga? varför skulle hon inte tycka det? Kanske ska ni inte börja sia om framtiden, hur hon kommer trivas, eller så. Ber om att hålla till i sak frågor

• Ge karma 4

berlitz
Posted (edited)
57 minuter sedan, skrev Bibben:

Tycker hon det är OK?

Varför skulle inte han vara ärlig med sin blivande,inte direkt som när man var liten å mörkade mycket för sin mamma.

Edited by berlitz
  • Ge karma 2
  • Fint 3
  • Haha 3