Jump to content
IGNORERAD

Cannabis I Thailand


ateisten

Recommended Posts

Min fru påstår att cannabis nu blivit legaliserat i Thailand. Varje familj ska tillåtas att odla sex plantor. Är detta sant? Har googlat men hittar bara några gamla artiklar där man säger att det blivit tillåtet för medicinskt bruk. Verkar ju konstigt med tanke på Thailands hårda lagar mot alla former av droger.

MVH Ateisten

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Den sorten som du får röka en joint av telefonstolpes storlek har eller kommer att bli legal att odla, den har medicinskt verksamma substanser.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
38 minutes ago, ateisten said:

Min fru påstår att cannabis nu blivit legaliserat i Thailand. Varje familj ska tillåtas att odla sex plantor. Är detta sant? Har googlat men hittar bara några gamla artiklar där man säger att det blivit tillåtet för medicinskt bruk. Verkar ju konstigt med tanke på Thailands hårda lagar mot alla former av droger.

MVH Ateisten

Som jag fattat det får man odla hemma, men inte puffa på det egenodlade resultatet marijuana hemma. Däremot sälja det till staten som använder det för "medicinskt bruk". Resten av plantan kan dock t.ex koka soppa på.

 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-03-05/thai-families-can-grow-six-pots-of-cannabis-each-as-rules-eased

https://www.bangkokpost.com/business/2076111/hemp-goes-from-zero-to-economic-hero

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som ansökning lämnas in först. Plus avgifter.

Att bara börja odla hemma är gissningsvis ingen bra ide. Speciellt som farang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den sortens cannabis som är laglig får inte innehålla thc så ni kan röka, koka soppa el dyl så ögonen blöder men flummiga kommer ni inte att bli. Däremot kan den hjälpa mot sömnbesvär. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...