Jump to content
IGNORERAD

Bästa medlet för att bli av med mygg.


S m i l e 1

Recommended Posts

Detta har jag nu använt i en månad och jag har inte sett till några mygg alls sedan dess inomhus.

Kostar ~ 3Baht/dygn i vätskeförbrukning.

IMG_20210228_153110.jpg

IMG_20210228_153145~2.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör man med ac brukar man slippa mygg inomhus, även flugornas antal minskar drastiskt.

Verkar som flygfäna undviker det torrare klimat som blir med ac:en på.

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minutes ago, born41 said:

Om man är i Sverige, vad gäller då för metod?

 

Born41

Finns väl inga mygg i Sverige!?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minutes ago, evert 1 said:

Kör man med ac brukar man slippa mygg inomhus, även flugornas antal minskar drastiskt.

Verkar som flygfäna undviker det torrare klimat som blir med ac:en på.

Det blir dyrt och köra AC 24/7 !?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte i Sverige. Vi har ac ständigt på hela sommaren.

Ställd på 22 grader.

Första dagen går den något, därefter mer eller mindre på tomgång.

Det "lustiga" är att det känns svalare inomhus än ute och ändå visar utemätaren på 18 till 20 grader.

Mest märks det de dagar det är fuktigt ute, ett helt annat och torrare klimat inomhus, ibland nästan kallt.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minutes ago, evert 1 said:

Inte i Sverige. Vi har ac ständigt på hela sommaren.

Ställd på 22 grader.

Första dagen går den något, därefter mer eller mindre på tomgång.

Det "lustiga" är att det känns svalare inomhus än ute och ändå visar utemätaren på 18 till 20 grader.

Mest märks det de dagar det är fuktigt ute, ett helt annat och torrare klimat inomhus, ibland nästan kallt.

Finns väl inga mygg i Sverige!?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i södra Sverige har vi fått en ny myggsort. Den är inte rädd för solen, nästan genomskinlig, men mer aggressiv än den förut vanliga stickmyggan.

Man blir t.o.m. anfallen av den vintertid.

Är nämligen på så vis att jag eldar med ved, tar in ved undan för undan och myggan följer tydligen med veden in.

När vi sedan duschar, har duschen i omedelbar närhet till pannrummet så finns det plötsligt mygg där.

Är något som vi uppmärksammat först denna vinter.

I Thailand är det dessa små knott (knot), som varken syns eller hörs men känns desto mer.

Mosquitoes har jag i alla fall inte sett så mycket av, tycker den plågan är värre i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-02-28 at 15:40, skrev S m i l e 1:

Detta har jag nu använt i en månad och jag har inte sett till några mygg alls sedan dess inomhus.

Kostar ~ 3Baht/dygn i vätskeförbrukning.

IMG_20210228_153110.jpg

IMG_20210228_153145~2.jpg

Vad andas du in för kemikalier när du använder denna?

Link to comment
Dela på andra sajter

S m i l e 1
44 minutes ago, Wanchai said:

Vad andas du in för kemikalier när du använder denna?

image.png.7625f35abd2f97a6254d4fb847d23607.pngDet står säkert här vad den innehåller.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev S m i l e 1:

image.png.7625f35abd2f97a6254d4fb847d23607.pngDet står säkert här vad den innehåller.

Ok. Solklart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Changer
On 2021-02-28 at 17:44, skrev evert 1:

Inte i Sverige. Vi har ac ständigt på hela sommaren.

Ställd på 22 grader.

Första dagen går den något, därefter mer eller mindre på tomgång.

Det "lustiga" är att det känns svalare inomhus än ute och ändå visar utemätaren på 18 till 20 grader.

Mest märks det de dagar det är fuktigt ute, ett helt annat och torrare klimat inomhus, ibland nästan kallt.

Kör ac:n 24/7 i Thailand också. Tricket är här ju att eftersom allt är gjort av betong och cement, och du fått kylt ner det, så går ac:n knappt ens på dagtid. Den startar emellanåt men kostnaden är löjligt liten. Felet folk gör här är ju att så fort dom lämnar hemmet så slås ac:n av, för att sen solen ska värma upp rummet stekhett. När folk återvänder hem så slår man på den och då ska den jobba järnet länge innan den får värmen som lagrats i stenen. Har nån gång försökt förklara för lokala här som glodde ed misstro på mig, tills jag visade elräkningen. Men principen är att inte slå av den, då, när den kylt av betongen, blir bra mycket billigare. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...