Jump to content
IGNORERAD

Sea bass


Esspe

Recommended Posts

Vad heter sea bass på thai?

 

Och dory?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom man inte verkar få något napp här så körde jag bort till fish market och handlade sea bass. Kan härmed meddela att sea bass är pla krapong. Trodde det var snapper men det var fel. En hyfsat stor firre, filead och fin 140 THB 🙂 Även inhandlat en flaska vitt så i kväll blir det fest till Arsenals vinst.

 

Fick även besked på vad snapper och dory motsvarar på thai  men det glömde jag på vägen hem. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev soi covboy:

sea bass vad är det ??

Pla krapong, tydligen...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Eftersom man inte verkar få något napp här så körde jag bort till fish market och handlade sea bass. Kan härmed meddela att sea bass är pla krapong. Trodde det var snapper men det var fel. En hyfsat stor firre, filead och fin 140 THB 🙂 Även inhandlat en flaska vitt så i kväll blir det fest till Arsenals vinst.

 

Fick även besked på vad snapper och dory motsvarar på thai  men det glömde jag på vägen hem. 

Det är problemet med kort minne och de långa avstånden i Rawai. 😉

Ibland glömmer jag att åka hem. Då är frugan inte glad.😛

Vilken fiskmarknad var du till?

Frun gillar den lilla vid stranden i närheten av kommunhuset. 

Men där brukar det vara slutsålt rätt tidigt på morgonen.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Eftersom man inte verkar få något napp här så körde jag bort till fish market och handlade sea bass. Kan härmed meddela att sea bass är pla krapong. Trodde det var snapper men det var fel. En hyfsat stor firre, filead och fin 140 THB 🙂 Även inhandlat en flaska vitt så i kväll blir det fest till Arsenals vinst.

 

Fick även besked på vad snapper och dory motsvarar på thai  men det glömde jag på vägen hem. 

Har du en flaska Thai whiskey också att hälla i dig om Arses får stryk igen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Esspe said:

Eftersom man inte verkar få något napp här så körde jag bort till fish market och handlade sea bass. Kan härmed meddela att sea bass är pla krapong. Trodde det var snapper men det var fel. En hyfsat stor firre, filead och fin 140 THB 🙂 Även inhandlat en flaska vitt så i kväll blir det fest till Arsenals vinst.

 

Fick även besked på vad snapper och dory motsvarar på thai  men det glömde jag på vägen hem. 

Nu krockar ju Arsenalmatchen med Majas och Jonnas final i sprintstafetten. Efter det kan du fira guld istället för att lida igenom ännu en trist förlust för Arsenal.

 

 

154362230_10157775714426053_7957478755853073234_o.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Det är problemet med kort minne och de långa avstånden i Rawai. 😉

Ibland glömmer jag att åka hem. Då är frugan inte glad.😛

Vilken fiskmarknad var du till?

Frun gillar den lilla vid stranden i närheten av kommunhuset. 

Men där brukar det vara slutsålt rätt tidigt på morgonen.

Den stora borta vid piren. Bra ställe. Den andra lilla är nog bara en tidig morgonmarknad för den har jag aldrig sett.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev spooncreek:

Nu krockar ju Arsenalmatchen med Majas och Jonnas final i sprintstafetten. Efter det kan du fira guld istället för att lida igenom ännu en trist förlust för Arsenal.

 

 

154362230_10157775714426053_7957478755853073234_o.jpg

Jävlar, finns det så mycket snö 😱

 

Titta på folk som inte kan hålla balansen utan stödkäppar, då kan man lika bra titta på handicap-OS (no offense).

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minutes ago, Esspe said:

Jävlar, finns det så mycket snö 😱

 

Titta på folk som inte kan hålla balansen utan stödkäppar, då kan man lika bra titta på handicap-OS (no offense).

 

INGET i livet är just nu viktigare än att Sveriges damer ger Norges rejält med pisk. Och därmed basta! 😉😎

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

INGET i livet är just nu viktigare än att Sveriges damer ger Norges rejält med pisk. Och därmed basta! 😉😎

Blivit feminist?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Esspe said:

Blivit feminist?

Det är redan klart Esspe, guldet är bärgat!  :dance: Du kan fortsätta koka havsabbore och slötitta på när Arsenal tappar ledningen i andra halvlek.

 

IMG_20210228_192541.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Den stora borta vid piren. Bra ställe. Den andra lilla är nog bara en tidig morgonmarknad för den har jag aldrig sett.

Japp, så är det. Lokala småfiskare som säljer nattens fångst. Garanterat färsk fisk.

Brukar vara någon timme på morgonen bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev rolba:

Japp, så är det. Lokala småfiskare som säljer nattens fångst. Garanterat färsk fisk.

Brukar vara någon timme på morgonen bara.

Brukar du ta det på vägen hem?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Brukar du ta det på vägen hem?

Händer ibland på hemvägen från morgonpromenaden 😇

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...