Jump to content
IGNORERAD

Vad tycker era flickvänner och frua om detta?


Guest wUThai

Recommended Posts

Jag är nyfiken men har inte vare sig thaitjej eller pöjk, vad handlar det om?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Bla.bla.bla.

Det finns något som heter กาละเทศะ - typ vett och etikett.

Går man till ett bröllop som gäst så tar man inte på sig brudkläning.

Går man på Nobelfest så tar man inte på sig punkkläder eller har punkfrisyr.

Visserligen så får man ha sitt hår precis som man vill. Men väljer man att ha den typen av frisyr till den typen av tillfälle så bör man förstå att det väcker anstöt hos folk. Man väljer själv om man ska skita i det eller bry sig. Men alla handlingar har konsekvenser.

Jag tycker jag är ganska liberal (hoppas jag i alla fall). Men det finns som sagt något som heter Vett och Etikett.

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bla.bla.bla.

Jag tycker jag är ganska liberal (hoppas jag i alla fall). Men det finns som sagt något som heter Vett och Etikett.

Magrood

Sa du anser att hennes frisyr var opassande?. Sa pass opassande att det fortjanar att uppmarksammas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sa du anser att hennes frisyr var opassande?. Sa pass opassande att det fortjanar att uppmarksammas?

Opassande, ja.

Men att det blev uppmärksammat beror nog mest på att hon är en kändis.

Jag känner inte till henne. Verkar som om hon är en skådis.

Jag hade inte haft någon aning om det om inte det tas upp här på MPR.

---

När man är skådis så får man nog komma ihåg massa repliker och roller osv. Och det verkar hon klara av.

Hur svårt är det att följa den korta proceduren av vad det innebär att ta examen?

---

Sympati brukar inte var bristvara hos mig.

Men jag tror att om man är väl uppfostrad så borde man förstå att vissa saker är opassande.

---

Glömde säga att man har ett visst ansvar för samhället beroende på vilken hatt man har på sig också.

Även om jag skulle kunna grovhångla med min man i Pattaya eller Patong när vi går ut så känner jag ett ansvar att inte göra det i byn inför barn och ungdomar där.

---

Men jag är kanske inte den rätta person att kommentera vad som är passanse och opassande när jag fortfarande trivs att äta med fingrarna.

... och snart måste jag sluta göra det i och med att lillen blir större och störra och kommer att göra som mamma gör och inte som mamma säger. (hur ska det gå)

---

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Opassande, ja.

Men att det blev uppmärksammat beror nog mest på att hon är en kändis.

Jag känner inte till henne. Verkar som om hon är en skådis.

Jag hade inte haft någon aning om det om inte det tas upp här på MPR.

---

När man är skådis så får man nog komma ihåg massa repliker och roller osv. Och det verkar hon klara av.

Hur svårt är det att följa den korta proceduren av vad det innebär att ta examen?

---

Sympati brukar inte var bristvara hos mig.

Men jag tror att om man är väl uppfostrad så borde man förstå att vissa saker är opassande.

---

Mvh

Magrood

Kanske kalkylerat. Precis sasom Leo-kalendrarna - dvs all uppmarksamhet ar bra uppmarksamhet, aven den daliga...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske kalkylerat. Precis sasom Leo-kalendrarna - dvs all uppmarksamhet ar bra uppmarksamhet, aven den daliga...

Kan vara det...

En vanlig väl uppfostrad person förstår att det är opassande. (en av de oskrivna reglerna, kanske)

Mycket dyr och vågad satsning i så fall.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är kul och delvis modigt av henne att vara lite rebellisk. Jag tror nog hon vet och visste hur man ska uppträda under sin examen.

Men att det blev sån uppmärksamhet beror ju på att hon är kändis, precis som Magrood sa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, till lite mer formella tillställningar bör allt kamma mittbena, även sidobena är passligt om man är släkt med värden.

Arne Ribbing

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...