Jump to content
IGNORERAD

Farang Munk?


Oregistrerad

Recommended Posts

Var i Thailand för ett tag sedan.- Blev ombedd att stanna kvar som munk i ett tempel..Nån på forumet som tagit steget fullt ut? Berätta gärna! :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

nej, men haade tid funnits så hade det säkert varit nyttigt att få coola ner helt o hållet!

Coola ner? Enligt tidningar i Thailand är det väl exakt motsatsen till vad munkarna hållit på med eller? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Coola ner? Enligt tidningar i Thailand är det väl exakt motsatsen till vad munkarna hållit på med eller? rolleyes.gif

Hänger ej med i dessa blad, men skulle jag in så skulle det var lugnt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror aldrig Farang var riktig munk

utan det var väl bara ett täcke i färgen orange

om jag nu kommer ihåg rätt.

jag tror att han ville skoja med sin tjej

vi får hoppas han har kvar den bilden :preved:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en Svenskmunk ute i Haninge. Wat Santinivas. Han blev munk i somras och han var en av munkarna som höll i min mors begravning i augusti.

mvh Repe

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bott i Buddharama templet på värmdö i 10 dagar då när Loungta levde. Bön, meditation ock lite arbete i trädgården,Det var en skön vistelse, det är en helt annan atmosfär inne i templet, ( kan vara alla rökelserna) Men man blir lugn av det som attan när man är där.Loungta visade en helt annan väg för mig att leva.

jap.gif Khun Lasse jap.gif

Det du uträttar i dag, det får du tillbaks i din framtid

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag upptäckte senaste resan till Chiang Mai att det fanns rum där man kunde prata med munkar på engelska, vilket rekomenderas. Dom är ganska nyfikna på vem man är och varifrån man kommer, mm. De var intressant att höra varför dom valde att vara munk. En hade mist sin bror i en olycka och gjorde de för att hedra honom. Engelskan var de lite si å så med men en trevlig erfarenhet som jag säkert gör om. Templen är ju en perfekt plats att få lite lugn å ro i, och slippa surret utanför.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...