Jump to content
IGNORERAD

Tandläkare och priser


Kenneth4618

Recommended Posts

Tack för tippset Har 2 visdomst. som ska ut Kostnad Sverige ett par 1000...Säger som BBJ Var BKK?

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Hej Offe Detta var inte i BKK utan i min närmaste stad som heter Nang Rong, men jag foreslår att du uppsoker det storsta sjukhuset i närheten där du bor.

Forhoppningsvis har de också tandläkare.

En kompis till mig, från Schweitz,beromde också den tandvård han fick på ett sjukhus i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tandläkare en i Chaing Mai samt en i Pattis har varit väldigt bra. Stor skillnad från Svedala. De är mycket mer trevliga och ödmjuka mot patienten och bryr sig mer. De som gjorts har funkat bra. Vid lite längre tid i stolen ger de ansikts massage. Det skulle vara i Svedala där de flesta är hårdhänta. Nämnde detta för tandläkare i Svedala då sa denna detta är något vi som jobbande tandläkare skulle behöva. Patienten verkar vara nödvändigt ont för dem. Troligen var det skämt från läkarens sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tippset Har 2 visdomst. som ska ut Kostnad Sverige ett par 1000...Säger som BBJ Var BKK?

Offe

Skulle hjälpa om du talade om var du tänker vara.

Har ett par st som jag varit hos i Pattis, men tar inte fram adressen om du är på annat ställe

, har för mig, en dragning inkl bedövning 700, för 2 säkert rabatt!

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Var hos tandläkare i Pattaya i somras. 600 bath för att ta bort tandsten, 1000 bath för att byta ut en amalgam-lagning (liten) i en framtand. Känns som att priset är ungeför som i Sverige eller lite lägre (i siffror), bara att byta ut kronor mot bath.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Var hos tandläkare i Pattaya i somras. 600 bath för att ta bort tandsten, 1000 bath för att byta ut en amalgam-lagning (liten) i en framtand. Känns som att priset är ungeför som i Sverige eller lite lägre (i siffror), bara att byta ut kronor mot bath.

/GSt

Mycket dyrt for att vara i Thailand.

I Pattaya har tandläkarna säker ``specialpriser`` for faranger.

Bytte ut en lagning av en framtand hos en privat tandläkare i Korat forra året 400 baht.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som skall gå till tandläkare i Pattis skall känna till att här finns många "tandläkare" med clinics på stan, som inte har fullvärdig tandläkarutbildning men ändå utger sej för att vara tandläkare. Deras utbildning kan närmast jämföras med en svensk tandhygienists.

Dessa "tandläkare" utför inga kvalificerade ingrepp själva ( t ex rotfyllning) , utan anlitar en riktig tandläkare som åker runt till dessa olika clinics och utför dessa jobb vissa dagar i veckan.

Så, om ni vill veta hur det är ställt med er tandläkare så fråga om han/hon utför rotfyllningar själv.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket dyrt for att vara i Thailand.

I Pattaya har tandläkarna säker ``specialpriser`` for faranger.

Tjena!

Här där vi bor var jag o gjorde en rotfyllning i vintras. 3 besök: Första,röntgen,bedövning,rotborrning,rensning o fyllning tog nästan 2 timmar. Andra besöket,röntgen,borrning,rensning,fyllning. Tredje besöket,röntgen ,borrning,rensning samt en sista fyllning. Allt smärtfritt o 100% utfört. Kostnad 2.900 Baht. Vet inte varför: 3 besök...minns att i Svedala det gjordes allt på en gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Här där vi bor var jag o gjorde en rotfyllning i vintras. 3 besök: Första,röntgen,bedövning,rotborrning,rensning o fyllning tog nästan 2 timmar. Andra besöket,röntgen,borrning,rensning,fyllning. Tredje besöket,röntgen ,borrning,rensning samt en sista fyllning. Allt smärtfritt o 100% utfört. Kostnad 2.900 Baht. Vet inte varför: 3 besök...minns att i Svedala det gjordes allt på en gång.

Tre besök är det vanliga i Thailand vid rotfyllning.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tre besök är det vanliga i Thailand vid rotfyllning.

Rotfyllning i Sverige kräver också flera besök,dom kan inte se om det är rent i roten 1.g.Någon som har erfarenhet av tandläkare på Samui?

Link to comment
Dela på andra sajter

Var till Pattaya International i veckan och lagade en tand som hade spruckit ( en bit hade gått av). Kostade 2800 baht

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har själv inte varit hos Tandis på 7 år, och har en massa fyllningar som ramlat ur och avbrutna tänder!

Har tänkt varje år att gå till en Dental Clinic i Pattaya men bangat ur i sista stund!

Såg dock på Youtube att det finns en ny och smärtfri metod att laga tänderna, med en liten laserstråle som bara

tar bort det som är angripet av karies och lämnar kvar det som är friskt, i motsats till borren som tar bort en massa

av emaljen runt hålet och dessutom gör ont!

Jag har dock aldrig sett någon tandläkare skylta om denna metod i Thailand (Pattaya), är det någon som provat detta

och i så fall vart?

Skall vara lite dyrare en vanlig behandling , men smärtfritt och snabbare, man slipper dessutom bedövnings-sprutan! :unsure:

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

Var hos tandläkare i Pattaya i somras. 600 bath för att ta bort tandsten, 1000 bath för att byta ut en amalgam-lagning (liten) i en framtand. Känns som att priset är ungeför som i Sverige eller lite lägre (i siffror), bara att byta ut kronor mot bath.

/GSt

Var hos Tandläkaren i går laga 4 framtänder. .

800 per tand!

1000b är ca:230kr för en tand billigt och bra.

Hoppas du satte in plast fyllning.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...