Jump to content
IGNORERAD

Pinsamheter


Batting

Recommended Posts

En gång när jag var i Thailand så gjorde jag en stor sak av att jag inte hade varmt vatten i duschen på mitt hotell.
Min thailändska vän mumlade då något ohörbart, och såg liiite tvehågsen ut.
Vad är det med henne, tänkte jag då?
När jag vid hemkomsten senare fick en Colombiansk medarbetare på min arbetsplats som glädjestrålande, och med stor förvåning meddelade att han hade varmvatten i sin svenska lägenhet så erinrade jag mig min Thailändska väns reaktion.
Läget var ju förmodligen det samma i Thailand som i Colombia.
Hon hade förmodligen aldrig upplevt en varm dusch, ja om nu inte tanken stått i starkt solsken vill säga, men liksom aldrig kunnat reglera det hela.

Där ser man, man behöver inte ens anstränga sig för att bli en överlägsen turist.
Det sker liksom automatiskt.
Saken blev ju inte bättre av att jag senare upptäckte att jag helt enkelt vridit kranen åt fel håll.
Jag fick då en blick som sade ungefär "Där fick du!".
Det var också en reaktion som jag länge undrade över, men som jag nu förstår.   :559bdc410ef75_thatdoodisuptosomething:
 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Batting:


Saken blev ju inte bättre av att jag senare upptäckte att jag helt enkelt vridit kranen åt fel håll.
 

Hur bär man sig åt då? 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev LTD:

Hur bär man sig åt då? 

Det finns EN kran, som man kan vrida antingen åt vänster eller höger.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev berlitz:

Blandarna i Thailand har varmt till vänster i Sverige varmt till höger,om jag nu minns rätt vill säga.

Kan variera lite i Thailand beroende på vilket humör rörmokaren var på.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
On 2021-02-20 at 22:02, skrev Batting:

En gång när jag var i Thailand så gjorde jag en stor sak av att jag inte hade varmt vatten i duschen på mitt hotell.
Min thailändska vän mumlade då något ohörbart, och såg liiite tvehågsen ut.
Vad är det med henne, tänkte jag då?
När jag vid hemkomsten senare fick en Colombiansk medarbetare på min arbetsplats som glädjestrålande, och med stor förvåning meddelade att han hade varmvatten i sin svenska lägenhet så erinrade jag mig min Thailändska väns reaktion.
Läget var ju förmodligen det samma i Thailand som i Colombia.
Hon hade förmodligen aldrig upplevt en varm dusch, ja om nu inte tanken stått i starkt solsken vill säga, men liksom aldrig kunnat reglera det hela.

Där ser man, man behöver inte ens anstränga sig för att bli en överlägsen turist.
Det sker liksom automatiskt.
Saken blev ju inte bättre av att jag senare upptäckte att jag helt enkelt vridit kranen åt fel håll.
Jag fick då en blick som sade ungefär "Där fick du!".
Det var också en reaktion som jag länge undrade över, men som jag nu förstår.   :559bdc410ef75_thatdoodisuptosomething:
 

Ja, sent ska syndaren vakna.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Alarik:

Ja, sent ska syndaren vakna.

Ja inlägget är ju från början på året. :44:

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Batting:

Ja inlägget är ju från början på året. :44:

Men du förstår tydligen nu i alla fall. Inte illa.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Alarik:

Men du förstår tydligen nu i alla fall. Inte illa.

Det är rätt kul att tänka på.
Du sitter alltså och letar inlägg som du kan anmärka på?
Du måste ha ett väldigt rikt liv.
Vad har du t.ex. gjort idag?

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Batting:

Det är rätt kul att tänka på.
Du sitter alltså och letar inlägg som du kan anmärka på?
Du måste ha ett väldigt rikt liv.
Vad har du t.ex. gjort idag?

Månne han retar upp sig på oss finnar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Batting:

Det är rätt kul att tänka på.
Du sitter alltså och letar inlägg som du kan anmärka på?
Du måste ha ett väldigt rikt liv.
Vad har du t.ex. gjort idag?

 

Vad då leta inlägg?

Vad då anmärka på?

Du är då urtypen för en dramaqueeen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev MickeN:

Månne han retar upp sig på oss finnar. 

Nä han verkar vara finne själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Alarik:

 

Vad då leta inlägg?

Vad då anmärka på?

Du är då urtypen för en dramaqueeen.

Nix, jag är inte Sverigedemokrat.

Link to comment
Dela på andra sajter

En av mina pinsamheter, eller "lång näsa" ska jag kanske säga skedde på Lamai.

Sista kvällen innan hemfärd satt jag, long timen, och 2 kompisar på Back Stage (när Krille ägde det).

Helt plötsligt börjar hon att storgråta och jag trodde ju att det berodde på att jag skulle dra hem dagen efter och aldrig ses igen.

Jag försökte trösta men det gick inte. Kompisarna hade medlidande med henne och sa till mig att jag skulle säga att jag skulle hålla kontakten.

Men det hjälpte inte heller.

 

Det här spektaklet pågick säkert 10 minuter och jag kände mig som jordens största skitstövel. Men plötsligt drog hon fram ett kollegieblock och pekade på en rad. På raden stod John, ett efternamn samt en hotmailadress.

Hon berättade att John hade träffat en tjej i England och hade därför gjort slut. Det var därför hon var så ledsen.

Mitt självförtroende blev därmed rejält tilltufsat 😄

 

Måste bara tillägga att det var ett ganska välfyllt kollegieblock så man undrar ju om det finns några buksvågrar här på forumet ;)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev ReKa:

En av mina pinsamheter, eller "lång näsa" ska jag kanske säga skedde på Lamai.

Sista kvällen innan hemfärd satt jag, long timen, och 2 kompisar på Back Stage (när Krille ägde det).

Helt plötsligt börjar hon att storgråta och jag trodde ju att det berodde på att jag skulle dra hem dagen efter och aldrig ses igen.

Jag försökte trösta men det gick inte. Kompisarna hade medlidande med henne och sa till mig att jag skulle säga att jag skulle hålla kontakten.

Men det hjälpte inte heller.

 

Det här spektaklet pågick säkert 10 minuter och jag kände mig som jordens största skitstövel. Men plötsligt drog hon fram ett kollegieblock och pekade på en rad. På raden stod John, ett efternamn samt en hotmailadress.

Hon berättade att John hade träffat en tjej i England och hade därför gjort slut. Det var därför hon var så ledsen.

Mitt självförtroende blev därmed rejält tilltufsat 😄

 

Måste bara tillägga att det var ett ganska välfyllt kollegieblock så man undrar ju om det finns några buksvågrar här på forumet ;)

 

Buksvågrar är ett svårt ämne! Enklare att utgå från att vi alla är buksvågrar än tvärtom!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...