Jump to content
IGNORERAD

Rally


stugan5

Recommended Posts

Bodde på Viking hotel i Pattaya förut och bredvid där bodde en svensk som höll på med någon form av rally.. Mer vet jag inte, men det verkar förekomma.. Hittade denna på Youtube.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe Knasen...om du lämnat hotellet nån gång under din vistelse i Pattaya så hade du fått se på rally.. i den dagliga trafiken...whistle.gifdance1.gif

Mvh Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul tråd. Jag skulle gärna vilja se någon form av motorsport i Thailand. Håller med om att trafiken i sig är en underhållande sak att titta på. Spännande att åka i också särskilt där de finns gator som har högertrafik mitt i cirkusen. De ger en extra kick.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe Knasen...om du lämnat hotellet nån gång under din vistelse i Pattaya så hade du fått se på rally.. i den dagliga trafiken...whistle.gifdance1.gif

Mvh Fritz..

Hehe, nog har jag varit ute och sett trafiken allt.. Nästan så att man skulle stanna hemma på hotellet istället :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

He he. Roliga kommentarer, Tack Knasen för svaret, det verkar finnas någon form av grusåka iallafall.

MVH stugan5

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul tråd. Jag skulle gärna vilja se någon form av motorsport i Thailand. Håller med om att trafiken i sig är en underhållande sak att titta på. Spännande att åka i också särskilt där de finns gator som har högertrafik mitt i cirkusen. De ger en extra kick.

Hej,

Det finns motorsport i Thailand! Var själv på stadsloppet i BangSaen i slutet av November, hur coolt som helst. Är Super Car Thailand som arrangerar tävlingar och serier http://www.supercarthailand.com/main.php . Massor med olika klasser samt även Super Bike. Finns även rallytävling . Vet inte så mycket om detta men vad jag kan förstår så är det en deltävling i FIA Asian-Pacific Rally Championship.

Ha det gött!

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand har ett ganska stort motorsportutbud, även utanför daglig trafikhets, bl.a. har man en 250 cc mc åkare i världstoppen, Khun Willarot som i ett privatstall hamnat top 10 vid ett flertal tillfällen, om det finns tillräcklig backning kan nog denne yngling inom kort få en fabriksits och då kan det hända saker.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Uhhh! Stugan5, härlig bilåka! Och sen Volbeat till den andra, mycket passande musik till aggressiv bilåka! :) Jag är gammal rallyräv, B-licens lyckades jag få med min gamla Amazon. Höll på 86-91, sen övergick jag till gamverksamhet. Har en kompis som kör och eftersom jag är utbildad bilplåtslagare kan ni kanske räkna ut resten? :crazy:

Hur som, lillsmulan verkade inte veta att det fanns något som kallades rally, jag visade henne några avåkarfilmer och hon blev "eld och lågor". Tyckte det var roligt med "crazy farang crashing good cars" utan någon egentlig anledning :) Iofs skrattade hon gott åt AFV och liknande, så det kanske mer var annans olycka... :P Ska ivf dra med henne ut på rally i vår/sommar när hon kommer tillbaka så får vi se om verklighetens rally är lika roligt. Smågodis...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...