Jump to content
IGNORERAD

Sill å nubbe?


Mr Ning Ning

Recommended Posts

Kastar ut en fråga om man gillar de i Thailand. Sist hade jag med mig rökt lax och öring å de gillade dom. Chokladen i ask tyckte dom va lite för söt. Barnen gillade polkagrisar. Tänkte ta med olika sorters sill och ev. knäckebröd, så de vore intr.att höra era erfarenheter om detta. Eller tips om annat man kan bjuda på från Sverige.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Kastar ut en fråga om man gillar de i Thailand. Sist hade jag med mig rökt lax och öring å de gillade dom. Chokladen i ask tyckte dom va lite för söt. Barnen gillade polkagrisar. Tänkte ta med olika sorters sill och ev. knäckebröd, så de vore intr.att höra era erfarenheter om detta. Eller tips om annat man kan bjuda på från Sverige.

Om man gillar sill eller inte är nog olika från person till person.

Precis som vi gillar olika thairätter. Själv gillar jag inte curryrätter utan mer laab och yam och syrliga grejer.

Finns nog ingen kollektiv smak i Thailand heller, även om jag tror dom flesta thailändare är mer konservativa att smaka exotiska smaker.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm knäckebröd, det försökte jag med, totalt misslyckat, absolut ingen tyckte det va gott, bara hårt och svårtuggat. Däremot gillade framför allt senapssill, fick nästa slåss för att få ett par bitar själv. Men som sagts, alla har vi som tur vad olika smak.

Svensk Wisky, d.v.s. vodka stormgillas, tack o lov tål dom väldigt lite så det gick att få smaka lite själv när familjen hada slocknat.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo. Jag har märkt att dom inte klassar in bland "storkonsumenter" direkt med alkohol. Senapssill på hårt bröd gillar jag så några skivor får åka med som prov. Ska bli intr. å höra fler erfarenheter.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången jag skulle bjuda på lite sill så gick damen för att starta igång spisen, fish must cook first...

Knäckebröd är lysande, ingen thai gillar det och det varar hur länge som helst.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

OJ OJ! Den va go. Kokt senapssill skulle kanske kunna vara något? Kulturkrock eller vad??? Verkar som jag får ha de hårda brödet för mig själv i alla fall,men jag vill nog att dom testar de ändå.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak som jag har märkt att många Thai gillar är Lussekatter, mitt ex familj (modell stor) Slogs nästan om bullarna.

Hade planer att försöka börja baka såna i Thailand på prov. Men det hade väl blivit som vanligt,om det hade funkat så skulle väl alla andra börja kopiera...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...