Jump to content
IGNORERAD

Kostnad att dra in internet i huset ?


Guest Forden34

Recommended Posts

Guest Forden34

Jag tänkte dra in internet i huset hos tjejen där hon bor ( Tak ) heter stället i norr.

Är det nån som har en susning om vad det kan kosta att göra det ????????

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det telfonlinje till byn/huset?

I så fall c:a 600 i mån. för 3 mb adsl. I annat fall sattelit, lite dyrare lite långsammare.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det telfonlinje till byn/huset?

I så fall c:a 600 i mån. för 3 mb adsl. I annat fall sattelit, lite dyrare lite långsammare.

Baa

Hej I Sukhothai provinsen så betalade jag i år drygt 7000bath för indragning av telefonledning, telefonabonemang från ToT och ett 3.5mb ADSL-bredband från 3BB inklusive en ADSL2-router.

om jag sedan kommer ihåg rätt så är månadsavgiften för telefonabonemanget 100 bath i månaden och avgiften för bredbandet 631 bath i månaden. Obundet och kan sägas upp när som helst.

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i ödemarken där jag håller till 6 mil norr om Nakhon Phanom har jag fått fixa parabol. Kostar 2200 bath/månad och fungerar helt okay. Får in Svensk radio, så i morgon blir det nog Ring Så spelar Vi och Melodikrysset och på söndag lite Svensktoppen. Körde förut internet via mobilen och bluetooth men det var för segt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej I Sukhothai provinsen så betalade jag i år drygt 7000bath för indragning av telefonledning, telefonabonemang från ToT och ett 3.5mb ADSL-bredband från 3BB inklusive en ADSL2-router.

om jag sedan kommer ihåg rätt så är månadsavgiften för telefonabonemanget 100 bath i månaden och avgiften för bredbandet 631 bath i månaden. Obundet och kan sägas upp när som helst.

/Enis

Du glömde bort att lägga till VAT som är på 7%,

Den största kostnaden är väl att dra fram telefonledningen och där är priset beronde på hur långt det är ifrån närmaste tråd.

Kontrollera oxå om det fungerar med ADSL innan du beställer tråddragningen.

Finns en viss begränsning på hur långt ifrån stationen man kan vara. :preved:

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Här i ödemarken där jag håller till 6 mil norr om Nakhon Phanom har jag fått fixa parabol. Kostar 2200 bath/månad och fungerar helt okay. Får in Svensk radio, så i morgon blir det nog Ring Så spelar Vi och Melodikrysset och på söndag lite Svensktoppen. Körde förut internet via mobilen och bluetooth men det var för segt.

Så fin avatar och så blandar du in svensktoppen? :) /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej I Sukhothai provinsen så betalade jag i år drygt 7000bath för indragning av telefonledning, telefonabonemang från ToT och ett 3.5mb ADSL-bredband från 3BB inklusive en ADSL2-router.

om jag sedan kommer ihåg rätt så är månadsavgiften för telefonabonemanget 100 bath i månaden och avgiften för bredbandet 631 bath i månaden. Obundet och kan sägas upp när som helst.

/Enis

Härligt med uppgifterna om avgifterna,

Ska själv skaffa internet nu i januari

Gäller Ayuttahaya och har ca 75 meter till ett hus som har telelina,så det ska väll inte bli allt för dyrt att skaffa tråd till stugan själv :unsure:

Mvh. Plätt

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt med uppgifterna om avgifterna,

Ska själv skaffa internet nu i januari

Gäller Ayuttahaya och har ca 75 meter till ett hus som har telelina,så det ska väll inte bli allt för dyrt att skaffa tråd till stugan själv :unsure:

Mvh. Plätt

:wai:

Räkna med ca. 2500 baht för att TOT ska komma och göra jobbet.

Se för bövelen till oxå att dom drar ner en jordpinne som kopplas till teledosan som kommer att sitta utanpå kåken. B)

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt med uppgifterna om avgifterna,

Ska själv skaffa internet nu i januari

Gäller Ayuttahaya och har ca 75 meter till ett hus som har telelina,så det ska väll inte bli allt för dyrt att skaffa tråd till stugan själv unsure.gif

Mvh. Plätt

jap.gif

Hej..men var inte lika dumsnål som jag och ta den billigaste och lägsta hastigheten. Det blev slöare än slött på kvällstid angry.gif

Mvh Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej..men var inte lika dumsnål som jag och ta den billigaste och lägsta hastigheten. Det blev slöare än slött på kvällstid angry.gif

Mvh Fritz...

Dum snål har jag aldrig varit.

Blir den hastiget som erbjuds typ enis förslag.

Surfa på kvällarna blir det inte mycket av mestadels på eftermiddagen.

Kvälstid annat nöje :drinks:

Mvh.Plätt

Internet är 1% för mig och 99% för tjejens dotter

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är avståndet från ditt hus till den telefonväxel-hydda där ADSL-modemets andra ända sitter som är avgörande samt kvaliteten/dämpningen på den kabel som är mellan ditt hus och växelstationen

Du bör ha mindre än 2,5 km och absolut max 3,5 km mellan dig och växelstationen

Kolla också helst om det är gamla kablar utdragna till nära ditt hus som skall användas eller om det dras nya hela vägen från växelhuset. Är kablarna gamla och dåliga samt från början bara dimensionerade för analog telefontrafik kan det bli ganska dålig fart på ADSL-förbindelsen

Luftledningar blandade i samma stolpar som kraftkablar gör det hela ännu sämre (tyvärr vanligt i Thailand, kraftledningarna kan ge störningar i telefonledningarna)

Se även till att sätta på ett nätfilter mellan telefonuttaget och ADSL-modemet så minskas dom störningarna lite

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så fin avatar och så blandar du in svensktoppen? :) /mvh

Ja du MBFPK, att blanda ihop världens bästa hårdrocksplatta med svensktoppsmusik är väl att skjuta sig själv i foten. Men är man som jag i den Thailändska djungeln i 6 månader, så kan det vara kul att lyssna på lite svensk musik också emellanåt

Ha det gott och god jul å gott nytt år på dig "er"

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan väl tillägga till mitt tidigare inlägg att jag har även fast telefoni i huset. Men att köra internet genom den linan blev alldeles för dyrt och dessutom för segt. Är faktist nöjd med min internetparabol även om det kanske är lite dyrt. Men hade jag inte haft mitt internet och true vision tv-parabol så hade jag aldrig klarat av att vara här i djungeln överhuvudtaget

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Mycket spännande svar ni ger, tjejen hade lyssnat lite på vad det skulle kosta men jag fick inte ett vettigt ord ur hon, hon hade nämligen sin period å då ska man inte fråga så mycket sa hon, hon sa " dont jek jek me when i have period " jag bara skrattade åt hon så hon vart ännu surare, då sa jag. " OK i call later "

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tillägga att jag kom på att jag ville ha fast telefon och ADSL en vecka innan jag skulle åka ner...när vi kom dit så var det fixat. imponerande fort.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan, som vanligt mycket skitsnack och lite information...

anders bor 9 km utanför stan Buriram, hit finns inga kablar, m.a.o. ingen chans till ADSL.

Vi har telefon i huset, tidigare hade vi en liten parabol på taket, för uppkopplingen.För drygt ett år sedan, Innan vi flyttade hit så fick jag mig berättat att vi skulle få kabel/ledning in i huset...

Perfekt, snabb internet, livet leker. Vi kom hit i oktober, ledningen visades vara en ihop koppling med andras telefonlinjer, med EN parabol kunde man då sänka kostnaderna för sig själv.

Kontaktade TOT Uppkoppling, pris 4 500 B/månad obs detta alternativ, var slöare än Cat.

I samma veva dök Johan upp, som hade letat reda på mig här i VärldsMetropolen Buriram, Han föreslog Cat Telecom 10 500B inkliv, runt 800B/månaden, Hastighet... Du kan inte se från Tuben t.ex. utan avbrott för laddning/buffring. Har väl haft tur på morgnarna, men det är mer ett undantag, än en regel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan, som vanligt mycket skitsnack och lite information...

anders bor 9 km utanför stan Buriram, hit finns inga kablar, m.a.o. ingen chans till ADSL.

För oss ca 9 kilometer till Tung Saliam (näraste ställe där det finns 7/11, bank och bankomat. 22 kilometer till Sawankhalook där ToT har kontor.

Så så mycket skitsnack vet jag inte om jag kommit med iallafall.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon här som bor i Thailand som använder "Slingbox" ? Alltså att överföra TV-kanaler från hemlandet till LOS via Internet.

Jag har vänner i Chiang-Mai från Canada som gör detta med gott resultat.

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon här som bor i Thailand som använder "Slingbox" ? Alltså att överföra TV-kanaler från hemlandet till LOS via Internet.

Jag har vänner i Chiang-Mai från Canada som gör detta med gott resultat.

hakancnx,

Se tråden:

Det funkar tydligen.

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...