Jump to content
IGNORERAD

Födelsedag i BKK, tips på spa,vattenpark etc


Myran

Recommended Posts

Jaha.

Ännu ett år faller det på mig att ordna med födelsedagsfirande i Bangkok.

Lättare sagt än gjort, man är ju redan i Thailand, svårt att överträffa.

Vi kommer ner den 10e, och han fyller år den 11e.

Så jag tänkte att en soft spa-behandling kunde sitta fint när man precis kommit ner och försöker skaka av sig det vardagliga eländet.

Skulle då behöva lite tips på bra ställen som håller lite högre klass än de vanliga massageställena.

Stort plus om dom har lite "roliga" behandlingar samt hemsida som man kan boka tid på.

Vidare tänkte jag att vi skulle ta en tur upp till restaurangen i Banyan tree.

Behöver man boka bord?

Antar att det är rätt snofsig klädsel som gäller, pallar inte packa fracken så finns det möjlighet att hyra en kostym i Bangkok?

Bästa vattenparken i Bangkok-området?

Har spanat lite på Siam park men hittar inte så mycket info om vattendelen, bara nöjesfältsdelen.

Finns det många och bra rutschkanor? Eller ska man satsa på nån annan park?

KOPP KUNN KRÄÄP

Link to comment
Dela på andra sajter

Siam Park har 2 stora rutschbanor den ena är en hög och snabb rakbana, den andra är av typen "Korkskruv" och har några olika längder/tuber att välja på.

Hela parken är bra.

Har ingen aning om det finns nån liknande park i Bangkok.

Vi bor rätt nära parken och har nog varit där ett 20-tal gånger :great:

Resten av dina frågor får nån annan ta.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan, Gissar att du menar sky baren Vertigo på Banyan tre hotel.

Var där uppe på min sista tripp men bara i baren o det är helskön bar. Gissar att du måste beställa bord om ni ska äta men ska ni bara ta en drink går det fint att bara ta hissen upp .

Det finns en dam som tar emot och det fanns skor o byxor att låna gratis ,

Hadde själv bara pike tröja o byxor o det var inga problem.

Försök att vara där strax innan solen går ner, Hmm jäklar vad jag blev sugen att vara där istället för här på nattpasset, får ta det i februari istället.

Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Gällande banyan tree. Räcker bra med vanliga byxor etc som Magnus skriver. Har varit där många gånger. Kom dit fem när de öppnar. ta solnedgången. fram till 18.00 18.30. sen över till Sirocco på STatetower som är ännu maffigare om du frågar mig. Skulle äta någon annanstand överhuvutaget efter två drinkar. Et problem med att äta uppe på Banyan tree. AC-aggregaten brummar allr för mycket tycker jag.

Vad är en rolig behnadling?

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar.

Ja vad är en rolig behandling.

Kanske få bada i nått jävla klet eller bli insmetad i bläckfisk-extrakt eller nått annat äckligt.

Så länge det inte är det gamla Thai massage,oil massage,swedish massage, body scrub :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Siam Park har 2 stora rutschbanor den ena är en hög och snabb rakbana, den andra är av typen "Korkskruv" och har några olika längder/tuber att välja på.

Hela parken är bra.

Har ingen aning om det finns nån liknande park i Bangkok.

Vi bor rätt nära parken och har nog varit där ett 20-tal gånger :great:

Resten av dina frågor får nån annan ta.

MVH Tommy

Hur är det för mindre barn (3 år)? Eller är det bara för större barn?

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det för mindre barn (3 år)? Eller är det bara för större barn?

Jag besökte både Siam och Dreamworld nu i Januari med barnen, 3-10 år, Siam är klart roligare/bättre för små barn, det var dessutom helt gratis för de minsta, både inträde om mat (om man åt buffen), Buffen på Dreamworld var dessutom ett skämt jämfört med den på Siam Park.. För de lite större "barnen" så finns det ju mycket fler attraktioner på Dreamworld...

Vi var även på Siam Ocean World, de tillämpar farangprissättning vilket blir ganska dyrt, frun sparade dock några bath genom att de gick i en kassa och jag i en annan...

Men det var helt klart värt pengarna, vi gjorde allt utom backstage turen för den ingick inte i "Thaipriset"...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det för mindre barn (3 år)? Eller är det bara för större barn?

mvh

Parken är mycket bra för alla åldrar, de har små pooler med säkra rutschbanor för de allra minsta, relaxpooler för de som vill ta det lungt, samt stoora grunda pooler för alla åldrar.

Problemet är väl att hålla de små borta från de större vattenrutschbanorna, fast man kan ju alltid åka med dem!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...