Jump to content
IGNORED

Kakelsättning

Recommended Posts

• Replies 39
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• FF

12

• UglyFarang

7

• Stefan

3

• Swift 4X4

2

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Företaget har fuskat med principt allt, gipsskivorna var uppsatt med fogskum, Ea och jag har skämpat med att riva ner allt.      0      FF 

Det ekonomiska är nästan allt löst nu, det är lite detaljer kvar nu som ska lösas i veckan. Är jäkligt stolt över Ea som har vågat stå imot företagets alla svar, och svarat utan visa sig arg.

Tur man har händiga bekant som kakelsättare 25 år i branschen   3Kvm Pris nada (gratis) Garanti livstids på kakelsättningen Lika så köksmattan inlaggd med garanti 20kvm

Posted Images

Stefan
4 timmar sedan, skrev FF:

Allt ska rivas och ett nytt företag tar över detta jobb.

FF

Hur löser ni det ekonomiska med det första företaget?

Nu antar jag att ni handlat upp entreprenaden som privatperson, då gäller konsumentköplagen om inget annat avtalats. Hade det varit företag mot företag hade det med största sannolikhet lett till en långdragen tvist.

//S 

There can be only one (Stefan)

Stefan
5 minuter sedan, skrev FF:

Det ekonomiska är nästan allt löst nu, det är lite detaljer kvar nu som ska lösas i veckan.

Är jäkligt stolt över Ea som har vågat stå imot företagets alla svar, och svarat utan visa sig arg.

Nu fick hon hjälp från ett forum som hjälpe henne med kraven från hennes sida.

FF

Hon är en stark rackare, hoppas att allt löser sig för er! Entreprenadjuridik kan annars vara ett rent helvete!

//S

• Ge karma 3

FF
2 minuter sedan, skrev Stefan:

Hon är en stark rackare, hoppas att allt löser sig för er! Entreprenadjuridik kan annars vara ett rent helvete!

//S

Ea har en riktigt bra hållhake på företaget, så dom är skiträdda att hon tar upp detta.

FF

• Ge karma 2
  • Fint 1

www.easi.nu

Stefan
11 minuter sedan, skrev FF:

Ea har en riktigt bra hållhake på företaget, så dom är skiträdda att hon tar upp detta.

FF

Jag kan ana vad det är, dock måste hon gå fram med en viss försiktighet! Vi alla håller på Ea.

//S

• Ge karma 2

FF
16 minuter sedan, skrev Stefan:

Jag kan ana vad det är, dock måste hon gå fram med en viss försiktighet! Vi alla håller på Ea.

//S

Hon har inte på något sätt hotat företaget, utan sakligt talat om brister, och dom vet att hon har rätt.

FF

• Ge karma 4
  • Fint 1

www.easi.nu

UglyFarang
5 timmar sedan, skrev Stefan:

Hur löser ni det ekonomiska med det första företaget?

Nu antar jag att ni handlat upp entreprenaden som privatperson, då gäller konsumentköplagen om inget annat avtalats. Hade det varit företag mot företag hade det med största sannolikhet lett till en långdragen tvist.

//S 

Även konsumenttjänstlagen går in här, jag minns inte exakt hur dessa båda funkade och skiljde sej åt, bara att båda ska stödja privatpersoner i situationer som detta.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

FF
5 timmar sedan, skrev Nakhon:

Hör av dig till mig istället, nästa gång du behöver hjälp med plattsättning 🙂😉

Nej Tack vi har haft tillräckligt med problem med detta bygge.

FF

• Fint 1
  • Haha 4

www.easi.nu

• 2 weeks later...
conservator
21 timmar sedan, skrev FF:

Företaget har fuskat med principt allt, gipsskivorna var uppsatt med fogskum, Ea och jag har skämpat med att riva ner allt. 

IMG_20210227_115946.thumb.jpg.768dad7ce71dd0c6e2f99a0461a960f5.jpg

IMG_20210227_120001.thumb.jpg.b22e007b3653749ec466f25f4db1f0fe.jpg0

FF 

Bra skämpat!

• Haha 1

Jag vart inkallad för att montera en duschblandare i ett nykaklat badrum, kakelmäster kunde inte göra det jobbet....

När jag kom dit såg det ungefär likadant ut som hos EA ingen fuktspärr någonstans.

Det blev ingen blandarmontering den dagen, endast ett råd om att göra om och göra rätt.

Så kan det gå

• Ge karma 5

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

UglyFarang
On 2021-02-27 at 19:06, skrev FF:

Företaget har fuskat med principt allt, gipsskivorna var uppsatt med fogskum, Ea och jag har skämpat med att riva ner allt. 

IMG_20210227_115946.thumb.jpg.768dad7ce71dd0c6e2f99a0461a960f5.jpg

IMG_20210227_120001.thumb.jpg.b22e007b3653749ec466f25f4db1f0fe.jpg0

FF 

Var snäll och ge ett omdöme om företaget på nedanstående sida så att andra slipper att bli lurade av dem.

https://www.reco.se/

• Ge karma 1

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........