Jump to content
IGNORERAD

Slingbox


khun-petch

Recommended Posts

Ifall det finns intresse kan jag rekommendera slingbox som jag har haft nu i en vecka.For en engangskostnad pa 1070 kr

har jag nu tillgang till 18 kanaler,d.v.s.samma som hushallet dar boxen ar placerad.Det funkar kanon med maxnet i

Petchaburi.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, då söker jag härmed en "Slingbox-kompis" i Sverige.

Bor ju i Thailand, utan hem i Sverige och vill se på lite svensk TV.

Finns det någon som kan tillhandahålla en plats för en slingbox som jag kan använda här i Thailand.

Betalar alla utgifter plus en nätt engångssumma som tack för hjälpen.

Finns det någon som vill vara min "Slingbox-kompis"? Skicka PM till mig så kan vi komma överens om hur vi går till väga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Da undrar jag nar Herr Chang kommer att radera denna trad.

Slingbox ar val ungefar som fildelning, fast istallet for filer delar man TV-kanaler?

same same but different, men inte sa mycket different

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe, ja... vi får se när den raderas då. :( Men varför skulle det vara olagligt att hyra en plats för sin egen slingbox?

Link to comment
Dela på andra sajter

Slingbox är helt lagligt och kan inte på något sätt jämställas med fildelning.

Om jag ansluter min TV till min t.ex. kabel tv mottagare med hjälp av en kabel, eller med hjälp av en slingbox (via lokalt wireless eller internet) så har det ingen betydelse.

Skulle jag däremot använda bilden för offentlig visning av tv på t.ex. en bar här i Thailand så skulle det vara olagligt, men det har inget med slingboxen att göra.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Da far jag be om ursakt. Har blandat ihop det med den dar magiska ladan dar nan projsar for en eller 2 kanaler, nan annan for en tredje och sa vidare. Sen sa delar alla pa samtliga kanaler men bara en som projsar for varje

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Farang.

Det Du beskriver verkar vara cardsharing, och det är olagligt.

Att man sen kan kombinera cardsharing med slingboxen är en annan sak :whistle:

Slingboxen är OK om man betalar för vad man tittar på i "hemmaändan", alltså tv licens och ev. avgift till kabel/satellit bolag.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Slingbox är helt lagligt och kan inte på något sätt jämställas med fildelning.

Om jag ansluter min TV till min t.ex. kabel tv mottagare med hjälp av en kabel, eller med hjälp av en slingbox (via lokalt wireless eller internet) så har det ingen betydelse.

Skulle jag däremot använda bilden för offentlig visning av tv på t.ex. en bar här i Thailand så skulle det vara olagligt, men det har inget med slingboxen att göra.

Poffa

Exakt min åsikt, och jag tackar Poffa för bra förklaring.

Då jag faktiskt betalat för att få allt från TV1000 och Canal+ på kabel i Sverige så drar jag mig inte för att se på det när jag är i Thailand. Om jag har möjlighet.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

En fråga bara om slingboxen, är det inte så att man ser kanalerna live från Sverige.

Det skulle då betyda att vill man se några av de populära programmen som brukar gå på bästa sändningstid runt 20.00-21.00 i Sverige,

så måste man vara vaken till 1-2 på natten thailändsk tid för att se dem live.

Har jag fattat det rätt eller är jag ute och cyklar, man kan förstås spela in dem, antar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

just så gorocco man får nog spela in programmen

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Exakt min åsikt, och jag tackar Poffa för bra förklaring.

Då jag faktiskt betalat för att få allt från TV1000 och Canal+ på kabel i Sverige så drar jag mig inte för att se på det när jag är i Thailand. Om jag har möjlighet.

Herr Chang har talat.

skrota canal+ å tv1000 du hinner ju inte se på tv ändå.som jag har också canal+ hdbox men hinner aldrig glo på tv

blir det tid över så sitter man här :sFduh:

satsa på thaitv till frugan i stället :rotfl:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga bara om slingboxen, är det inte så att man ser kanalerna live från Sverige.

Det skulle då betyda att vill man se några av de populära programmen som brukar gå på bästa sändningstid runt 20.00-21.00 i Sverige,

så måste man vara vaken till 1-2 på natten thailändsk tid för att se dem live.

Har jag fattat det rätt eller är jag ute och cyklar, man kan förstås spela in dem, antar jag.

Jag har IP-TV med re-tv. Vilket innebär att alla program sparas på en server i en vecka och kan ses när du själv vill.

Det som frågan gäller är om jag t.ex. kan ge min kod till kompisen så att även han kan se?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
hasseigöteborg

Är det möjligt att flera datorer ser från en slingbox samtidigt?

Slingboxen kan bara ha en "tittare" åt gången.

Om man kopplar upp sig som användare får man bara medellandet att den är upptagen.

Loggar man däremot in som admin kan man slänga ut den andre tittaren. :clapping:

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har IP-TV med re-tv. Vilket innebär att alla program sparas på en server i en vecka och kan ses när du själv vill.

Det som frågan gäller är om jag t.ex. kan ge min kod till kompisen så att även han kan se?

Kan du förklara för en som inte förstår? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...