Jump to content
IGNORERAD

Alcohol transfer


matz

Recommended Posts

Hej!

Någon som har erfarenhet av att ha ett par flaskor alkohol i handbagaget inköpta på Arlanda förseglade i plastpåse mellan landa i Dubai och ta dom genom säkerhetskontrollen till nästa flyg?

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev matz:

Hej!

Någon som har erfarenhet av att ha ett par flaskor alkohol i handbagaget inköpta på Arlanda förseglade i plastpåse mellan landa i Dubai och ta dom genom säkerhetskontrollen till nästa flyg?

 

//matz

Känns säkrare att ha dem innanför västen 🍾

 

Nej, jag har inte egen erfarenhet, men nog går det normalt att medföra vid transit.

Jag hade nog ställt frågan direkt till flygplatsen i förväg.

Annars finns mycket info om man googlar.

 

/biker

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev biker:

Känns säkrare att ha dem innanför västen 🍾

 

Nej, jag har inte egen erfarenhet, men nog går det normalt att medföra vid transit.

Jag hade nog ställt frågan direkt till flygplatsen i förväg.

Annars finns mycket info om man googlar.

 

/biker

 

 

Nja hittade inte något vettigt på Google därav min fråga här.

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev matz:

Nja hittade inte något vettigt på Google därav min fråga här.

 

//matz

Vad tänker du med dig? Nåt särskilt? Taxfree shopparna i Dubai är annars riktigt bra med allt från standard spånken till finare whiskey och bra priser på de enklare varorna som var på offer!

 

Köpte själv där för att kunna smutta lite på ASQn.

 

Svenska nubbar finns dock inte......

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev apknug:

Vad tänker du med dig? Nåt särskilt? Taxfree shopparna i Dubai är annars riktigt bra med allt från standard spånken till finare whiskey och bra priser på de enklare varorna som var på offer!

 

Köpte själv där för att kunna smutta lite på ASQn.

 

Svenska nubbar finns dock inte......

De gånger jag har mellanlandat där så har dessutom priserna varit mycket trevligare än på de europeiska taxfreebutikerna.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev matz:

Hej!

Någon som har erfarenhet av att ha ett par flaskor alkohol i handbagaget inköpta på Arlanda förseglade i plastpåse mellan landa i Dubai och ta dom genom säkerhetskontrollen till nästa flyg?

 

//matz

du kommer inte igenom en säkerhetskontroll med alkohol, regeln är max 100ml flytande per förpackning oavsett om det är tandkräm, sololja eller alkohol. Du måste genom sista säkerhetskontrollen på resan och sen handla i taxfree. 

Dom kommer inte ens låta dig handla på Arlanda. 

 

Har ni bokat karantänhotell? 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev LTD:

du kommer inte igenom en säkerhetskontroll med alkohol, regeln är max 100ml flytande per förpackning oavsett om det är tandkräm, sololja eller alkohol. Du måste genom sista säkerhetskontrollen på resan och sen handla i taxfree. 

Dom kommer inte ens låta dig handla på Arlanda. 

 

Har ni bokat karantänhotell? 

Är det något särskilt med flygplatsen i Dubai ? 

Har köpt 2 flaskor Sangsom på taxfree Suvarnabhumi i förseglade påsar och 

gått igenom säkerhetskontroll i Doha utan problem.

 

Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev hobbe:

Är det något särskilt med flygplatsen i Dubai ? 

Har köpt 2 flaskor Sangsom på taxfree Suvarnabhumi i förseglade påsar och 

gått igenom säkerhetskontroll i Doha utan problem.

 

Hobbe 

Samma här här har köpt på Suvan och gått genom säkerhetskontrollen på Arlanda inga problem bara man visar flaskan och den ligger i förseglad påse men undrade hur det är i ett musslim land dom har ju en annorlunda syn på alkohol.

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem att köpa på Arlanda vid  mellanlandning i Dubai.

vi har haft både vin och whiskey med oss flera gånger när vi mellanlandat där.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev matz:

undrade hur det är i ett musslim land dom har ju en annorlunda syn på alkohol.

Qatar får nog räknas som ett muslimskt land (Emirat)

 

Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Har testat både Doha och Moskva och det är inga som helst problem så länge påsen är hel. Rysska passagerare tryckte dock ut korken lite snyggt genom plasten när de blev lite sugna på nattkröken. Men de hade ingen mellanlandning så de fick med flaskan i alla fall. Trasig påse går inte då snor de flaskan. Har även fått med mig öppen vattenflaska i minst två omgångar i Doha. 

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev matz:

Samma här här har köpt på Suvan och gått genom säkerhetskontrollen på Arlanda inga problem bara man visar flaskan och den ligger i förseglad påse men undrade hur det är i ett musslim land dom har ju en annorlunda syn på alkohol.

 

//matz

Bäst att du åker torr 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hobbe:

Är det något särskilt med flygplatsen i Dubai ? 

Har köpt 2 flaskor Sangsom på taxfree Suvarnabhumi i förseglade påsar och 

gått igenom säkerhetskontroll i Doha utan problem.

 

Hobbe 

I Helsingfors och Amsterdam har jag blivit av med bra wirre som jag köpt på suvvan😂 Men verkar ju funka när man landar i ett arabland, håller väl inte lika hårt på säkerheten.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev matz:

Samma här här har köpt på Suvan och gått genom säkerhetskontrollen på Arlanda inga problem bara man visar flaskan och den ligger i förseglad påse men undrade hur det är i ett musslim land dom har ju en annorlunda syn på alkohol.

 

//matz

Vilken säkerhetskontroll menar du då? När du landar så går du inte genom någon säkerhetskontroll, såtillvida att du inte skall vidare, å då blir du stoppad. 

 

Påsarna för taxfree på Suvan är inte godkända av/i EU. Jag har vid flera tillfällen fått gå ut och checka in mina flaskor. Detta har jag gjort både i Helsingfors, Frankfurt och på Arlanda. 

 

Påsen må vara godkänd i mellanösten, men inte i EU. Däremot är EU-påsen godkänd i Thailand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen erfarenhet från Dubai, men i Peking snodde dom mina 2L Jäger flaskor i kontrollen. Kunde ha köpt två nya i tax freen , men valde att supa upp pengarna på flygplanshotellet istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...