Jump to content
IGNORERAD

Vad jobbar era fruars/flickvänners syskon/bröder med ?


S m i l e 1

Recommended Posts

16 minuter sedan, skrev LTD:

Städerska, är det min tjej du åsyftar? 

Hushållerska kanske var det du kallade henne. Men som sagt, är ni nöjda så.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • LTD

    6

  • frogfish

    4

  • biker

    2

  • SatanG

    2

Mest aktiva i denna tråd

23 minuter sedan, skrev frogfish:

Hushållerska kanske var det du kallade henne. Men som sagt, är ni nöjda så.

Har jag kallat henne för hushållerska? 

Skulle vilja höra dig säga det irl.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev LTD:

Har jag kallat henne för hushållerska? 

Skulle vilja höra dig säga det irl.. 

Samma ränder som med andra nick (och på andra forum), hot och våld ska det vara (korthetskomplex....?).

 

Sen kan du ju spela hur oskyldig du vill, men vad du kallat den kvinna du bor med vet du ju bäst själv. Om du inte bytt (igen)....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ! Bror nr 1 är ris bonde och diversearbetare bror 2 och fru jobbar på skola samt månskensbonde syster 2 och 3 jobbar inom kommunen samt risbonde syster 4är frisör alla äger Egenmark klarar sig själva!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bror nr 1: bor i Israel sen 14 år tillbaka. Har aldrig kommit tillbaka till Thailand men har fått barn med en i Chayaphom som fått en ny pickup av honom. Själv har han en ny Mini i Israel. En charmör med många tjejer enligt min sambo. Lämnade Udon och fru och barn och enligt tjejen kan det vara fara för hans liv om han återvänder till byn. Kanske har han besökt Thailand under dessa 14 år. Ingen vet.

 

Bror nr 2: Tillverkar buddamedaljonger hemma i föräldragården i Udon  på beställning. Verkar gå skapligt med ekonomin. Väldigt introvert, hälsar inte eller sällan.

 

Syster nr 1: jobbar med sina kusiner och tillverkar kläder. De startade för ett år sen efter en gått en utbildning i Pathum Thani. Designar sina egna tyger och syr upp. Riktigt snygga kläder enligt mig. När jag frågar vad de kostar så säljs de från 1000 baht uppåt. Verkar vara en god lönsamhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Broder 1, en slarver som trots bidrag från sin familj att starta eget inte lyckats särskilt bra. 2 barn, det äldsta bor hos exfru och det yngsta hos farmor. Gifte sig med en välbeställd dam ifrån Chiang Mai för ett par år sedan och har blivit underhållen av henne sedan dess.

Syster 1 gift men en fattig knäppgök till svensk, som hon i princip får underhålla. Driver framgångsrikt massage i Stockholm.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan har inte, och har aldrig haft, några syskon. Så här efter dryga 22 år tillsammans ser jag nog det som en av hennes största fördelar 😉.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Atom:

Frugan har inte, och har aldrig haft, några syskon. Så här efter dryga 22 år tillsammans ser jag nog det som en av hennes största fördelar 😉.

Ovanligt här och förstår precis hur du menar. Nästan lite avis på dig där 🙃

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru har/hade 4 bröder där nr 2 förolyckades med motobike innan jag kom in i bilden,nr 1 är ris o sockerrörsbonde,nr 3 jobbar för "Vägverket" och håller rent från buskar och gräs efter vägarna bl.a, de bor kvar i födelsebyn som ligger 40 minuter norr om Nakhon Sawan,nr 4 bor i Mathaput 30 minuter från oss och kör minibus med personal till och från arbetsplatser,är "lite" besviken på honom som inte hjälpt min fru att ta hand om svärmor någonting under de fyra år hon behövt hjälp,å andra sidan ville svärmor inte heller ha hans hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Syster 1 = Jobbar hos Grossist i Jewelry Trade Center, Bangkok

Syster 2 = Mellanchef på Kasikorn i Rayongdistriktet

Syster 3 = Landstingets tvätteri utanför Stockholm

Bror 1 = Egen mekaniskt tillverkningsfirma med några anställda, mestadels stål/metall i byn

Bror 2 = Egen mekanisk/elektrisk tillverkningsfirma med några anställda i Mapthaput.

Bror 3 = Elektriker med egen firma, installerar mest i företag/industrier runt Rayong och Bangkok samt är gitarrist/sångare i ett band

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Syster 1 = Bonde, Khon Buri, Korat
Syster 2 = Städerska, Langenagen, Tyskland

Thats it!

 

//S

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Syster 1  tyvärr död 

Syster 2 Egen massagesalong på Samui ,Lite torrt just nu men funkar pga gift med en Tysk

Syster 3  I  Issan    Min idol,, i Familjen ,, fixar o donar på systrarnas farmer , Fixar o trixar så allt funkar inom familjen o har fullt koll , Bara Älskar denna syster som vill allt för familjen .

Broder 1   Jobbar nåt typ inom få fram bra vatten inom byarna i Thai , förstått inte riktigt då jag inte träffat han 

 

Hmm Längtar faktiskt till byn ...

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bröder 1, 2 och 3. Ingen aning.

Broder 4, byggnadsarbetare. Har bland annat byggt vårt hus i princip utan betalning. 

Syster 1 jobbar på nån slags militärförrättning i Samut Sakon.

Syster 2 jobbar på spa i Bangkok. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad jobbar dom med då dom inte har någon utbildning i sverige.

Nyss fått 4 sista, Bankonto och visa kort, försäkringskassan och Arbetsförmedlingen fixad.

Söker jobb förfullt i sundsvall timrå. utbildad i accounting, massage, drivit egen firma inom condoclean med anställda.

Tar vilket jobb som helst så länge det är legalt.

 

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar? Förmodligen bidragstagare från Sverige. Nr 2 har ett bra jobb vet jag, men resten är kvar i Thailand och misstänker att dom får support från vårt hushåll.

 

Bryr mig inte då frugan får sköta det och hon har inte klagat än på så väcker knappast den björn som sover.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev scorpio63:

Ja vad jobbar dom med då dom inte har någon utbildning i sverige.

Nyss fått 4 sista, Bankonto och visa kort, försäkringskassan och Arbetsförmedlingen fixad.

Söker jobb förfullt i sundsvall timrå. utbildad i accounting, massage, drivit egen firma inom condoclean med anställda.

Tar vilket jobb som helst så länge det är legalt.

 

 

Är det systrar och bröder Du pratar om?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Frugan är ekonomichef på ett multinationellt företag som nyligen blev uppköpt av ett annat företag.

Det innebar att söka nytt jobb då ekonomiavdelning etc håller på att transfereras till Malaysia.

Hon var lite orolig för hur marknaden var nu iom C19 men det var helt i onödan, 1 April börjar hon som ekonomichef/styrekonom på världens största logistikföretag. Men först en veckas semester är det tänkt :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

På tal om syskon så vill jag berätta en liten historia. När Maria var liten så var vi i Jomtien på besök.  Systern bor i Bangkok. Så vi bjöd ner systern på att komma och hälsa på oss. Vi skulle stå för allt resa-hotell och mat. Systern sa då att om skulle komma när hon var ledig skulle hon ha några tusen bath också. 

Vi har inte sett systern sedan dess

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...