Jump to content
IGNORERAD

Vad jobbar era fruars/flickvänners syskon/bröder med ?


S m i l e 1

Recommended Posts

Min Sambo är Revisor, men har även jobbat på 5* hotell med massage med bl.a. ekonomi, det var på den tiden jag träffade henne, hon har även senare jobbat på en dykfirma, fast hon inte äns kan simma.

 

Hennes bror jobbar som ingenjör på någon bilindustri. Systrarna jobbar som läkarsekreterare, massage, bonde, restaurang. Vad jobbar er frus / flickväns syskon med ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • LTD

    6

  • frogfish

    4

  • biker

    2

  • SatanG

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inte syskon, manlig kusin tror jag. Han är arbetslös byggarbetare, bor hos oss, får köra min pick-up och jag sänder pengar för uppehäll. Vet inte varför de inte lagar CCTV camera??? 55555 tro vem vill

Ändrades av Amigo
typo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bror 1: bonde

Bror 2: frisör och bonde

Syster 1: liten affär

Syster 2: Bonde

 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bror1 bonde ex svetsare @ israel

Bror2 lotteriförsäljare/bonde @ svetsare@ khadaffi

(Fick inte fortsätta för svetsare i den bussiness stoppar bara x antal år...

Och khaddafiregimen fick ett abrubt stopp men alltmänt omtyckt av alla förutom araberna och vissa högermän i USA...

 

Syster1 bonde

Syster2 bonde

Syster 3 bonde/lotteriförsäljare

 

Never forget: Robots will kill you.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lillebrorsan för tillfället något inom produktion i Rayong, lyckats behålla jobbet nu i flera månader, vilket är strongt med tanke på hur det brukar bli. Antagligen en positiv coronaeffekt :-)

Storebrorsan bonde/alltiallo i Ubon.

 

/ SatanG

 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Bror = bonde. 

Syster1 = affär hemma. 

Syster2 = usk i Sverige. 

Syster3 = tvättar/stryker kläder. 

Syster4 = diamant affär. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Brorsan kör maskiner, byggarbetare, svetsare, bonde, bärplockare mm, beror på vad som finns för tillfället. 

Syrran jobbade i fabrik i Bkk tills covid kom, nu pular de med sitt plantage utanför nong khai. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Halvsyster nummer 1 är sångerska och skådis 

Halvsyster nummer 2 är banktjänsteman.

Bror driver MC-verkstad 

               

Link to comment
Dela på andra sajter

Frun är pensionerad lyxhustru:glasses:.

Äldsta sonen är toyboy och bor tillsammans med en 14 år äldre och rätt så solid kvinna i en annan by👍.

Yngsta sonen arbetar på fabrik i Bangkok😀.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåt gör dom men dom visade rätt snabbt att dom trodde att det skulle regna manna från himlen när jag dök upp så mitt intresse för den släkten stannar vid att jag vet att dom finns. En mor och ett gäng syskon av div kön. Dom gör förmodligen typ samma som innan jag kom hit vad det nu var. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå jobba, syrran har ju farangman.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Baa:

Vadå jobba, syrran har ju farangman.

Många är dom falangerna som går på det. Klart man måste pröjsa sin tjej och hennes familj, att det kostar lite övertid mm får det vara värt för dom stackarna har det ju så svårt. 

 

Tänk om gubbarna visste hur lite pengar Thaisen eg behöver och är vana vid. 

Huset går i arv så ingen hyra, El för att driva lampa, tv och en fläkt får dom gratis av staten. Mat hämtar man gratis i naturen plus odlar själva. Gisses va mycket växter man kan äta som jag inte hade en aning om och fisk finns det gott om. Välfärdskort så dom kan handla sötsaker för 500/mån har dom allihop. 

 

Tjejen tycker tom att det är så gott så trots att hon kan äta typ vad hon vill så äter hon ändå småfisk och div konstiga växter. 

Hon plockar kärnor ur frukt och planterar i krukor hemma och jäklar vad det växer, chili, jordnötter, majs å allt möjligt har vi i krukor hemma bara för att hon är van och tycker det är kul. 

 

Dom klarar sig hur lätt som helst på 1000 baht i månaden uppe i byarna, 500 funkar också, det som kostar är Leo och avbetalningen på moppe å bil å det är där vi kommer in i bilden..

Å inte att förglömma den sjuka buffeln... (guld) 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Syster 1 har en optical shop i Ekamai.

Syster 2 rektor

Bror jobbade tidigare på ambassaden i London. Har nu flyttat hem och jobbar som engelsklärare.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan

Jaså, det är dags att exponera pengaslukande parasiter och lösaktiga vagabonder men det har vi faktiskt inga. I den allra närmaste kretsen har vi bara en munk, som jag inte sett på över 10 år, och ett gäng kärringar med vanliga jobb och taskig lön. Däremot har vi latsocken, charmören och den snåla statstjänstemannen som representeras av en svåger och två kusiner.

Latsocken vill helst inte jobba men pressades av de andra.  "Hade han bara haft en moped så att han kunde ta sig till jobbet så skulle han naturligtvis jobba", så lät det då för många år sedan. Till hans stora förtret så ställde farangen upp med ett räntefritt lån för den goda sakens skull och kärringarna jublade. 36,000 Baht till en ny moped mot en utlovad betalningstid på 36 månader. En tusing i månaden var fullt rimligt men han är ju Thai så det tog sju och ett halvt år innan han var skuldfri och då var ju mopeden utsliten så han behövde pengar till en ny och så började vi om igen men denna gången gick det väl något bättre och för ett halvår sedan blev han skuldfri för andra gången, nu med en fullt fungerande moped.

Charmören är allt annat än lat och har sysslat med allt från att sälja svalbosoppa till försäkringar samtidigt som kvinnor i olika åldrar bidragit till hans uppehälle. Förr när vi åkte någonstans och stannade till för att tanka och köpa dricka på någon mack fick han alltid sitta kvar i bilen, annars hade han fått ihop det med kassörskan eller någon annan kärring på macken med åtföljande problem. Man kunde inte släppa in honom i en affär eller ta med honom på en restaurang utan att han åtminstone kom ut med ett telefonnummer från kassörskan eller en kvinnlig kund. En gång var han nära att bli skjuten när han tvingades hoppa ut genom fönstret då en älskarinnas man oväntat kom hem, en överste i thailändska armén och i perioder har han bott hemma hos oss då svartsjuka älskarinnor varit på jakt efter honom efter att ha blivit dumpade. Nu börjar han bli lite till åren och har lugnat ner sig.
 

Den snåla statstjänstemannen är utbildad i USA och har alltid varit lite förmer än alla andra och så in i helvetes snål trots att han har en fin kåk mitt i Bangkok och gott om pengar. Minns en gång när han hade byggt om kåken och vi var bjudna dit på huskalas med munkar och efterföljande party. Vi var säkert ett trettiotal personer kvar på partyt efter att munkarna hade dragit och han visade stolt upp två flaskor whiskey och åtta flaskor Chang. Jag hade satt mig vid ett bord ihop med tre thaiare som jag kände lite grann. De andra verkade föredra whiskey men vi skålade glatt igenom de gröna flaskorna och viftade snart mot tjänstemannen med varsin tomflaska och han förstod att han var så illa tvungen att gå ner till 7-Eleven och köpa fler. Han gick motvilligt iväg och en kvart senare kom han tillbaka med tre Chang i en plastkasse. De gick ner på nolltid och han fick ge sig iväg igen och denna gång kom han tillbaka med sex flaskor Chang men då satt de andra och viftade med tomma whiskeyflaskor så han fick ge sig iväg återigen och så där fortsatte kvällen tills alla var fulla och nöjda. Det märkliga är att han alltid har varit lite halvarrogant, avig och fåordig, speciellt mot mig men när jag träffade honom senast för två år sedan hade han redan gått i pension och var hur generös, öppen och trevlig som helst. Kanske har han haft det tungt på jobbet i alla år eller var han rädd att jag skulle be om hjälp med ett VIP visa eller något sådant då han hade en hög position på inrikesministeriet, vad vet jag.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar vad frugans syskon i byn gör. De är duktiga att låna pengar i bybanken som dom vill att jag ska betala. Icke sa nicke det får dom lösa själva. Fullständigt odugliga förutom rismarken.

 

Bror 1 slö slapp och likgiltig och ser ut som Buddha med en enorm klibbrismage. Jobbar med rismarken. Positiv sida. Krökar inte längre då en son fått en stroke. Spelar inte.

Bror 2 numera fullblodsfyllo. Skiter i familjen. Spelar varje dag. Positiv sida: jobbar med rismarken.

Syster 1: Schizofren och tigger pengar hela tiden. Jobbar nej. Positiv sida:?

 

Bror 3 i Bangkok. Lurendrejare. Positiv sida: Jobbar hårt säljer på marknad.

Bror 4 i Bangkok. Jobbar med petty things. Positiv sida: F.d. fyllo

 

Syster: 2-4 finns i Sverige. Puckade i huvudet. Positiv sida. En har restaurang i Kiruna en jobbar med catering och en sitter hemma och pillar sig i naveln har haft massageställe.

 

Syster 5 i Tokyo. Verkar hyggligt normal. Hennes gubbe dog i cancer för några år sedan. Städerska. 

 

Tjo i backa

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev LTD:

Många är dom falangerna som går på det. Klart man måste pröjsa sin tjej och hennes familj, att det kostar lite övertid mm får det vara värt för dom stackarna har det ju så svårt. 

 

Tänk om gubbarna visste hur lite pengar Thaisen eg behöver och är vana vid. 

Huset går i arv så ingen hyra, El för att driva lampa, tv och en fläkt får dom gratis av staten. Mat hämtar man gratis i naturen plus odlar själva. Gisses va mycket växter man kan äta som jag inte hade en aning om och fisk finns det gott om. Välfärdskort så dom kan handla sötsaker för 500/mån har dom allihop. 

 

Tjejen tycker tom att det är så gott så trots att hon kan äta typ vad hon vill så äter hon ändå småfisk och div konstiga växter. 

Hon plockar kärnor ur frukt och planterar i krukor hemma och jäklar vad det växer, chili, jordnötter, majs å allt möjligt har vi i krukor hemma bara för att hon är van och tycker det är kul. 

 

Dom klarar sig hur lätt som helst på 1000 baht i månaden uppe i byarna, 500 funkar också, det som kostar är Leo och avbetalningen på moppe å bil å det är där vi kommer in i bilden..

Å inte att förglömma den sjuka buffeln... (guld) 

Hehehe....

Man kan byta både nick och forum, men ränderna går aldrig ur.....🙉

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

Hehehe....

Man kan byta både nick och forum, men ränderna går aldrig ur.....🙉

Nåt fel på ränderna?

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev LTD:

Nåt fel på ränderna?

Så länge du och din städerska är nöjda så.

 

Vad är problemet med ditt gamla nick? Eller alternerar du? Men det är ju iofs nåt mellan dig och P3.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frogfish:

Så länge du och din städerska är nöjda så.

 

Vad är problemet med ditt gamla nick? Eller alternerar du? Men det är ju iofs nåt mellan dig och P3.

Städerska, är det min tjej du åsyftar? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mig veterligt har inte frugan några anhöriga efter att hennes giriga moster avlidet.

Jag vill kalla henne girig men egentligen var hon väldigt ekonomisk med stort födgeni - utnyttja systerdottern in absurdum.

Innan kärringfan dödde matade frugan henne  regelbundet, tills sanningen dök upp när vi oförhappandes kom för att hälsa på.

Kanske syskon på sin faderns sida, vem det nu var.

Modern död strax efter förlossningen.

Dock fler kusiner/vänner, vete fan vilket, det är svårt att få klarhet i det hela och tydligen ökar bekantskapskretsen, trots avståndet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...