Jump to content
IGNORERAD

5 Rai till salu


OlleP

Recommended Posts

Vet faktiskt inte bara frågade henne o hennes syster, Men kan tänka mig de menade som du nämnde, Själv närmar jag mig inte farmerna när jag e i byn , Blir hängmattan o närma grillen 😉. Sen bara väntar tills vi kan ta bilen söderut. Men visst har sin charm i byn o älskar hennes släkt ..  

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • OlleP

    10

  • thomas001

    4

  • LTD

    4

  • S m i l e 1

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Mark ligger nära farbar väg. Det som odlats innan är sockerrör och majs. Ris tror jag inte på då rismark kräver att mark ligger i en sänka. Prisnivån i Koratområdet ligger på denna nivån och enl wavis, så är 170000/rai inget överpris. Kan dock sänka till 800000bath eller 160000/rai

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-02-13 at 20:30, skrev LTD:

Typ Lagfart, finns olika och bara med en del som man får bygga hus, eg bara en som är intressant, ska vara röd stämpel. Ser ut som den här. Utan chanot är marken inte mycket värd för en falang. 

Screenshot_20210213_202917.jpg

Instämmer. Helt  avgörande för priset är vilken typ av `Lagfart``  marken har.

 

Köp aldrig något utan att kontrollera detta dokument först.

 

Det finns en hel del odlingsmark som inte får säljas.

En del mark som staten delat ut gratis får endast överlåtas inom släkten.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev OlleP:

Mark ligger nära farbar väg. Det som odlats innan är sockerrör och majs. Ris tror jag inte på då rismark kräver att mark ligger i en sänka. Prisnivån i Koratområdet ligger på denna nivån och enl wavis, så är 170000/rai inget överpris. Kan dock sänka till 800000bath eller 160000/rai

Vad säger chanoten? på det papper du visade så verkar den ju inte ens utmätt och avstyckad, tror inte att det går att sälja sådan mark på ett riktigt sätt. 

En del mark har man till låns under förutsättning att den brukas, får inte säljas, undrar om inte detta är sådan mark. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...