Jump to content
IGNORERAD

5 Rai till salu


OlleP

Recommended Posts

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • OlleP

    10

  • thomas001

    4

  • LTD

    4

  • S m i l e 1

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev OlleP:

Mark finns i Soengsang

image.png.c45109e986927ee0745669e33ed85837.png

Är det du som säljer?

 

Finns det bilder - beskrivning?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev emso99:

Svårt att visa intresse om du inte uppger pris.

850.000 bath skulle det kosta.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev S m i l e 1:

Är det bara för odling? Eller går det även att bygga hus där?

Det är åkermark. Tveksamt om det går att bygga hus men jag vet inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minutes ago, OlleP said:

Det är åkermark. Tveksamt om det går att bygga hus men jag vet inte.

Kan du kanske fråga Frugan som äger marken?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev OlleP:

Vad är Chanote?

Typ Lagfart, finns olika och bara med en del som man får bygga hus, eg bara en som är intressant, ska vara röd stämpel. Ser ut som den här. Utan chanot är marken inte mycket värd för en falang. 

Screenshot_20210213_202917.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev LTD:

Typ Lagfart, finns olika och bara med en del som man får bygga hus, eg bara en som är intressant, ska vara röd stämpel. Ser ut som den här. Utan chanot är marken inte mycket värd för en falang. 

Screenshot_20210213_202917.jpg

Utlåningar kan inte äga mark i Thailand.

Som utlänning kan du endast arrendera mark som du kan bygga hus på.

Däremot din fru eller flickvän kan köpa mark som du kan bygga hus på.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Swift 4X4:

Utlåningar kan inte äga mark i Thailand.

Som utlänning kan du endast arrendera mark som du kan bygga hus på.

Däremot din fru eller flickvän kan köpa mark som du kan bygga hus på.

Äga huset, leasa marken av sin gf, skriva ett skuldebrev att hon lånat pengarna till marken av dig. 

Då kan man sälja huset och då är det viktigt med chanoten.

Typ så hade nog jag gjort om jag skulle köpt hus här. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Äga huset, leasa marken av sin gf, skriva ett skuldebrev att hon lånat pengarna till marken av dig. 

Då kan man sälja huset och då är det viktigt med chanoten.

Typ så hade nog jag gjort om jag skulle köpt hus här. 

Helt rätt tänkt. Hänt många gånger att gubbar fick gå nästan nakna från huset och frun.

Utan att de kunde bevisa att att det var faktiskt de som bekostade huset. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev LTD:

Typ av chanote? 

 

20 timmar sedan, skrev LTD:

Typ av chanote? 

Är det detta du menar?

150105332_354847925514233_1690119528415677309_n.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

22 hours ago, OlleP said:

850000 bath säger frugan

Här där vi bor säljs odlingsbar mark för ca 60.000 Baht/rai  

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2/13/2021 at 4:18 PM, OlleP said:

850000 bath säger frugan

Det är mycket som avgör priset: Har det odlats tidigare på denna mark? Tillgång till vatten? Nära en väg? Finns det fabrik nära att sälja riset?

Finns nära tillgång till skördemaskin?  Är marken hyfsat slät för odling, ris kräver mark som är i våg!  m.m m.m 850.000 Baht/5rai!  Låter mycket dyrt i mina öron!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev thomas001:

Det är mycket som avgör priset: Har det odlats tidigare på denna mark? Tillgång till vatten? Nära en väg? Finns det fabrik nära att sälja riset?

Finns nära tillgång till skördemaskin?  Är marken hyfsat slät för odling, ris kräver mark som är i våg!  m.m m.m 850.000 Baht/5rai!  Låter mycket dyrt i mina öron!!!!

Falangpris... mark som är bra är annars inga problem att sälja, till rätt pris. Finns många thai med pengar som köper, men de vet det riktiga värdet. 

 

Köpa risfält på mpr... nästan som att köpa en flygbiljett till hon i Chiang Mai/Norrköping...

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, samet said:

Falangpris... mark som är bra är annars inga problem att sälja, till rätt pris. Finns många thai med pengar som köper, men de vet det riktiga värdet. 

 

Köpa risfält på mpr... nästan som att köpa en flygbiljett till hon i Chiang Mai/Norrköping...

Vi har ju rätt så mycket odlingsbar mark. Vi får minst ett erbjudande per månad från Thaiaire som vill köpa mark av oss. Dom kommer inte med erbjudande om att köpa om dom inte har kapital....risken är ju att jag eller frugan säger ja!! Hitills har vi ju arrenderat ut nästan all mark under många år. Har funkat kanon. Får betalt runt nyår varje år! Vi får mellan 1000-2000Baht/rai för ett års arrende. Plus att dom håller ordning på vår mark.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratade med darlingen som just kommer från Soeng sang( bor med mig nu i Sverige o längtar inte tillbaka till farmarlivet). Hon o hennes systrar har ca 10 rai uppdelat på tre farmer. Ca 90000 upp till 300000 tusen per rai beroende på el vatten tillgång osv osv ...Frågade om det var farangpriser men nej hon sa att det ökar mycket nu i de trakterna...

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minutes ago, wavis said:

Pratade med darlingen som just kommer från Soeng sang( bor med mig nu i Sverige o längtar inte tillbaka till farmarlivet). Hon o hennes systrar har ca 10 rai uppdelat på tre farmer. Ca 90000 upp till 300000 tusen per rai beroende på el vatten tillgång osv osv ...Frågade om det var farangpriser men nej hon sa att det ökar mycket nu i de trakterna...

Då måste det ju vara mark som ligger nära en väg p.g.a tillgång till el. Plus att det går att få tillstånd att bygga bostad på marken?

Lek med tanken på att köpa odlingsbar mark för 300.000 Baht/rai. Då du t.ex kan tjäna max 3.000 baht/rai vid mycket bra skörd av ris.

Låter som en dålig investering...eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...