Jump to content
IGNORERAD

Engelskalärare Pattaya


Jolo

Recommended Posts

Någon som har tips på en privatlärare eller skola som lär ut engelska (nybörjarnivå) i Pattaya?

Då tjejen arbetar så är det kanske lämpligt med ca 1 timme om dagen 3 dagar / vecka?

Skulle vilja att hon hinner lära sig så mycket att hon kan klara sig någorlunda själv i Sverige om 3 månader eller är jag optimist, behövs det heltidsstudier?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du är väl optimistisk, jag vet hur det gick när min flickvän (nu fru) testade i Bkk sommaren innan vi gifte oss.

Jag märkte ingen större förbättring utom det hon snappade upp från mej, jag spenderade mer än 5 månader i Thailand med henne det året!

Antar att en duktig lärare kan lyckas bättre om studenten verkligen anstränger sig och studerar mycket på sin "Lediga tid".

Kanske det finns nån på forumet som vet bättre eller har tips

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar veckan i 3 manader blir ju inte mer an dryga 36 timmar vilket far anses som extremt lite. Om hon har mkt begransad engelska till att borja med sa lar inte dessa timmar gora henne sa mkt mer sjalvstandig.

Fragan om det ar lont oht. Att antingen kora intensivt med svenska nar hon kommer eller att skippa jobbet och kora en 3 manaders intensivkurs engelska innan hon kommer kanns som rimligare med dina forvantningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har tips på en privatlärare eller skola som lär ut engelska (nybörjarnivå) i Pattaya?

Då tjejen arbetar så är det kanske lämpligt med ca 1 timme om dagen 3 dagar / vecka?

Skulle vilja att hon hinner lära sig så mycket att hon kan klara sig någorlunda själv i Sverige om 3 månader eller är jag optimist, behövs det heltidsstudier?

Hejsan

Kontakta Lasse på

lasse.Thailand@gmail.com

Han skrev till mig ang. en annan tjej,

"

Jag kan nog tyvärr inte åka ända bort till Pattis för undervisningen.om han nu inte flyger in mig med helikopter förstås,...men hon kan väl komma hit och hyra en lägenhet nära skolan för kanske 2000 baht i månaden.

Många andra har gjort så genom åren.

"

Han är svenskfödd och talar perfekt thai.

Enda farang som är medlem i frivilliga räddningstjänsten i BKK !

Så han hajar nog lite thai åxå :whistle:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Den enda riktigt seriösa (enligt min uppfattning) skola jag hittat i Pattaya är A.U.A. Dom samarbetar även med Burapha University och har "riktiga" lärare. Dessutom rimliga priser. Jag var där och kollade för en tid sedan och fick ett bra intryck. Ger även kurser i Thai för dom som är intresserade...

Se mer på http://aua.buu.ac.th/Pattaya/index_en.html och http://www.auathailand.org

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Enligt min uppfattning är AUA också det mest seriösa alternativet med relativt pålitliga och kompetenta lärare och kursplaner som följer en viss logik i inlärningen.

Att lägga ner 6000 baht i månaden på att undervisas av en halvlullig engelsman med fejkat lärarintyg är kanske inte att rekommendera.

Även om nu kommunikation råkar vara A och O i undervisningen.

Men en bra kommunikationskurs på två timmar i veckan är ju bättre än inget.

Har damen hyfsat bra minne och en viss språkkänsla är det ju inte bortkastade penningar.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tackar för alla svar :)

Jag skall kolla AUA och se om tjejen kan lägga ner mer tid på studier.

Jag vill inte att hon skall känna sig låst vid mig, hon skall känna att hon klarar sig själv, (åtminstone till viss del). Det finns ju åtminstone en sak jag gärna ser att hon behöver mig för :yes:

Att det inte blir heltidsstudier på 3 månader beror på ekonomin (min) :( , skall se om ekonomin tillåter en månad.

När jag ändå är igång med frågor (utan att ha letat i andra trådar), rekommendation på resebyrå som fixar bra pris på en biljett BKK-STO ToR (3 månader ombokningsbar till 6 månader) med avresa i mars eller april, kan även vänta till maj om det blir bättre pris.

Keithan, vet du var i Thailand Lasse håller hus?

Skulle ju vara trevligt med en lärare som kan både engelska och svenska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att lägga ner 6000 baht i månaden på att undervisas av en halvlullig engelsman med fejkat lärarintyg är kanske inte att rekommendera.

Även om nu kommunikation råkar vara A och O i undervisningen.

BTT

Exactemente, ska man ha en halvlullig med fejkat så är svenskar att föredraga.

Ofejkade Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...