Jump to content
IGNORERAD

Vattenskål


ban99arne

Recommended Posts

Ser till min förfäran att det nu börjats söndagsskåla!

För att motverka att detta fylleri breder ut sig alltför mycket inför jag denna vatttenskål, där vi som inte tittat alltför djup i grogglaset kan mötas på ett nyktert och vuxet sätt.

[move]Aqua Arne[/move]

images.jpg

images.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • crazyswede

    8

  • Baa

    6

  • ban99arne

    2

  • broder tuk tuk

    2

Mest aktiva i denna tråd

broder tuk tuk

Gurgel på dig Arne!

Låt de stygga fyllona skåla i den sedeförstörande och moralupplösande alkoholen,

så håller vi oss nyktra och förnuftiga medlemmar till vattenskålen.

Bjuder även in farbror Joints till ett stilla samkväm.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Caveman

Quote

Ser till min förfäran att det nu börjats söndagsskåla!

För att motverka att detta fylleri breder ut sig alltför mycket inför jag denna vatttenskål, där vi som inte tittat alltför djup i grogglaset kan mötas på ett nyktert och vuxet sätt.

[move]Aqua Arne[/move]

hahahahahahahahaha

:D:D:D:D:D:D:D:D

(skrattar så att kaffet skvätter ur koppen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arne, Arne det kom jag på för över 18 år sedan att vatten är den enda dryck som behövs. :fan1: Det är bara tunnisar som dricker alkohol.  :Drogar-BlackEye(LBG):

  :D gubben  :D

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

logoforum2.gif

Jaja , det är jävligt lätt för er att vara stora i käften & samtidigt nyktra när ni är tillsammans här på samma sida men plockade man ut er en & en så föll ni förmodligen till föga för alkoholen ni åxå .. fan så ensamt här ju när "frugan" är kvar i Bangkok!  :-

Skålar i ljummet piss! cheers.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Har faktiskt aldrig förstått "tjusningen" med att sitta och supa framför datorn. Däremot är jag ju inte främmande för att klippa en 10 singha eller en halva sangsom i andra sammanhang.

Sedan diskussionen om att vara social eller ej är ju befängd.

Man är väl inte social om man sitter och skriver på datorn.

Social är man väl i muntlig interaktion med andra människor.

Utbyta tankar och erfarenheter, visst kan man det via skrift,

men någon social färdighet krävs väl inte för detta ändamål.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är gott att vara nykter, rökfri och kaffefri och bara ha madam att missbruka.  :Drogar-Love(LBG): Jag mår bra, har för det mesta gott humör. Jobbar med personer som har missbruksproblem.  :54: Kolla denna Smiley vad som kan ske.  :54: Vem vet, hon kanske missbrukar mig, eller heter det utnyttja när det gäller thaikvinns.  :Drogar-Smile(LBG):

  :D gubben  :D

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sedan diskussionen om att vara social eller ej är ju befängd.

Man är väl inte social om man sitter och skriver på datorn.

.

Utbyta tankar och erfarenheter, visst kan man det via skrift,

men någon social färdighet krävs väl inte för detta ändamål.

BTT

Du har så rätt. Det krävs nästan ingen social färdighet alls för att framställa sig som en guldfisk med syrebrist på forumen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Du har så rätt. Det krävs nästan ingen social färdighet alls för att framställa sig som en guldfisk med syrebrist på forumen.

Kom på att jag hade fel! Det krävs visst färdighet - asocial färdighet! I alla fall om man ska göra det utan ölburkens hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BTT,

"Utbyta tankar och erfarenheter, visst kan man det via skrift, men någon social färdighet krävs väl inte för detta ändamål."

Tiilåt mig anmäla avvikande mening!

Enligt min åsikt krävs det en viss social färdighet för att kunna formulera sina tankar i skrift så att dom inte missförstås, åtminstone inte av de flesta. Det krävs liksom lite empati med hur andra uppfattar saker och ting och förmåga att se objektivt på det man har för avsikt att lägga in på forumet. Typ "kommer folk verkligen förstå vad jag vill ha sagt?"

Alltför många slarvar med sina formuleringar, andra missförstår och så är pajkastandet igång.

Du har väl själv viss erfarenhet av det BTT?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

url]secrets_logo_forum.gif

Faranger som drar på Thailand .. är det bara fullblods alkoholister el. före detta sådana?

Verkar inte finnas nåt mitt i mellan verkar det som!  ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

Vattenskål, är inte det när man skålar på sjön? Eller på playan, eller i badkaret.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Bibben

Quote

Hej BTT,

"Utbyta tankar och erfarenheter, visst kan man det via skrift, men någon social färdighet krävs väl inte för detta ändamål."

Tiilåt mig anmäla avvikande mening!

Enligt min åsikt krävs det en viss social färdighet för att kunna formulera sina tankar i skrift så att dom inte missförstås, åtminstone inte av de flesta. Det krävs liksom lite empati med hur andra uppfattar saker och ting och förmåga att se objektivt på det man har för avsikt att lägga in på forumet. Typ "kommer folk verkligen förstå vad jag vill ha sagt?"

Alltför många slarvar med sina formuleringar, andra missförstår och så är pajkastandet igång.

Du har väl själv viss erfarenhet av det BTT?

Herr Chang har talat.

Bra sagt, håller med till 100%  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Bibben

Quote

url]secrets_logo_forum.gif

Faranger som drar på Thailand .. är det bara fullblods alkoholister el. före detta sådana?

Verkar inte finnas nåt mitt i mellan verkar det som!  ;D

Hur var det med "en viss social färdighet för att kunna formulera sina tankar i skrift så att dom inte missförstås"

"... drar på Thailand."

???

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vattenskål, är inte det när man skålar på sjön? Eller på playan, eller i badkaret.

Nix , det är när man dricker groggiloggi alt. drar en bira i duschen & det kan jag tack vare egen erfarenhet avråda från då drickat blir aningen blaskigt!  ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nix , det är när man dricker groggiloggi alt. drar en bira i duschen & det kan jag tack vare egen erfarenhet avråda från då drickat blir aningen blaskigt!  ;D

Skönt att höra, då kan man ta sin lilla på böljan utan att bli vattensjuk..

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur var det med "en viss social färdighet för att kunna formulera sina tankar i skrift så att dom inte missförstås"

"... drar på Thailand."

Ja jag vet inte vad du drar i men själv drog jag trailer på europa för en del år sedan & på senare tid har jag dragit "annat" från Tyskland , Thailand har jag dragit både fram & tillbax till ett otal ggr. nu tex.!

Vad det gäller den "sociala färdigheten för att kunna formulera sina tankar i skrift så att dom inte missförstås" så har jag klarat mig bra hittills tycker jag , det var väl nu först jag gick på pumpen då men & andra sidan har jag ju ingen aning om vad du har för "förmåga att analysera" över huvudtaget!

Du kanske är en leprasjuk finska , deporterad till Vitryssland samt belagd med näringsförbud , vad vet jag , men det är ju det som är det "fina" med internet .. man har inte en susning om sina kombatanter!

Det har man ju iof. inte om tanter överhuvud taget!  :P

Quote

Skönt att höra, då kan man ta sin lilla på böljan utan att bli vattensjuk..

Yepp & i värsta fall finns det ju åksjuketabletter att tillgå , funkar lika bra mot sjösjuka har ja hört!  ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

janneludenfot

Kommer ihåg på 60-70 talet när folk åkte till Kanarieöarna o Mallorca och söp huvudet av sig, så detta är inget

nytt fenomen. Nu får vi väl skilja lite på "semesterfirare" och vi som är bofasta i Thailand.

Jag uppfattar inte supandet som mer omfattande i Thailand än någon anannstans. Visst finns det folk

med alkoholproblem, men dom var säkert redan "fuktskadade" när dom kom till Thailand.

MVH

Janneludenfot

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kommer ihåg på 60-70 talet när folk åkte till Kanarieöarna o Mallorca och söp huvudet av sig, så detta är inget

nytt fenomen. Nu får vi väl skilja lite på "semesterfirare" och vi som är bofasta i Thailand.

Jag uppfattar inte supandet som mer omfattande i Thailand än någon anannstans. Visst finns det folk

med alkoholproblem, men dom var säkert redan "fuktskadade" när dom kom till Thailand.

MVH

Janneludenfot

Så sant så, men var går gränsen, OBS Detta är inte något specifikt svenskt, det finns betydligt fler andra nationaliteter som verkar ha samma, ller t.o.m. större problem med nykterheten bland såväl turister som s.k. fast bosatta i LOS.  Varför skrev jag det är då? Vet inte, tyckte väl att det va lagom intressant, kanske därför att man ser en hel del när man bor hasip/hasip, Summan av svamlet, svenskar är inte sämre än andra.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

. svenskar är inte sämre än andra.

Nej då , jag gör vad jag kan för att försvara dom Svenska färgerna när jag är på plats i Los ska du veta!  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nej då , jag gör vad jag kan för att försvara dom Svenska färgerna när jag är på plats i Los ska du veta!  :thumbsup:

DET GÖR JAG MED, SKA LÄGGA MIG PÅ TRÄNINGSLÄGER FÖRE AVRESAN 1/10.

Häpp

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

DET GÖR JAG MED, SKA LÄGGA MIG PÅ TRÄNINGSLÄGER FÖRE AVRESAN 1/10.

Häpp

Ja det kan vara god ide´att ha lite "grund" att stå på om man säger , man vet ju aldrig vad man får i sig där nere! hehehe  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...