Jump to content
IGNORERAD

Pusselbitarna faller nu på plats inför resan.


honken

Recommended Posts

Dagen blev en stor dag.

flyg bokat (Via Nonkis Travel)

rum bokat (Via Maitan)

Kvar på listan:

Ansöka om semester (inga problem, så lång tid kvar så de kan nästan inte neka den).

Planera med Odin om hur många dagar hit och dit han planerat och anspassa sig så gott man kan därefter.

Få bekräftad bokning på rummet vid Koh Chang.

Klart sedan innan:

Moppe på Koh Chang, den står och väntar.

Lägenhet i BKK även den står och väntar.

Resa: början på april, till början på maj.

Nu känns det skönt igen!

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött som FAN!

Inte mkt som slår känslan när man precis har bokat en ny resa!

Have Fun, för det ska jag ha.

Mvh/PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det blir skitkul Mr.H. vi borde planera in en lååååååång vistelse uppe i Surin, måste ju provköra skördetröskorna...Hehe

E du sugen att hänka till Korat åxå?? Vi ska inte vara där så länge, tänkte ta det i samband med Changtown. F-n de blir ett pressat schema jag vägrar missa några dagar på Shangri-la, men tänkte ta dom dom sista dagarna i Los i samband med hemreseshoppingen.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja det blir skitkul Mr.H. vi borde planera in en lååååååång vistelse uppe i Surin, måste ju provköra skördetröskorna...Hehe

E du sugen att hänka till Korat åxå?? Vi ska inte vara där så länge, tänkte ta det i samband med Changtown. F-n de blir ett pressat schema jag vägrar missa några dagar på Shangri-la, men tänkte ta dom dom sista dagarna i Los i samband med hemreseshoppingen.

:great::great::great::great::preved:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det blir skitkul Mr.H. vi borde planera in en lååååååång vistelse uppe i Surin, måste ju provköra skördetröskorna...Hehe

E du sugen att hänka till Korat åxå?? Vi ska inte vara där så länge, tänkte ta det i samband med Changtown. F-n de blir ett pressat schema jag vägrar missa några dagar på Shangri-la, men tänkte ta dom dom sista dagarna i Los i samband med hemreseshoppingen.

Allt går att lösa, har 4 dagar i vipen hos Maitan bokad just nu vid ankomsten :)

Vi kan alltid mötas upp och planera nån dag, så allt blir spikat till hundra.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det låter skitkul P3, Chicken race är bokat.

F-n jag hörde vädret just nu, det ska komma 15cm snö i Stockholm idag...

Oj vilken plötslig längtan jag fick att hälsa på dej, har du kaffet på?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kaffe går på ca 102 sekunder att brygga tack vare dessa pytte filter 1x2 som hittas i Surin. Får bara plats 4 koppar kaffe innan det rinner över.

Så om Honken och du kommer hit, så blir det till att brygga kaffe flera ggr om (eller så "kaskar" vi mer än vanligt). Välkomna när ni än kommer...

Link to comment
Dela på andra sajter

P3s kaffe smakade alldeles utmärkt bra igår när jag var förbi honom, bryggkaffe jämfört med det frystorkade substitutet jag häller i mig på morgnarna här i byn gör skillnad. Och Ja, han var tvungen att brygga 2 ggr innan jag blev nöjd med mängden i magen.

Så ett presenttips till P3 för dom som anländer från Sverige är en packe 1x4 kaffefilter. :)

Kul också Honken att se dig entusiastisk. Nya mål, nya insatser. great.gif

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamenförihelvete Kim..

Bryggkaffe?? Redan det är ju ett substitut, kokkaffe från svartpannan de e kaffe det gärna med lite torkat renkött i.

Har du lämnat dina traditioner helt efter några veckor i Isaan???

Snabbkaffe tvi vale är säkert nånting men inte kaffe..

Hehe

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamenförihelvete Kim..

Bryggkaffe?? Redan det är ju ett substitut, kokkaffe från svartpannan de e kaffe det gärna med lite torkat renkött i.

Har du lämnat dina traditioner helt efter några veckor i Isaan???

Snabbkaffe tvi vale är säkert nånting men inte kaffe..

Hehe

Men förihelvite Odin...Hälsa på mig i Pattaya och ta med dig svartpannan och kokkaffe så bidrar jag med det torkade renköttet great.gifdrinks.gif

Mvh Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men förihelvite Odin...Hälsa på mig i Pattaya och ta med dig svartpannan och kokkaffe så bidrar jag med det torkade renköttet great.gifdrinks.gif

Mvh Fritz...

Med Glädje Fritz, tackar för inbjudan.

Hoppas du inte misstycker att jag tar med mej lite Älgfile (tyvärr förstekt i Sverige pga. importregler) svartpannan finns redan i Pattaya i Naklua hos fd. svärmor.

Och jag hoppas även att det e ok att P3 och Honken käkar med oss då jag redan aviserat Älgmiddag när jag kommer ner till fiskebyn

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med Glädje Fritz, tackar för inbjudan.

Hoppas du inte misstycker att jag tar med mej lite Älgfile (tyvärr förstekt i Sverige pga. importregler) svartpannan finns redan i Pattaya i Naklua hos fd. svärmor.

Och jag hoppas även att det e ok att P3 och Honken käkar med oss då jag redan aviserat Älgmiddag när jag kommer ner till fiskebyn

Wow..kanon..när ungefär ?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

få se om jag hittar en restresa :rolleyes::whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Fritz

Vi kommer till Pattaya den 12/4 hela högen (Honken, jag en annan polare och tjejen)

Har tänkt oss att ge song kran en chans..

Är du i Pattaya då?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamenförihelvete Kim..

Bryggkaffe?? Redan det är ju ett substitut, kokkaffe från svartpannan de e kaffe det gärna med lite torkat renkött i.

Har du lämnat dina traditioner helt efter några veckor i Isaan???

Snabbkaffe tvi vale är säkert nånting men inte kaffe..

Hehe

He he... får väl hålla med om att t o m bryggkaffe ofta kan räknas som ett substitut för riktigt kaffe. Beror ju på vad man har att jämföra med. Jämfört med vad man kan göra själv här i utkanterna av Thailand smakar P3s bryggkaffe himmelskt. Sedan måste man ju ha något att längta till där hemma också. och det här är vad som väntar mig ganska omedelbart efter hemkomst till gamla Sverige i slutet på feb. ;)

svartpanna1.jpg

Och gärna lite korvar till... (mellan dom halstrade rödingarna vill säga)

svartpanna2.jpg

Fast jag tar inget ansvar för Bellsflaskan i bild. Den var inte min, har aldrig varit och kommer aldrig bli. Men visst smakade även en skvätt av detta "whiskysubstitut" i det riktiga kokkaffet om jag inte missminner mig helt. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim

Bells är inte att förakta om man nu nödvändigtvis ska dricka blended whisky, den är ju det märket som innehåller mest Laphroaig av alla blended. Så ren skit ere ju inte...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...