Jump to content
IGNORERAD

Thai banken stjäl dina pengar!


sarne

Recommended Posts

Are there any account maintenance fees?

If your savings account balance is less than 2,000Bt and if the account has been non-active for more than one year, 50Bt will be deducted from your account each month. When the balance is at zero, your account will be automatically closed without prior notice.

If the monthly current account balance is less than 1,000Bt, you will be charged 100Bt per month, excluding any overdraft charges.

svart på vitt på deras hemsida

dandy

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    4

  • Vaxet

    4

  • Stickan

    4

  • ban99arne

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Exactemente, kan ej förstå vad kreti & pleti har på banken att göra när de inte ens har 200 kronor att sätta in!

Stoppa pengarna i fickan, hur svårt kan de va.

Ilandsproblematikern Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

svart på vitt på deras hemsida

dandy

Hej,

jag sätter in mellan 500 och 1000 kronor nästan varje månad på mitt Bangkok Bankkonto, det måste väl räknas som att jag har ett aktivt konto? Tror jag har lite drygt 30 000 Bhat där.

:rolleyes: gubben :rolleyes:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller inte samma överallt?

Minns att jag betalade 200kr(?) per år för mitt konto i SEB.

Vad kostar ICA bankens?

I min bank i Singapore måste jag ha minst 7000 SEK på kontot annars drar de avgift.

Såvitt jag vet så har det inte tagits ut någon kontoavgift på SEB-konto (för privatpersoner) under de senaste 24 åren (= den tid jag arbetat inom SEB).

Det som kostar är diverse tilläggstjänster såsom VISA-kort, betalservice m m.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Vad kostar ICA bankens?"

ICA konto är gratis men deras mastercard kostar

Men är det bästa resekortet jag vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såvitt jag vet så har det inte tagits ut någon kontoavgift på SEB-konto (för privatpersoner) under de senaste 24 åren (= den tid jag arbetat inom SEB).

Det som kostar är diverse tilläggstjänster såsom VISA-kort, betalservice m m.

Ok. Har bestämt för mig att det handlade om en årsavgift för kontot men kan ju minnas fel såklart. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Are there any account maintenance fees?

If your savings account balance is less than 2,000Bt and if the account has been non-active for more than one year, 50Bt will be deducted from your account each month. When the balance is at zero, your account will be automatically closed without prior notice.

If the monthly current account balance is less than 1,000Bt, you will be charged 100Bt per month, excluding any overdraft charges.

Bra att man fick reda på detta.då blir det till att avsluta med Bangkok Bank snarast möjligt.

Någon som vet om de har samma villkor i de andra thaibankerna?

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara upplysa di forumister som haft det dåliga omdömet att välja köttfarsen ICA-Bank att det är stor risk att handlaren märker om di insatta hundralapparna till tjugor.

Omärkte Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...